printlogo


کد خبر: 211997تاریخ: 1398/5/7 00:00
اخبار

سخنگوی دولت خبر داد
ماینینگ فقط در شهرک‌های خاص
پس از گذشت نزدیک به یک ماه از اظهارنظرهای ضد و نقیض درباره صنعت ماینینگ، حالا سخنگوی دولت خبر از ایجاد مکان‌های مخصوصی برای این کار می‌دهد. علی ربیعی گفت: دولت تصمیم گرفت مکان‌های غیرقانونی تولید ارز دیجیتالی جمع‌آوری شده و شهرک‌‌‌هایی پیش‌بینی شود تا افرادی که تمایل دارند، در این شهرک‌ها با گاز نیروگاه ایجاد کنند و با برق تولیدی خود ارز تولید کنند. ربیعی با تاکید بر اینکه در شهرک‌ها نرخ گاز یارانه‌ای نخواهد بود، گفت: نباید خود را از ارز دیجیتال محروم کنیم اما این ارز باید سامان یافته و نظام‌مند شود و در این زمینه چند دستگاه باید به نتیجه برسند. این اظهارنظر ربیعی در حالی بیان شده است که کمیسیون اقتصادی دولت چندی پیش خبر از تعرفه برق صادراتی برای ماینینگ و به رسمیت شناختن این صنعت داده بود و به هیچ‌وجه به تخصیص مکان‌های خاص برای این موضوع اشاره‌ای نکرده بود. گفتنی است چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه موضوع ماینینگ به او و وزارتخانه متبوعش هیچ ارتباطی ندارد پیشنهاد داده بود محل‌هایی مخصوص این کار ایجاد شود که به نظر می‌رسد همین پیشنهاد مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته است.


ایران‌خودرو قیمت‌گذاری کرد
افزایش 8 میلیونی قیمت پژو ۴۰۵
قیمت جدید خودروی پژو ۴۰۵ SLX اعلام شد. به گزارش تسنیم، ایران‌خودرو قیمت جدید خودروی پژو 405 SLX را در مردادماه امسال اعلام کرد. این خودرو پیش از این در کارخانه با قیمت 67 میلیون و 880 هزار تومان به فروش می‌رسید اما در حال حاضر با افزایش 8 میلیون تومانی با قیمت 76 میلیون و 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.


دریافت مالیات  از «مجموع درآمد اشخاص»
معاون وزیر اقتصاد با تشریح طرح‌های مالیاتی سه‌گانه وزارت اقتصاد، سازمان مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه گفت: برای مالیات‌ستانی از فعالیت‌های اختلال‌زای اقتصادی باید ابتدا یک‌سری تغییرات ساختاری در اقتصاد اجرا شود. محمدعلی دهقان‌دهنوی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح سازمان امور مالیاتی برای ایجاد یک پایه مالیاتی جدید گفت: سازمان امور مالیاتی طرح مالیات بر مجموع درآمد اشخاص را پیگیری می‌کند که در صورت تهیه این طرح شاهد یک تحول در حوزه مالیات‌ستانی خواهیم بود. دهقان ادامه داد: در طرح سازمان امور مالیاتی نوعی تجمیع در فعالیت‌هایی که در آن یک شخص باید مالیات پرداخت کند ایجاد می‌شود و کل درآمد یک شخص مشمول مالیات خواهد شد. همچنین عملیاتی کردن و اجرای قانون موجود درباره مالیات بر خانه‌های خالی نیز توسط این سازمان در حال پیگیری است. وی با اشاره به طرح سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح ساختار بودجه و اصلاح نظام مالیاتی گفت: سازمان برنامه یک طرح برای چارچوب کلی اصلاح ساختار بودجه را بدون جزئیات زیاد ارائه کرده است. فعلاً باید منتظر تصویب این طرح در شورای هماهنگی سران قوا باشیم.


رشد 95 درصدی قیمت خانه در تهران
تازه‌ترین گزارش از وضع بازار مسکن شهر تهران در تیر 98 نشان می‌دهد میانگین هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت به ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسیده است. به گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی، در این ماه تعداد کل مبایعه‌نامه‌های ثبت شده در تهران ۴ هزار و ۸۹۸ فقره بوده که نسبت به تیر پارسال 6/64 درصد کاهش داشته است. تعداد مبایعه‌نامه‌های مسکن در تیر نسبت به خرداد نیز ۲۰ درصد کاهش داشته است. همچنین میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تیرماه ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان برآورد شده که نسبت به تیرماه 97 که میانگین هر مترمربع واحد مسکونی ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان بود، افزایش 8/94 درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، بیشترین میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به منطقه یک تهران با ۳۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان اختصاص داشت و منطقه ۳ با متوسط هر متر ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان و منطقه 2 با میانگین متری ۲۰ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. عنوان ارزان‌ترین مناطق پایتخت در معاملات مسکن به منطقه ۱۸ با میانگین متری ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان اختصاص داشت و در رتبه‌های بعدی مناطق ۲۰ و ۱۷ با متوسط متری 5/6 میلیون تومان قرار گرفتند.


Page Generated in 0/0399 sec