printlogo


کد خبر: 212035تاریخ: 1398/5/8 00:00
آیا پرسپولیس به مهاجم خارجی نیاز دارد؟
وسواس بی‌مورد

نقل‌وانتقالات تابستانی باشگاه پرسپولیس به آخرین مراحل خود رسیده است. پس از انتخاب سرمربی، جذب ستاره، خرید بازیکن جوان، قرار دادن 3 مهره در لیست مازاد و... حالا با خرید مهاجم خارجی فهرست سرخپوشان تکمیل خواهد شد. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها ۱۷ بازیکن بزرگسال را در اختیار دارند، 3 مهره زیر ۲۵ را در لیست خود می‌بینند و با چند بازیکن جوان دیگر هم قرارداد بسته‌‌‌اند. نکته جالب این است که مهاجمان خارجی پرسپولیس در سال‌‌های اخیر عملکرد خوبی نداشته‌‌اند و بازیکنانی نظیر علیپور و طارمی بیشتر درخشیده‌اند.
۱۰ مهره هجومی در دست کالدرون
پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم تیم بسیار پرستاره‌ای در اختیار داشت و موفق شد با آن تیم قهرمانی لیگ و جام حذفی را تجربه کند. این در حالی است که تصور می‌شد با جدایی ۵ ستاره در دوران محرومیت، سرخپوشان شرایط سختی داشته باشند اما آنها با تدبیر برانکو از محرومیت عبور کردند و در زمستان با تقویت خود به استقبال نیم‌فصل دوم رفتند.
از آن تیم ماریو بودیمیر به خواست خود جدا شد. سروش رفیعی، مهدی شریفی و سعید کریمی نیز دیگر مهاجمانی بودند که پرسپولیس را ترک کردند. به جای این بازیکنان فرشاد احمدزاده و وحید امیری جذب تیم شدند. اکنون کالدرون ۱۰ عنصر هجومی سرشناس را در فهرست خود دارد: «علی علیپور، مهدی ترابی، احمد نوراللهی، بشار رسن، وحید امیری، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده، امیر روستایی، محمد امین اسدی و سیامک نعمتی».
کالدرون مهاجم قدبلند می‌خواهد
گابریل کالدرون در مصاحبه‌‌های اخیر خود صراحتا اعلام کرده به مهاجم نوک نیاز مبرمی دارد. او پیش‌‌‌‌‌‌تر گفته بود 2 بازیکن را به باشگاه معرفی کرده و روز گذشته نیز گفت: «امیدواریم مهاجم تا ۴۸ ساعت آینده اینجا باشد». او همچنین بار دیگر بر لزوم جذب بازیکن بلندقامت تاکید و عنوان کرد: «از باشگاه خواستم در پی یک مهاجم قدبلند باشد و گفتم ترجیحا می‌تواند به عنوان بازیکن قرضی بیاید و باشگاه را تحت فشار نگذاشتم که حتما بخرند، چون فکر می‌کنم اینطوری منطقی‌‌‌‌‌‌تر است که بیاید و کیفیتش را نشان دهد و بعد خرید اتفاق بیفتد». این در حالی است که عده‌ای تصور می‌کردند با خرید وحید امیری و حضور مهره‌‌‌هایی نظیر ترابی، کالدرون نیازی به مهاجم نداشته باشد اما او گفت این بازیکنان را مهاجم نمی‌داند.
آیا خرید مهاجم خارجی منطقی است؟
پرسپولیسی‌ها تاکنون ۳ خرید در فهرست بزرگسالان داشته‌‌‌اند. آنها همچنین مربی جدید خود را با ارز خارجی جذب کردند و از طرف دیگر، بدهی سنگینی هم به برانکو ایوانکوویچ دارند. این در حالی است که هر روز درآمد دلاری باشگاه‌ها کمتر می‌شود و مشخص نیست در فصل جدید هم هواداران به چه شکل قرار است با سامانه هواداری همکاری کنند. حال در چنین شرایطی که پرسپولیس ۱۰ مهره هجومی در اختیار دارد و مهاجم نوکش نیز آقای گل این تیم است، آیا جذب مهاجم نوک خارجی نیاز اصلی سرخپوشان است و آیا بهتر نیست قرمزها منابع خود را به شکلی دیگر هزینه کنند؟
نکته قابل توجه این است که کالدرون با توجه به علاقه به سیستم 3-3-4 دوست دارد یک مهاجم نوک باتجربه نیمکت‌نشین علیپور باشد؛ نکته‌ای که در مصاحبه‌اش به آن اشاره کرد: «ما علاوه بر آقای علیپور بازیکنان جوان خوبی داریم اما بازیکن جوان باید فرصت و وقت باشد که خودش را نشان دهد. شما فکر می‌کنید بارسلونا و رئال با بازیکنان جوان قهرمان می‌شوند؟» پرسپولیس در حالی برای خرید مهاجم خارجی اقدام کرده که جری بنگستون، گادوین منشا و ماریو بودیمیر در 3 فصل مختلف نتوانستند به اندازه یک فصل علی علیپور گلزنی کنند. در تاریخ لیگ برتر نیز هر 4 آقای گل پرسپولیس یعنی علی دایی، محسن خلیلی، علی علیپور و مهدی طارمی ایرانی بوده‌‌اند و حالا باید دید مدیران پرسپولیس چه تصمیمی
خواهند گرفت؟
 


Page Generated in 0/0065 sec