printlogo


کد خبر: 211944تاریخ: 1398/5/6 00:00
اخبار

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
حذف یارانه‌ پردرآمدها در حال انجام است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف یارانه برخی دهک‌های پردرآمد گفت: حذف یارانه پردرآمدها بر اساس مصوبه کارگروهی مرکب از وزارت کار و توسط استانداران و فرمانداران در حال انجام است. به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری با بیان این مطلب افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران کارگروهی مرکب از وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه‌ و بودجه، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نحوه همکاری و اقدام استانداران و فرمانداران در شناسایی دهک‌های بالای درآمدی را که استفاده آنها از یارانه امر ممدوحی نیست، مشخص می‌کند. وی ادامه داد: امیدواریم در چارچوب این برنامه با محوریت استانداران و فرمانداران بتوانیم اگر منابعی در این زمینه پس‌انداز شد را صرف فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و حل مشکلات اشتغال استان‌هایی که در این زمینه قدم برداشتند، بر اساس چارچوب آیین‌نامه‌ای که به تصویب این صندوق رسید، بکنیم.
وی اضافه کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، در 3 ماهه ابتدای 98 نسبت بیکاران نسبت به مدت مشابه 97 کاهش یافته است. دلایل کاهش نرخ بیکاری می‌تواند کاهش نرخ مشارکت اقتصادی و استفاده از وام‌های ارزان 4 و 6 درصدی در شهرهای زیر 10 هزار نفر و روستاهای کشور باشد که سهم این نوع اشتغال (روستایی) در سبد اشتغال کشور از کمتر از 3 درصد به 3/25 درصد افزایش یافته است.


گوشت گاو 30 هزار تومان حباب دارد
با توجه به پایین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین، قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد، بنابراین مسؤولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند. حسین نعمتی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران در این‌باره به ایسنا گفت: اخیرا با کاهش قابل توجه قیمت دام زنده سنگین روبه‌رو شدیم به‌گونه‌ای که هر کیلوگرم دام زنده سنگین ۱۵ هزار تومان ارزان‌تر از قبل فروخته می‌شود و این کاهش قیمت برای دام زنده سبک به حدود ۸۰۰۰ تومان می‌رسد، بنابراین هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله باید در کشور ۳۰ هزار تومان ارزان‌تر از قبل فروخته شود و قیمت گوشت گوسفندی نیز باید حدود ۱۵ هزار تومان کاهش یابد. وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های متولی از وزارت جهاد کشاورزی تا ناظرانی همچون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و... باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت گوشت قرمز هم‌اکنون باید کاهش پیدا کند و همه دست به دست هم دهیم تا این اتفاق بیفتد. نعمتی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه تولید گوشت قرمز نداریم.
 


Page Generated in 0/0159 sec