printlogo


کد خبر: 211983تاریخ: 1398/5/7 00:00
اخبار

رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی در دادگاه انقلاب
رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی از رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی از امروز خبر داد. به گزارش فارس، قاضی صلواتی از رسیدگی به پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی واردشده با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و اظهار کرد: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران دولتی متخلف دوشنبه هفتم مردادماه (امروز) برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه این پرونده 6 متهم دارد، اظهار کرد: اتهام این افراد توزیع گوشت برزیلی وارد شده با دلار ۴۲۰۰ تومانی به قیمت آزاد در بازار است که از این طریق تحصیل مال نیز داشته‌اند. صلواتی خاطرنشان کرد: رسیدگی به این پرونده به صورت علنی راس ساعت ۱۰ صبح در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز خواهد شد.


وزیر بهداشت: طرح آزمایشی حذف هپاتیت C آغاز شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی گفت: طرح آزمایشی حذف هپاتیت C را با کمک دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و با نظارت مرکز تحقیقات گوارش و کبد و کمک خیران در این منطقه آغاز کردیم. سعید نمکی در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه‌‌های دیگری نیز به این طرح خواهند پیوست. وی ابراز امیدواری کرد در یک دوره ۲ ساله، هپاتیت C هم مانند هپاتیت B ریشه‌کن شود. این بیماری بین گروه‌‌های پرخطر مانند زندانیان و معتادان شایع است. این بیماری با دارو کاملا قابل درمان است. نمکی با اشاره به شیوع گسترده هپاتیت B و موارد سرطان کبد ناشی از این بیماری در 3 دهه پیش گفت: با انجام واکسیناسیون، شیوع بیماری کنترل شد و در پی آن سرطان کبد با منشأ هپاتیت B بشدت کاهش یافت.

شرط وزارت بهداشت  برای واردات دارو
رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت رسیدگی به پرونده متخلفان ارزی سازمان غذا و دارو گفت: این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند و پرونده‌های‌شان در حوزه قضایی در حال رسیدگی است. به گزارش ایسنا، در ادامه درباره مراحل رسیدگی به این پرونده محمدرضا شانه‌ساز افزود: این موضوع باید از مراجع قضایی و انتظامی پیگیری شود. ما در همین حد اطلاع داریم که به دلیل برخی اتهامات وارد شده مبنی بر تخلف از سوی چند نفر از پرسنل سازمان غذا و دارو، آنها بازداشت شدند و همچنان هم در بازداشت به سر می‌برند و پرونده‌های‌شان هم در سیر رسیدگی در مراجع قضایی قرار دارد. شانه‌ساز درباره رویکرد سازمان غذا و دارو در زمینه استفاده از ارز نیمایی به‌جای ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و درخواست واردکنندگان دارو و تجهیزات در این زمینه، گفت: این موضوع نیازمند یک تصمیم‌گیری کلان است. این موضوع فراتر از سازمان و حتی وزارت بهداشت است و باید در قانون تعیین‌تکلیف شود اما نظر کارشناسی ما این است که اگر هزینه‌های سربار مردم جبران شود، ما مخالفتی نداریم.

راه‌اندازی مرکز پیوند مغز استخوان در عراق
وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با سفر به ایران، درباره تأسیس مرکز پیوند مغز استخوان در این کشور با معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی، انکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی گفت‌وگو کرد. به گزارش تسنیم، «عبدالوهاب السهیل» با حضور در مرکز تحقیقات هماتولوژی، انکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی واقع در بیمارستان شریعتی از بخش‌های مختلف آن، چون پیوند بالغین و پیوند اطفال، خون و انکولوژی، آزمایشگاه پیوند مغز استخوان و درمانگاه سرپایی بازدید کرد. عبدالوهاب السهیل اضافه کرد: درصدد سپردن مدیریت و سرپرستی تخصصی این پروژه به یکی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی موفق در سطح منطقه هستیم. وی با ابراز علاقه‌مندی برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اجرای این پروژه تصریح کرد: همکاری مورد انتظار برای تأسیس مرکز پیوند مغز استخوان در عراق شامل طراحی بخش‌های مختلف و آموزش نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصی است.


Page Generated in 0/0067 sec