printlogo


کد خبر: 211996تاریخ: 1398/5/7 00:00
اخبار

مدیرعامل جدید کشتیرانی معرفی شد
به دنبال استعفای محمد سعیدی و پذیرش استعفای وی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز گذشته مدیر عامل جدید کشتیرانی از سوی شریعتمداری معرفی و منصوب شد. به گزارش روابط عمومی کشتیرانی، بنا بر حکم شریعتمداری، محمدرضا مدرس‌خیابانی به‌عنوان مدیرعامل جدید گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معرفی شد. مدرس‌خیابانی پس از انجام مراسم معارفه در سخنانی اظهار داشت: این مدیران در مقاطع حساس عهده‌دار وظایف خطیری بوده‌اند. وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به ماموریت مهم گروه کشتیرانی خاطرنشان کرد: در دوره جدید رعایت منافع همه ذی‌نفعان بر افزایش حقوق مالکانه صاحبان سهام، دولت، تامین‌کنندگان، کارکنان و اجرای دقیق اصول حاکمیتی شرکتی مورد پیگیری و تاکید خواهد بود. وی اولویت اول گروه کشتیرانی را توجه همه مدیران و کارکنان به گام‌های بلند پیش رو برای تحقق اهداف استراتژیک دانست و افزود: درخواست من از همه مدیران این است که در شرایط حساس کنونی در حوزه کاری خود تلاش مضاعف داشته باشند. وی لازمه این تلاش مضاعف را همکاری، همدلی و هم‌افزایی هر چه بیشتر در مسیر فعالیت‌ها اعلام کرد.


نان گران می‌شود
دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به 3 سناریو برای تغییر قیمت نان گفت: در صورت افزایش نیافتن قیمت نان، پیشنهاداتی برای حمایت از نانوایان از طریق مباحث مالیاتی و تامین اجتماعی ارائه شده است. عباس قبادی در گفت‌وگو با فارس، درباره تصمیم‌گیری برای قیمت نان افزود: 3 سناریو برای قیمت نان تعریف شده است؛ یکی تغییری در قیمت نان نداشته باشیم، دوم افزایش قیمت نان نسبی باشد و سوم افزایش قیمت بیشتر از نسبی باشد. دبیر ستاد تنظیم بازار در پاسخ به اینکه در صورت افزایش نیافتن قیمت نان چگونه حمایت‌های لازم از نانوایان صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: پیشنهادهایی برای حمایت از آنان از طریق مالیات، تامین اجتماعی و امثال آن ارائه شده است که امیدواریم همکاری‌های لازم در این زمینه انجام شود.


گمرک چین اعلام کرد
ادامه خرید نفت از ایران
پس از لغو معافیت‌های آمریکا، چین در ژوئن 2019 روزانه 208 هزار و 205 بشکه نفت از ایران خریده است که تنها حدود 46 هزار بشکه در روز کمتر از ماه لغو معافیت‌هاست. به گزارش فارس، آمارهای گمرک چین نشان داد پس از لغو معافیت‌های آمریکا، واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه 2018 تقریبا 60 درصد کاهش یافته است. بر اساس این آمار، محموله‌های نفت‌خام صادراتی ایران به چین در ماه گذشته به 855 هزار و 638 تن یا 208 هزار و 205 بشکه در روز رسید. این رقم در ماه مه ‌برابر با 254 هزار و 16 بشکه در روز بود. بر این اساس، چین در ماه ژوئن تنها 45 هزار و 811 بشکه نفت در روز نفت کمتر از ماه مه ‌خریده است. ماه مه، ماه لغو معافیت‌های آمریکا برای کشورهای واردکننده نفت ایران بود و واشنگتن از آن پس خواستار توقف کامل خرید نفت از سوی مشتریان ایران شد. گفتنی است در 6 ماه نخست 2019 واردات نفت چین از ایران نسبت به مدت مشابه 2018 حدود 30 درصد کاهش یافت و به 03/11 میلیون تن یا 447 هزار و 327 بشکه در روز رسید.

اجرای کارت سوخت فقط در ۴ شهر
برنامه لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی از 20 مرداد فقط در کلانشهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان اجرا می‌شود. به گزارش تسنیم، در ‌حالی که در اطلاعیه خردادماه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمده بود عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور از 20 مرداد 98 فقط با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو امکان‌پذیر خواهد بود اما اجرای این برنامه در این تاریخ فقط در 4 شهر کشور انجام می‌شود و بقیه شهرها و روستاهای کشور در روزهای بعد از آن یک به یک مشمول این برنامه می‌شوند. امیر وکیل‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پخش با اشاره به اینکه اجرای برنامه لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی با اولویت در کلانشهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان اجرا می‌شود، افزود: این طرح در مدت زمانی کوتاه در دیگر کلانشهرها و کل کشور نیز اجرا می‌شود.


Page Generated in 0/0238 sec