printlogo


کد خبر: 211949تاریخ: 1398/5/6 00:00
اخبار

فقط یک درصد تبلیغات دارویی مجوز دارد
«همه داروهایی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، تقلبی بوده و از شبکه‌های غیررسمی و قاچاق وارد می‌شود». به گزارش ایسنا، معاون کل وزارت بهداشت درباره نحوه نظارت بر تبلیغات پزشکی در رسانه‌ها و فضای مجازی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق تبلیغات پزشکی و دارویی کذب یا غیرقانونی است، گفت: تبلیغ داروها و ذکر خواص درمانی در تبلیغات هر نوع مواد و محصول در رسانه‌های عمومی که مخاطب آنهـا عمـوم مـردم هستند، طبق قانون ممنوع است. وی ادامه افزود: بیش از ۹۹ درصد تبلیغات در حوزه پزشکی و دارویی  فاقد مجوز هستند؛ در حالی ‌که طبق آیین‌نامه بند ب ماده 3 سازمان نظام پزشکی همه این تبلیغات باید شماره مجوز داشته باشند. ایرج حریرچی با تاکید بر اینکه همه تبلیغات فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای کذب است، خاطرنشان کرد: معلوم نیست این داروها در چه شرایطی نگهداری شده‌ و مصرف آنها
ممنوع است.


بهره‌برداری از پنجمین بوستان بانوان
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از بهره‌برداری پنجمین بوستان ویژه بانوان به مساحت ۳۵ هکتار در منطقه ۴ و در محدوده جنگل‌های لویزان خبر داد. مجتبی یزدانی در این‌باره اظهار داشت: به‌دنبال احداث و بهره‌برداری از 4 بوستان ویژه بانوان، بوستان بهشت مادران در منطقه۳، بوستان پردیس بانوان در منطقه ۱۵، بوستان نرگس در منطقه۱۸ و بوستان شهربانوی بوستان ولایت در منطقه۱۹پنجمین بوستان بانوان به مساحت ۳۵ هکتار در منطقه ۴ شهرداری تهران و در محدوده جنگل‌های لویزان، ضلع جنوبی اتوبان بابایی و ضلع غربی باغ پرندگان در دست اجراست که بزودی برای استفاده بانوان افتتاح خواهد شد. یزدانی تصریح کرد: این بوستان در اراضی بوستان جنگلی لویزان واقع شده است و به دلیل موقعیت و شرایط ویژه سایت، درختان موجود و توپوگرافی طبیعی محل حفظ شده و مکان‌های تفرجی و مسیرهای جدید در آن جانمایی شده است. همچنین برای احداث این بوستان از مصالح بومی و سازگار با شرایط محیط استفاده شده است. وی خاطرنشان کرد: این بوستان دارای زمین‌های روباز ورزشی، زمین اسکیت، ساختمان خانه کودک و زمین بازی کودکان است.

برپایی دهکده شادستان در تهران
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از راه‌اندازی دهکده شادستان در جنوب پایتخت خبر داد. ابوالفضل رفیع در گفت‌وگو با فارس، درباره اجرای این طرح اظهار داشت: این طرح از ابتدای تابستان توسط معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری در تهران اجرا شده و بخش‌های مختلفی همچون سازمان ورزش، اداره کل بانوان و سلامت و اداره کل فرهنگی نیز اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند. وی افزود: طرح شادستان در 354 محل تهران اجرایی شده و در 3 روز آخر هفته، هر محله برنامه‌های شاد سرگرم‌کننده برای اهالی محله خود خواهد داشت. وی با بیان اینکه طرح شادستان تا 8 شهریور و قبل از محرم ادامه خواهد داشت‌، اضافه کرد: به غیر از برنامه‌های محله‌ای به طور فرامنطقه‌ای نیز در 2 دهه این طرح اجرا می‌شود که دهه  اول مربوط به دهه کرامت بود و دهه دوم از 21 مرداد و از عید قربان تا عید غدیر است. گفتنی است دهکده شادستان در بافت محروم و منطقه جنوب تهران برگزار می‌شود و علاوه بر گرامیداشت دهه ولایت برنامه‌ای سرگرم‌کننده برای شهروندان تهرانی خواهد بود.


پذیرش ۸ هزار معتاد متجاهر در تهران
معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از پذیرش بیش از ۸ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ خبر داد. فرزانه جوادی در گفت‌وگو با مهر، درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: در سال ۹۷ و بهار امسال ۱۲ هزار و ۳۹۰ فرد بیمار برای ترک و درمان وارد مراکز درمانی استان تهران شدند. وی افزود: همچنین در بهار ۹۸ بالغ ‌بر ۷ هزار و ۹۹۴ معتاد متجاهر وارد مراکز غربالگری شدند که در نهایت ۴ هزار و ۸۰۴ نفر آنها پذیرش شدند. وی تاکید کرد: افرادی که منع پذیرش می‌شوند بیماران خاص، بیماران روانی مزمن یا افرادی هستند که شرایط پذیرش در مراکز اقامتی را نداشتند.


Page Generated in 0/0062 sec