printlogo


کد خبر: 212002تاریخ: 1398/5/7 00:00
تیم‌ملی والیبال جوانان ایران با شکست ایتالیا برای نخستین‌بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد
کارستان جوانان
کارستان جوانان

درست زمانی که به پایان عمر ورزشی نسل طلایی تیم‌ملی والیبال ایران نزدیک می‌شویم و نگران این بودیم کسی جای خالی‌شان را پر نکند، دقیقاً در همین روزها، تیم‌ملی جوانان با قهرمانی آن هم مقابل ایتالیا تاریخ‌ساز شد و حالا دیگر نباید نگران جای خالی‌ نسل قدیم باشیم. این تیم همان تیم نوجوانان ایران است که در سال ۲۰۱۷ قهرمان جهان شد. حالا نه‌تنها نباید نگران آینده بود، بلکه باید  امیدوار شد به اینکه همین تیم در رده بزرگسالان هم می‌تواند افتخارات بزرگی کسب کند.
منامه بحرین اینک برای ایرانی‌ها پر از خاطره‌های شیرین است. اصلاً شهری است که بچه‌های والیبالیست ما بدون جام بازنمی‌گردند و در واقع شهر رسیدن به آرزوهای والیبال است؛ جایی که نوجوانان ما هم در سال ۲۰۱۷ قهرمان جهان شدند و حالا پس از 2 سال دوباره قرار بود در این شهر و باز هم در قهرمانی جهان تیم ما مقابل حریفان قرار بگیرد. مسابقات والیبال جوانان جهان در منامه برگزار شد و تیم ایران توانست حریفانی همچون آرژانتین و برزیل پرقدرت را شکست دهد تا به جای این تیم‌ها این ایران باشد که یک پای فینال می‌رود. دیدار نهایی آن هم برابر ایتالیایی که در دور یک‌چهارم نهایی ایران را شکست داده بود و نگاهش به سکوی اول بود، کار را برای پسران ایرانی سخت کرده بود. بازی پایاپای دنبال می‌شد؛ یک ست ایتالیا می‌برد و ست دیگر را ایران، تا جایی که بازی ۲-۲ مساوی شد و کار به ست پنجم رسید. جوانان ایران در این ست خوش درخشیدند و توانستند پیروز حیاتی‌ترین ست این بازی‌ها و قهرمان این مسابقات شوند. ایران حالا برای نخستین‌بار در رده جوانان قهرمان جهان شده و نام خود را برای نخستین‌بار در تاریخ والیبال جهان در این رده ثبت کرده است. شاگردان بهروز عطایی کاری کردند کارستان. آنها حالا نسل جدیدی را در والیبال ایران تشکیل داده‌اند که می‌توانند ما را به آینده والیبال امیدوارتر از پیش هم کنند. آنها قرار است باز هم مفتخر به عناوین جهانی شوند و باز هم جامی را بالای سر خود ببرند؛ حالا در منامه یا هر جای دیگر. اگرچه به‌واسطه کارشکنی بحرینی‌ها این بازی‌ها از تلویزیون ایران پخش نشد اما مردم ما از همان شبکه وابسته به دولت بحرین افتخار‌آفرینی پسران‌شان را دیدند.  به این تیم ایمان داشته باشیم؛ آنها قرار است جا پای بزرگان والیبال ایران بگذارند و باز هم افتخار نصیب کشورمان کنند. به آنها اعتقاد داشته باشیم. در این سال‌ها که ورزش‌های تیمی‌مان در سطح جهانی کاری از پیش نمی‌برند، والیبال ما آن هم در رده جوانان است که جور مابقی ورزش‌ها را کشیده و کشورمان را صاحب افتخاری بزرگ کرده است. به این تیم و نسل دوست‌داشتنی والیبال ایران باور داشته باشیم.
کارشکنی بحرینی‌ها
در این میان عدم پخش تلویزیونی مسابقات والیبال جوانان جهان بحث‌هایی را ایجاد کرد که معاون وزیر ورزش و جوانان در این باره توضیحاتی ارائه کرد. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی درباره کارشکنی بحرینی‌ها برای پخش مسابقات والیبال زیر 21 سال جهان اظهار داشت: ابتدا قهرمانی ارزشمند ایران را در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان تبریک می‌گویم. مجموعه پخش با شرکت IMG قرارداد دارد و بازی‌ها را از طریق تلویزیون اینترنتی پخش می‌کند. فدراسیون جهانی گفته بود می‌توانید از طریق اینترنتی سیگنال بگیرید و با پیگیری‌های انجام شده، قرار بود مسابقات به صورت اینترنتی پخش شود. وی ادامه داد: شرکتی که با فدراسیون جهانی قرارداد پخش داشت، گفت به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند با ایران قراردادی ببندد. آنها به همین دلیل نتوانستند زمینه را فراهم کنند و با دوستان صداوسیما و دیگران در این باره صحبت کردیم تا موضوع را حل کنیم. فدراسیون جهانی والیبال گفت می‌توان این مسابقات را به صورت اینترنتی پخش کرد اما دوستان نتوانستند  برای کیفیت IMG سیگنال بگیرند. من این مساله را پیگیری می‌کنم. داورزنی گفت: پیگیری دوستان ادامه داشت و تنها در شبکه بحرین مسابقات پخش می‌شد که آنها با ما همکاری نکردند. فدراسیون جهانی گفت می‌شود اینترنتی پخش کرد اما تصاویر کیفیت مناسب نداشت و این مساله را از طریق فدراسیون جهانی پیگیری می‌کنم.
شریفی و حضرت‌پور در بین بهترین‌ها
در پایان مسابقات بهترین‌های این تورنمنت اعلام شدند که کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان ایران عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان جهان را به خود اختصاص داد. در این رقابت‌‌ها امیرحسین اسفندیار با عملکرد درخشان خود عنوان ارزشمندترین بازیکن را کسب کرد. مرتضی شریفی هم که با اسپک‌های دیدنی خود نقش مهمی در موفقیت و قهرمانی تیم جوانان ایران داشت، توانست در پایان مسابقات زیر 21 سال قهرمانی جهان، در پست خود به همراه لاویا از ایتالیا در میان برترین‌های این تورنمنت قرار بگیرد. علاوه بر این دو، محمدرضا حضرت‌پور با عملکرد فوق‌العاده‌‌اش در دریافت و توپ‌گیری، عنوان بهترین لیبروی مسابقات زیر 21 سال قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.
 

پیام تبریک رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی قهرمانی تیم والیبال جوانان ایران را تبریک گفتند. متن پیام به این شرح است:
بسمه تعالی
جوانان عزیز؛
 قهرمانی شما را تبریک می‌گویم
دل ملت را شاد کردید، از شما متشکرم.
سید علی خامنه‌ای/ ۶ مرداد ۱۳۹۸


Page Generated in 0/0069 sec