printlogo


کد خبر: 212024تاریخ: 1398/5/8 00:00
اخبار

درخواست فعالان بخش خصوصی از دولت
دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنید
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بازنشر بیانیه خود که در آن خواستار حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی شده بود، پیشنهادات هشت‌گانه‌ای را برای اصلاح سیاست‌های ارزی به دولت ارائه کرد. در متن بیانیه اتاق ایران آمده است: اقتصاد کشور از سال گذشته به‌واسطه نقض برجام، تحمیل دور جدید تحریم‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده در عرصه تعاملات خارجی، با شرایط جدیدی روبه‌رو شد که همین امر محیط کسب‌وکار فعالان اقتصادی را دشوارتر و پیچیده‌تر از گذشته کرده است. نوسانات شدید نرخ ارز و سیر صعودی افزایش قیمت‌ها، از سال ۹۷ موجبات تحلیل توان تولید داخل و تضعیف قدرت خرید خانوار را فراهم کرده است. در این شرایط ناکارآمدی سیاست تخصیص ارز یارانه‌ای در برآورد اهداف مورد نظر دولت روشن بوده بنابراین توقف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ضروری است.


توسعه‌ محصولات بومی در دستور کار پژوهشگاه ارتباطات
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه و گسترش فعالیت‌‌های پژوهشگاه را در دستور کار داریم و پروژه‌هایی که بر اساس اعلام نیاز بخش ICT تعریف می‌شود نیازی به تصویب در شورای پژوهشی ندارد و اگر پروژه‌ای به ما ارجاع شود به سرعت تصویب و فرآیند اجرای آن آغاز می‌شود. وحید یزدانیان در نشست خبری گفت: برخی امور پژوهشی وزارت ارتباطات در این پژوهشگاه با موضوعات تحقیقات کاربردی دنبال می‌شود، این پژوهشگاه موضوعاتی نظیر سیاست‌گذاری، مطالعات راهبردی و رگولاتوری را بررسی می‌کند و ۱۰۰ عضو هیات علمی در آن فعالیت می‌کنند. وی افزود: بازبینی نهادی، ساختاری و کارکردی پژوهشگاه از اولویت‌‌های ما است. وی درباره جویشگر بومی گفت: 2 محصول جویشگر پارسی جو و یوز که هر دو از دانش این پژوهشگاه استفاده کرده‌اند مورد حمایت ما هستند و باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه آنها با هدف بهره‌گیری کاربران ایجاد شود. وی خاطرنشان کرد: حضور خط و زبان فارسی در منطقه برای ما اولویت محسوب می‌شود و همچنین محصولات بومی ما که با هدف توسعه‌ خط و زبان فارسی تصویب، تدوین و توسعه داده شده‌اند، می‌توانند باعث مزیت ما در این زمینه باشند.


بازگشت قیمت خودرو  به آگهی‌های اینترنتی
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی، نسبت به تبعات منفی این اقدام بر ثبات قیمت‌ها در بازار واقعی خودرو هشدار داد. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: در چند ماه اخیر که با دستور دادستانی قیمت‌ها از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی حذف شده بود، شاهد بهبود وضعیت قیمت‌ها در بازار بودیم و اصطلاحا بازار خودش را پیدا کرده بود. وی ادامه داد: تنها کارکرد سایت‌های اینترنتی در بازار خودرو این است که به گروه‌های صد نفره دلالان و سودجویان بازار خودرو این فرصت را می‌دهند تا نسبت به بازارسازی و قیمت‌سازی کاذب و التهاب بازار اقدام کنند. وی با بیان اینکه با بازگشت قیمت‌ها به بازار مجازی خودرو می‌خواهند بازاری را که آرام شده بود و تعادل نسبی داشت دوباره بهم بزنند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حالی ‌که امروز در بازار واقعی قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۴۸ میلیون تومان است مشاهده می‌کنیم در برخی آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی، قیمت فروش این محصول را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند؛ این کاری است که تیم‌های چند ده نفری
سودجویان انجام می‌دهند. آنها به یک باره چند ده آگهی فروش خودرو با قیمت بالا و اصطلاحا فیک برای یک خودروی خاص اعلام می‌کنند و به این ترتیب اقدام به قیمت‌سازی کاذب برای خودروها می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0062 sec