printlogo


کد خبر: 211940تاریخ: 1398/5/6 00:00
اخبار

درگیری رزمندگان سپاه  با یک تیم تروریستی
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه از درگیری رزمندگان سپاه کردستان با یک تیم تروریستی ضدانقلاب خبر داد. به گزارش سپاه ‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح دیروز پاسداران مرزدار سپاه بیت‌المقدس کردستان در منطقه هوار ژونین دله‌مرز در شهرستان سروآباد با یک تیم تروریستی از گروهک‌های ضدانقلاب که قصد نفوذ و انجام اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی داشتند روبه‌رو و پس از شناسایی دقیق موقعیت آنان درگیر می‌شوند. این اطلاعیه می‌افزاید: در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و شمار دیگری از آنها نیز زخمی و متواری شدند. این اطلاعیه با اعلام اینکه در این درگیری  مقدار قابل‌توجهی سلاح، مهمات و آذوقه تروریست‌ها منهدم شده یا به دست نیرو‌های سپاه افتاده، خاطرنشان کرده است: در این درگیری، سیدهادی اجاق از نیرو‌های سپاه کردستان زخمی شد که در حین انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. عملیات تعقیب و جست‌وجو برای یافتن بقایای این تیم تروریستی در منطقه ادامه دارد.

دیدار بن‌علوی با ظریف
وزیر خارجه عمان با همتای ایرانی خود دیدار کرد. وزیر خارجه عمان با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه با  محمدجواد ظریف دیدار کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این سفر در چارچوب روابط دوجانبه و مشورت‌های مستمر 2 کشور و با هدف گفت‌وگو و تبادل نظر درباره تحولات اخیر منطقه، روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی انجام شده است. «یوسف بن‌علوی» اردیبهشت‌ماه امسال هم در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرده بود.

آمریکا خطاب به اروپا:
اینستکس نباید مبادله نفت با ایران را پوشش دهد!
مقام‌های آمریکایی به اروپا هشدار داده‌اند سازوکار موسوم به اینستکس نباید مبادله نفت با ایران را پوشش دهد. به گزارش تسنیم، مقام‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اروپایی‌ها هشدار داده‌اند سازوکار ادعایی آنها برای تسهیل تجارت با ایران نباید به تضعیف سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری علیه ایران» منجر شود. «واشنگتن‌اگزماینر» نوشته: مقام‌های آمریکایی به اروپایی‌ها هشدار داده‌اند در صورتی که سازوکار موسوم به «اینستکس»، آنطور که مقام‌های اروپایی اخیراً گفته‌اند مبادلات نفت با ایران را پوشش دهد، آنها ناقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهند بود. واشنگتن‌اگزماینر نوشته: بیانیه اخیر برخی مقام‌های اروپایی، از جمله فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی درباره گسترش «اینستکس» به مبادلات نفتی با ایران، خطر تضعیف نظام تحریم‌ها علیه ایران و سیاست کارزار فشار حداکثری را به دنبال دارد. یک مقام ارشد دولت آمریکا به این روزنامه گفته خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به هیات مدیره اینستکس مراتب نارضایتی خود را از ایجاد کانالی که قصد دور زدن تحریم‌های آمریکا را دارد ابراز کرده است. خزانه‌داری علاوه بر این مبادلاتی که مشمول تحریم هستند و مبادلاتی که مشمول آن نیستند را به اروپا یادآوری کرده است. یک مقام دیگر آمریکایی گفته راه‌اندازی اینستکس در شرایطی که مبادلات دارو و غذا مشمول تحریم‌ها نیست، ضروری نبوده است.

«پهلوان» به حبس ابد محکوم شد
حکم محسن پهلوان‌مقدم، متهم ردیف اول پرونده شرکت «پدیده» صبح شنبه از سوی دادستان مشهد اعلام شد و بر این اساس، وی به حبس ابد محکوم شد. به گزارش جهان‌نیوز، غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی صبح دیروز در جلسه علنی دادگاه ویژه جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در پرونده موسوم به «شرکت پدیده» که در مجتمع انقلاب مشهد برگزار شد، با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای حفظ اموال پدیده اظهار کرد: امروز خاطرمان جمع است با اقدامات بموقع توانستیم اموال پدیده را حفظ کنیم. صادقی با اشاره به مدعی بودن مالکیت ۸۰ درصدی سهام پدیده توسط پهلوان گفت: این مقدار سهام از پهلوان برای پرداخت به مردم گرفته شد. دادستان مشهد به احکام متهمان پرونده پدیده اشاره و اظهار کرد: محسنی‌ثانی به مجازات ۱۵ سال حبس و بابت تحصیل مال از طریق نامشروع به ۲ سال حبس محکوم شد؛ متهم ردیف اول محسن پهلوان‌مقدم نیز به حبس ابد و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.


Page Generated in 0/0069 sec