printlogo


کد خبر: 212000تاریخ: 1398/5/7 00:00
اخبار

تقدیر آیت‌الله‌العظمی مکارم  از اقدامات آیت‌الله رئیسی
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی، از مراجع تقلید در دیدار آیت‌الله رئیسی از اقدامات انجام‌شده در دستگاه قضا در زمینه وضعیت زندانیان مهریه، کاهش پرونده‌های قضایی و... تقدیر کرد. به گزارش مشرق، این مرجع تقلید در دیدار رئیس قوه‌قضائیه از زحمات وی در این مدت کوتاه تقدیر و تشکر کرد و او را مرد تحول در دستگاه قضایی دانست. وی با اشاره به سرنوشت زندانیان مهریه خاطرنشان کرد: بحمدالله این مساله به حداقل رسیده و باقیمانده آن نیز حل خواهد شد. این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در دستگاه قضایی این است که عده‌ای محکوم به قصاص می‌شدند اما ارباب دم حاضر به اجرای حکم قصاص نبودند و مایل بودند قاتل سال‌ها زندان بماند و شکنجه شود، اظهار کرد: در حالی که از نظر حکم شرع یا باید قصاص اجرا شود یا محکوم از زندان با کفالت آزاد شود. آیت‌الله رئیسی در این باره اظهار کرد: این موضوع بحمدالله حل شده و کسی به خاطر قصاص در زندان نمی‌ماند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره زندانیان مهریه گفت: درباره کسانی که مهریه آنها تقسیط می‌شود سابقاً می‌گفتند تا قسط آخر پرداخت نشود، تمکین زوجه لازم نیست در حالی که گاه ده‌ها سال طول می‌کشید تا قسط آخر پرداخت شود. من عرض کردم از نظر حکم شرع باید با پرداخت قسط اول زوجه تمکین کند. خوشبختانه حکم دادگاه‌ها تغییر پیدا کرده و همین گونه عمل می‌شود. وی یادآور شد: جای خوشبختی است که مشکلاتی که سال‌ها به آن می‌اندیشیدیم یکی پس از دیگری در حال حل شدن است.

تلاش‌‌های مکرون برای نجات برجام راه ‎به جایی نبرده‌ است
دیلی‌استار با اشاره به نشست دیروز کمیته مشترک برجام و تلاش‌‌‌هایی که برای حفظ این توافق در حال انجام است، عنوان داشت تلاش‌‌های «امانوئل مکرون» در این رابطه تاکنون بی‌نتیجه مانده است. به گزارش مهر، دیلی‌استار در مطلب خود می‌نویسد: کشورهای باقیمانده در برجام در حالی امروز (دیروز،یکشنبه) در وین دیدار می‌کنند که تنش‌ها میان ایران و آمریکا به اوج خود رسیده است. دیلی‌استار می‌نویسد: تلاش‌ کشورهای اروپایی از جمله امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای نجات توافق هسته‌ای ایران تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است. البته قرار است نشستی با حضور وزیران خارجه کشورهای باقیمانده در برجام (ایران، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین اتحادیه اروپایی) برگزار شود اما هنوز تاریخ و مکان این نشست مشخص نشده است. در این میان اما غربی‌ها سعی دارند که ایران را متهم به نقض برجام کنند و در همین رابطه یک دیپلمات اروپایی که دیلی‌استار اشاره‌ای به نام وی نکرده، عنوان کرد: بعد از اثبات نقض برجام از سوی ایران ضروری است که با مقامات این کشور گفت‌وگو کنیم.

منافقین  جاسوسی تلفنی می‌کنند
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: منافقین هنوز هم از استرالیا، اروپا و آمریکا تماس می‌گیرند و جاسوسی تلفنی انجام می‌دهند؛ فکر نمی‌کنم هیچ‌کس به اندازه منافقین در جاسوسی تلفنی متبحر باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر احمدرضا پوردستان در چهارمین همایش علمی تخصصی تاریخ شفاهی ترور که صبح یکشنبه در مرکز آرشیو ملی برگزار شد، تصریح کرد: منافقین هنوز هم از استرالیا، اروپا و آمریکا تماس می‌گیرند و جاسوسی تلفنی انجام می‌دهند. فکر نمی‌کنم هیچ‌کس به اندازه منافقین در جاسوسی تلفنی متبحر باشد. رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه ایفای نقش بلدچی و راهنما، یکی دیگر از کمک‌های منافقین به ارتش بعث بود، گفت: منافقین حتی در بازجویی از اسرای ایرانی هم به صدام کمک می‌کردند. منافقین با وعده و وعید و نیرنگ، در حین بازجویی از اسرا، برخی سربازان جوان کم سن و سال ما را جذب خود می‌کردند. وی با بیان اینکه منافقین نفراتی بودند که بسیار محکم بودند و حقیقتاً داعش امروز نسخه جدیدی از منافقین است، گفت: هیچ‌گاه نباید در فیلم‌های‌مان دشمن را ضعیف و زبون نشان دهیم.
 


Page Generated in 0/0168 sec