printlogo


کد خبر: 211976تاریخ: 1398/5/7 00:00
اخبار

گستره جهانی شعر فارسی  در شب شعر
«شعر فارسی در گستره جهانی» موضوع دومین قسمت از سری جدید برنامه «شب شعر» است. به گزارش «وطن‌امروز»، «شب شعر» سومین شب از مجله شبانگاهی شب‌های هنر است که دوشنبه‌ها ساعت 23 به صورت زنده پخش می‌شود. در برنامه این هفته «شب شعر» که 7 مردادماه با اجرای  محمود اکرامی‌فر روی آنتن می‌رود موضوع شعر فارسی در گستره جهانی با حضور بهادر باقری معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور و غلامحسین غلامحسین‌زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش سخنان حکما و بزرگان در قالب شعر که توسط عبدالمهدی مستکین اجرا می‌شود، در شامگاه دوشنبه موضوع «با چه کسانی معاشرت کنیم؟» از زبان شعرایی همچون فردوسی، مولانا و سعدی بازگو می‌شود. «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی (شاعر و روزنامه‌نگار) به همراه بازخوانی آخرین اخبار حوزه شعر از دیگر بخش‌های مجله «شب شعر» است. مجله ادبی «شب شعر» به تهیه‌کنندگی کورش انصاری، هر دوشنبه‌شب در حوزه ادبیات، ساعت 23 روی آنتن شبکه 4 می‌رود.

اعضای هیأت اندیشه‌ورز شبکه افق منصوب شدند
مرتضی میرباقری، معاون سیمای رئیس سازمان صداوسیما در احکام جداگانه‌ای اعضای هیات اندیشه‌ورز این شبکه را منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این حکم  حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه و موسس مدرسه علمیه دارالحکمه تهران، نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره مردمی فیلم «عمار»، مجری برنامه‌های تلویزیونی و مستندساز و جواد رمضان‌نژاد مدیر سابق شبکه‌‌های افق و 5 سیما به عنوان اعضای هیات اندیشه‌ورز شبکه افق منصوب شدند. همچنین وحید یامین‌پور پژوهشگر حوزه هنر اسلامی، نویسنده و فعال رسانه‌‌‌ای، وحید جلیلی روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای و محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره و فعال فرهنگی دیگر اعضای هیات اندیشه‌ورز شبکه افق هستند که احکام آنها از سوی میرباقری صادر شده است.


جشن 7 سالگی نمایشگاه «ایران‌نوشت»
هفتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی «ایران‌نوشت» به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش  «وطن امروز»، در این دوره از نمایشگاه 100 تولیدکننده، جدیدترین محصولات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند. گفتنی است، تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی که چند سالی است فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، امسال به رغم وجود مشکلات متعدد از جمله گران شدن کاغذ، تلاش دارند محصولات خود را با کمترین قیمت ممکن و در طرح‌های متنوع به خانواده‌ها ارائه کنند. هفتمین دوره نمایشگاه «ایران‌نوشت» با هدف عرضه طرح‌های ایرانی - اسلامی و حمایت از تولیدکنندگان در این حوزه از روز 14 مردادماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 25 مردادماه به مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب مراجعه کنند.

هفدهمین «نطنز»  به عملیات مرصاد رسید!
هفدهمین سری برنامه‌‌های «نطنز» با گرامیداشت عملیات مرصاد در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، این دوره از برنامه «نطنز» با خاطره‌گویی حاج سعید قاسمی همراه است و در آن برنامه‌‌های طنزی چون استندآپ، موسیقی و شعرخوانی طنز، کلیپ و مسابقه برگزار خواهد شد. گفتنی است این دوره از نطنز برخلاف رویه‌‌های قبل در محل جدید این برنامه اجرا خواهد شد. نطنز هفدهم روز سه‌شنبه 8 مرداد از ساعت 6 تا 8 عصر در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) واقع در میدان بهارستان برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0072 sec