printlogo


کد خبر: 211939تاریخ: 1398/5/6 00:00
اخبار

برخی ککشان هم نمی‌گزد  که مردم در مضیقه هستند
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از خانواده‌ها در مضیقه اقتصادی هستند و برخی ککشان هم نمی‌گزد و توجه ندارند جامعه الان نیازمند مقداری ایثار و فداکاری است و باید به این خانواده‌ها کمک کرد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی صبح دیروز در آیین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان کرمان که با حضور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در محل مصلای امام علی(ع) کرمان برگزار شد، با بیان اینکه کشور در شرایط خاص قرار دارد، ابراز داشت: بسیاری از خانواده‌ها در مضیقه اقتصادی هستند و برخی هم ککشان نمی‌گزد و توجه ندارند جامعه الان نیازمند مقداری ایثار و فداکاری است و باید به این خانواده‌ها کمک کرد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: افرادی هم هستند که دلسوز هستند و مقام معظم رهبری شب و روزی نیست به فکر این اقشار نباشند و بیشترین امکاناتی که در اختیارشان هست در اقصی نقاط کشور خرج این موارد می‌شود. رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: انگلیسی‌هایی که روزی در این کشور هر چه خواستند انجام دادند، امروز التماس می‌کنند کشتی آنها را آزاد کنیم. رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ارزش‌های فراموش‌شده‌ای که خاندان کثیف پهلوی کمر به شکستن آن بسته بودند، در نظام احیا شد و امام خمینی(ره) هویت فراموش‌شده را به ما بازگرداند.

به‌جای برداشت از صندوق توسعه  از هزینه جلسات کم کنید
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره راه‌های اصلاح بودجه در توصیه‌ای به دولتمردان گفت: اگر از هزینه‌های گل و شیرینی‌های جلسات‌تان کم کنید، لازم نیست برای تأمین بودجه اجرایی کشور صندوق توسعه ملی را نابود کنید. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با اشاره به اینکه درخواست دولت در سال جاری این بود که 20 درصد از میزان واریزی به صندوق توسعه ملی به بودجه اجرایی کشور اختصاص پیدا کند، گفت: این درخواست غیر قابل قبول و بازگشت به عقب بود که با آن مخالفت شد و با  14 درصد آن موافقت شد یعنی همچنان 20 درصد به صندوق توسعه ملی واریز شود و 14 درصد از آن 34 درصد معهود به بودجه کشور اختصاص پیدا کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار نسبت به رویکرد دولت به صندوق توسعه ملی گفت: همه گرفتاری‌های این صندوق ثبات یا حتی کاهش در میزان واریزی به صندوق نیست بلکه علاوه بر این دولت بر اساس قانون بودجه برداشت‌های متعددی از صندوق توسعه ملی انجام می‌دهد که نتیجه آن نابودی این صندوق است و در صورت استمرار این رویکرد دولت، باید فاتحه این صندوق خوانده شود. وی با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری دولت گفت: هزینه‌های اضافی دولت بسیار زیاد است، هزینه‌ سفرهای خارجی کارکنان دولت، هزینه مأموریت‌های سفرهای خارجی، هزینه سفارتخانه‌هایی که آنچنان کارآیی ندارند و کار نمی‌کنند، هزینه خرید گل برای همایش‌های مختلف و هزینه‌هایی از این قبیل اگر بررسی شود مجموعش مبلغ بسیار کلانی  است.

مراوده با کشورهای همسایه  مورد غفلت واقع شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره اهمیت انعقاد پیمان‌های پولی در شرایط تحریم اظهار کرد: در حوزه اقتصادی، جمهوری اسلامی اهداف و سناریو‌های مختلفی را تعریف کرده و درباره اجرایی شدن آنها اقدامات خوبی انجام داده است. یکی از این موارد اصلاح و بازسازی مراودات با همسایگان است که در طول ۶ سال گذشته مورد غفلت واقع شد؛ چون دستگاه دیپلماسی بیشتر متمرکز بر موضوع برجام و مذاکره با غرب بود. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: علاوه بر این برخی مراودات ما با کشور‌هایی مثل روسیه، چین و بعضی از کشور‌های جنوب شرق آسیا هم در این بازه مورد غفلت واقع شد، این موضوع در دستور کار بوده و جمهوری اسلامی در حال انعقاد چند توافق دوجانبه و چندجانبه است که اتفاقا موفقیت‌های خوبی هم به‌دست آمده است، معتقدم با این برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تاثیر تحریم‌های آمریکا به حداقل خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0060 sec