printlogo


کد خبر: 212025تاریخ: 1398/5/8 00:00
اخبار

مصوبه عجیب شورای عالی اداری: انتصاب مدیران عملیاتی بالای 45 سال ممنوع!
جوان‌گرایی کاریکاتوری
گروه اقتصادی: شورای عالی اداری در مصوبه‌ای عجیب سقف سن مدیریتی را تعیین کرد که طبق آن هیچ فرد بالای 45 ساله‌ای حق مدیر شدن در سطح عملیاتی ندارد، حتی اگر شایسته‌تر از جوان‌ترها باشد! شورای‌عالی اداری در یکصد و هشتاد و سومین جلسه مورخ 17 تیر 1398 به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به منظور آنچه آن را ایجاد زمینه مناسب برای استقرار دانش‌گرایی و شایسته‌سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران خوانده، ضمن اصلاح مصوبه «برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه‌های اجرایی»، با کاهش میزان سن لازم برای تصدی سطوح مدیریتی موافقت کرد. مطابق این تصمیم،‌ تصویب‌نامه مورخ 5 آذر 1393 اصلاح و بر همین اساس، داشتن حداکثر 45 سال برای تصدی سطوح «مدیریت عملیاتی و مدیریت پایه»، حداکثر 47 سال سن برای سطوح «مدیریت میانی» و حداکثر 50 سال سن برای سطوح «مدیریت ارشد» به تصویب رسید. مصوبه شورای‌عالی اداری در تاریخ 31 تیر 1398 از سوی رئیس‌جمهور به تمام وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌ها،‌ نهادهای عمومی غیردولتی و استانداری‌ها جهت اجرا ابلاغ شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این مصوبه در راستای جوان‌گرایی در سطح مدیریتی تعبیر شده اما با توجه به اینکه فقط عدد و سن و سال در اولویت مدیر شدن قرار گرفته یک جوان‌گرایی کاریکاتوری محسوب می‌شود. اگر در سطح مدیریت عملیاتی و پایه فردی بالای 45 سال داشته باشد و شایسته‌تر از افراد زیر 45 سال باشد حق مدیر شدن ندارد و این می‌تواند در کشورداری فاجعه تلقی شود. قطعا در مدیریت شایسته‌تر بودن مهم‌تر از جوان‌تر بودن است و جوان‌گرایی کاریکاتوری نمی‌تواند به چابک‌سازی دولت کمک کند.


دریافت شکایات صمت با شماره اختصاصی
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت گفت: رویکردی پیشگیرانه داریم و اتاق شیشه‌ای برای شفافیت و مبارزه با فساد در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد خواهیم کرد. به گزارش شاتا، اکبر صادقی با اشاره به راه‌اندازی شماره تلفن اختصاصی برای دریافت شکایات مردمی تصریح کرد: شماره تلفن اختصاصی ۰۹۱۲۲۹۶۵۰۸۷ برای طرح شکایات مردمی و ارائه گزارش‌های بازرسی و نظارت از طریق مردم در اختیار آنها قرار دارد و مردم می‌توانند از طریق این شماره با ما ارتباط برقرار کنند. وی اضافه کرد: ۴۷ درصد gdp کشور را وزارت صنعت، معدن و تجارت به خود اختصاص داده است که این بیانگر اهمیت کار در این مجموعه است‌. وی خاطرنشان کرد: الگو و استراتژی ما سند چشم‌انداز، فرمان ۸ ماده‌ای رهبری، نقشه راه اصلاح نظام اداری و قانون ارتقای سلامت اداری و آیین‌نامه پیشگیری از فساد و دیگر اسناد بالادستی است. به‌‌ گفته وی، گلوگاه‌های فساد شناسایی و برنامه عملیاتی برای اصلاح شان تدوین شده است. صادقی با اشاره به وضعیت کنونی صنعت خودرو افزود: تولید خودروی ما که به ۶۰۰ دستگاه در روز رسیده بود در حال حاضر به بالای ۲ هزار دستگاه رسیده است و از شرایط سخت عبور کردیم.


کدام کالاها را وزارت کشاورزی  وارد می‌کند؟
با وجود انتقال مسؤولیت ثبت‌سفارش واردات محصولات کشاورزی به وزارت صنعت، واردات 6 نوع کالای کشاورزی شامل سموم، داروهای دامی، مکمل‌ها، بذور، مواد ژنتیکی و دام‌های مولد نژاد در وزارت جهاد کشاورزی باقی ماند. به گزارش تسنیم، پس از اعلام رسمی انتقال وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی‌اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد با ارسال نامه‌ای دستنویس به مدیران، مشاوران و کارشناسان خود در معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: از 5 مرداد 98 هرگونه کنترل و تایید ثبت‌سفارش برای کالاهای اساسی و همه کالاهای کشاورزی را اعم از واردات با ارز رسمی یا ارز نیمایی به جز نهاده‌های کشاورزی (سموم، داروهای دامی، مکمل‌ها، بذور، مواد ژنتیکی، دام‌های مولد نژاد) متوقف و از هرگونه تایید جدید خودداری کنید.


Page Generated in 0/0064 sec