printlogo


کد خبر: 212020تاریخ: 1398/5/8 00:00
اخبار

محدودیت‌های عجیب آمریکا برای دیپلمات‌های ایرانی
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اقدام آمریکا علیه دیپلمات‌های ما غیرانسانی است، به طور مثال اگر فرزند یکی از دیپلمات‌ها مریض شود، آنها باید اجازه بگیرند که می‌توانند بیمارستان بروند یا نه و اینکه برای مدرسه رفتن فرزندان خود باید اجازه بگیرند. بنابراین این محدودیت‌ها خنده‌دار و عجیب است. به گزارش مهر، موسوی همچنین درباره عدم سوخت‌رسانی برزیل به دو کشتی ایرانی و حکم دادگاه این کشور در الزام به دادن سوخت به آنها، خاطرنشان کرد: اینها تروریسم اقتصادی است. وقتی اجازه ندهید یک شرکت به کشتی حامل غلات از ترس تروریسم اقتصادی سوخت بدهد، پس چیست؟‌ غذا و دارو روی کاغذ جزو تحریم نیست ولی کشورها از ترس تحریم به ایران غذا و دارو نمی‌دهند. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اقدامات ایران برای کاهش تعهدات جدی است و اگر این روال ادامه داشته باشد، گام سوم که از گام اول و دوم محکم‌تر است را برمی‌داریم.  سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره آخرین وضعیت اسدالله اسدی، دیپلمات بازداشت‌شده ایران در اروپا گفت: این پرونده دارای پیچیدگی‌های فنی است و پیگیری‌های ما هم فنی، حقوقی و دیپلماتیک است. وکلای وی بشدت در حال کار روی این پرونده هستند و امیدواریم آقای اسدی هرچه زودتر از این وضعیت خارج شود.

ساخت و تعمیر ۱۱ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده کشور
رئیس سازمان بسیج مستضعفان از ساخت و تعمیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده کشور توسط سازمان بسیج خبر داد. به گزارش مهر، سردار غلامرضا سلیمانی در حاشیه بازدید از روستای «ورودشت» شهرستان دلفان با اشاره به اینکه در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق سیل‌زده لرستان، سپاه استان قزوین به عنوان معین استان لرستان در شهرستان دلفان انتخاب شد، افزود: در مرحله احداث منازل مسکونی، سازمان بسیج مسؤولیت ساخت و تعمیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد را بر عهده گرفت که از این تعداد 2 هزار و ۳۰۰ واحد سهم لرستان است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: با همکاری سپاه‌های معین در لرستان تا امروز ۳۱۲ واحد سیل‌زده تعمیر اساسی شده و ۶۰۰ واحد نیز در حال تکمیل است و تا پایان مهرماه واحدهای احداثی تکمیل شده و به صاحبان آنها تحویل می‌شود.

انواع  هواپیماها و پهپادهای رادارگریز را کشف می‌کنیم
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه کشف و شناسایی پرنده‌ها گفت: امروز قادریم انواع مختلف هواپیماها و پهپادهای رادارگریز را کشف کنیم. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه پدافند هوایی گفت: پدافند با استفاده از تجربیات 8 سال دفاع‌مقدس و به برکت خون شهدای پدافند هوایی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و ما امروز قادریم انواع مختلف هواپیماها و پهپادهای به اصطلاح رادارگریز دشمن را کشف کنیم و این تنها بخشی از توانمندی پدافند هوایی ارتش است.  امیر صباحی‌فرد با اشاره به دستاوردهای بومی این نیرو تأکید کرد امروز در حوزه سامانه‌های راداری به خودکفایی کامل دست یافته‌ایم و با قدرت انواع هواپیماهای پیشرفته آمریکایی را کشف کرده و به آنها اخطار می‌دهیم. وی افزود: پدافند امروز پدافند ۴۰ سال قبل نیست و سامانه‌های بومی ما باعث شده است دشمنان بدانند اگر بخواهند با ما درگیر شوند، ضربات سختی خواهند خورد.

بازدید دریادار خانزادی از ناوگان نیروی دریایی روسیه
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم نیروی دریایی فدراسیون روسیه، از ناوگان دریایی این کشور بازدید کرد. به گزارش فارس، دریادار حسین خانزادی که برای شرکت در مراسم روز نیروی دریایی روسیه به این کشور سفر کرده است، از ناوگان دریایی این کشور بازدید کرد. امیر خانزادی در صدر هیات نظامی با حضور در مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی روسیه که با حضور بیش از ۲۰ کشور در شهر سن‌پترزبورگ برگزار شد، ضمن بازدید و حضور در ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش روسیه، با فرماندهان آنان گفت‌وگو کرد.


Page Generated in 0/0062 sec