printlogo


کد خبر: 212001تاریخ: 1398/5/7 00:00
اخبار

عربستان شکست خود را قبول کند
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: عربستان‌سعودی در تمام برنامه‌های خود در منطقه شکست خورده است و حکام سعودی باید این شکست را قبول کنند. سردار سرتیپ حسین دهقان در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: عربستان در سایه تکبر جاهلانه بن‌سلمان تصور می‌کرد که می‌تواند با پول دنیا را بخرد و آن را اداره و همگان را به سکوت وادار کند و در نهایت، رهبری دنیای عرب را به عهده گیرد. اقدامات این کشور در تمام کشورهای منطقه با شکست مواجه شده است. امروز اگر تکبر جاهلانه در عربستان نباشد، باید شکست خود را قبول کند. ما تصور می‌کنیم که باید بهترین مناسبات میان ایران و عربستان برقرار باشد اما تصور می‌کنیم حکام عربستان خود تصمیم‌گیرنده نیستند و آمریکایی بر آنها نفوذ دارند. اگر آنها از مسیر خود بازگردند، ما اختلافی با آنها نخواهیم داشت. وی افزود: آزادی اخیر شناور ایرانی و مسائل دیگری را از عربستان شاهد بودیم. عربستانی‌ها عملاً دارند می‌گویند ما دنبال جنگ نیستیم اما واقعیت این است که آنها دروغ می‌گویند، چراکه مواضع امروزشان در نتیجه شکست‌شان در منطقه اتخاذ می‌شود و ژست صلح می‌گیرند.

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات:
مدیر مسؤول «وطن‌‌امروز» مجرم شناخته نشد
سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: مدیر مسؤول روزنامه «وطن‌‌امروز» به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به اتفاق آرا مجرم شناخته نشد. مومنی‌راد در گفت‌وگو با میزان، در تشریح جلسه دیروز دادگاه مطبوعات گفت: مدیرمسؤول روزنامه «وطن‌‌امروز» به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به اتفاق آرا مجرم شناخته نشد. سخنگوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات در پایان گفت: به این پرونده‌ مطبوعاتی در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.

با تصویب برجام کشور تا ابد از تولید پلوتونیوم محروم شد
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: تمام محدودیت پذیرفته شده در برجام به این خاطر است که ایران در آن مجرم شناخته شده و در واقع برجام تاوان مجرم است. به گزارش تسنیم، فریدون عباسی در پنجاه و سومین نشست ماهانه جامعه اسلامی مدیران اظهار داشت: سال‌ها پیش از برجام درباره بازطراحی رآکتور اراک مقالاتی در رسانه‌های خارجی نوشته شد که برای عدم تولید پلوتونیوم باید این رآکتور بازطراحی شود. ما در برهه‌ای این خواست غربی‌ها را از زبان مسؤولان کشور نیز می‌شنیدیم. سوال اینجاست که در حالی که پلوتونیوم سوخت رآکتورهای آینده است، چرا نباید پلوتونیوم داشت؟ متاسفانه در برجام کشور را تقریبا الی‌الابد از تولید پلوتونیوم محروم کرده‌اند. متاسفانه در مذاکرات در یک اقدام غلط تمام دستاوردهای به‌دست آمده، از غنی‌سازی 20 درصد گرفته تا 18 هزار سانتریفیوژ فعال همه و همه در گام اول به عنوان امتیاز بزرگ به غرب داده شد و در ادامه مذاکرات دست ایران خالی ماند. در برجام ایران از متهم به مجرم تبدیل شد و ادعای بسته شدن PMD فریب بود، چرا که مذاکره‌کنندگان اتهامات را پذیرفتند و ما مجرم شدیم و در واقع مقاومتی که در طول مذاکرات 12 ساله پیش از آن صورت گرفته بود و  غرب موفق به اثبات آن نشده بود مورد قبول ایران واقع شد و برجام بر اساس PMD (ابعاد احتمالی نظامی) نوشته شده است.

طرح فریز فرانسوی‌ها مشروعیت‌بخشی به تحریم‌هاست
نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه طرح فریز در مقابل فریز فرانسوی‌ها یک فریب مضاعف است، گفت: معنای این حرف مشروعیت‌بخشی به تحریم‌ها و پذیرفتن شروط طرف مقابل است. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری، گفت: برخی حرف از مذاکره دوباره می‌زنند، چه کلاهی دوباره برای ملت دوخته‌اند؟ مگر ما همه تعهدات را انجام ندادیم؟ پیگیری کنید ۱۱ تعهد طرف مقابل انجام شود. وی با بیان اینکه طرح فریز در مقابل فریز فرانسوی‌ها یک فریب مضاعف است، افزود: معنای این حرف مشروعیت‌بخشی به تحریم‌ها و پذیرفتن شروط طرف مقابل است. نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت: دستور دهید گزارش برجام در صحن قرائت شود.


Page Generated in 0/0072 sec