printlogo


کد خبر: 212030تاریخ: 1398/5/8 00:00
اخبار

مدیر کل بهزیستی استان تهران:
اعتبار افزایش مستمری مددجویان تأمین نشد
مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: اعتبار مربوط به افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان هنوز تامین نشده و به محض تامین اعتبار، آن را بین مددجویان توزیع می‌کنیم. داریوش بیات‌نژاد در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه امسال ۲۰ درصد  مستمری مددجویان افزایش خواهد یافت، گفت: البته هنوز این رقم افزایش نیافته است. وی تصریح کرد: امیدواریم بزودی اعتبار مورد نیاز برای این موضوع در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد. بیات‌نژاد در پاسخ به این پرسش که با افزایش مستمری مددجویان بهزیستی آیا مابه‌التفاوت مستمری پرداخت خواهد شد یا خیر؟ افزود: قطعا این امر محقق می‌شود و در هر زمانی که مستمری مددجویان افزایش یابد مابه‌التفاوت به حساب آنها واریز می‌شود. مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: البته ماه قبل برای نخستین‌بار مستمری ماهانه به خانواده‌‌های دارای فرزند یا فرد معلول نیز اختصاص یافت، این درحالی است که تاکنون فقط به فرد معلول مستمری تعلق می‌گرفت.


دولت 20 هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است
نماینده مردم مجلس گفت: در حال حاضر دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهی دارد و نمی‌پردازد که باید بدهی خود را پرداخت کند. به گزارش فارس، ولی داداشی در میزگرد بررسی چالش‌ها و مسائل گلوگاهی برای تحول نظام تعلیم و تربیت و ویژگی‌های وزیر آینده آموزش‌وپرورش که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه باید سطح معیشت معلمان را ارتقا دهیم، گفت: معلمان ما به لحاظ خدمات رفاهی خیلی پایین‌تر از دستگاه‌هایی هستند که حتی بودجه‌شان پایین‌تر از آموزش‌وپرورش است. وی افزود: از سوی دیگر بیمه معلمان مناسب نیست، ضمن اینکه پاداش‌ پایان خدمت معلمان بازنشسته را حدود 2 سال است که هنوز نداده‌اند؛ این در حالی است که در دستگاه‌های دیگر اینگونه نیست؛ در حال حاضر دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهی دارد و نمی‌پردازد. در ادامه این نشست شهباز حسن‌پوربیگلری، دیگر نماینده مجلس با بیان اینکه آموزش‌وپرورش برای اول مهر به 50 هزار معلم نیاز دارد، گفت: دغدغه همه نمایندگان مجلس، انتخاب وزیر آموزش‌وپرورش است و امیدواریم دولت هم این پیام ما را توجه کند و هر چه سریع‌تر فرد جامع‌الشرایطی را معرفی کند. وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰ هزار معلم کم داریم و هنوز هیچ فکری برای آنها نشده است.

اموال صندوق ذخیره فرهنگیان هم برای معلمان است
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه اموال صندوق ذخیره فرهنگیان هم برای معلمان است، گفت: توزیع ارزش افزوده املاک مدنظر است که این موضوع نیازمند اصلاح اساسنامه و پیدا کردن راه‌حلی برای شیوه اجرای آن است. مهدی نیکدل در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شریک شدن فرهنگیان در سهام کارخانه‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: این موضوع جزو برنامه‌های آینده ما است و تمایل داریم فرهنگیان علاوه بر اینکه هنگام بازنشستگی، پولی را از صندوق دریافت می‌کنند در طول خدمت نیز به آنها سهام بدهیم تا در طول سال، سود سهام به فرهنگیان تعلق گیرد. وی افزود: باید بورس و نهادهای نظارتی در این رابطه با ما همکاری کنند و به دنبال جلب همکاری آنها هستیم و مذاکراتی نیز انجام شده است. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: براساس این طرح، سهام را به فرهنگیان می‌فروشیم که ارزش خوبی دارد و بعدها نیز برای آنها سودآوری خواهد داشت که اصطلاحا به سهام تدریجی معروف است یعنی موقع واگذاری در بورس، اجازه گرفته و آن را به اعضای صندوق می‌دهیم که بلافاصله وقتی وارد بورس شد و سهام شروع به سودآوری کرد، معلمان در آن سهیم باشند؛ این موضوع فعلا به عنوان یک ایده مطرح است و در حال پیگیری آن هستیم.


Page Generated in 0/0069 sec