printlogo


کد خبر: 212036تاریخ: 1398/5/8 00:00
گلزن‌ترین ایرانی در اروپا
سردار بالاتر از دایی و وحید

سردار آزمون در هفته سوم لیگ روسیه تاریخ‌ساز شد و رکورد زد. در حالی که همه درباره گل ثانیه 11 سردار صحبت می‌کنند که سریع‌ترین گل تاریخ باشگاه زنیت را به ثمر رسانده، آزمون به یک رکورد فردی دیگر هم رسید؛ سردار آزمون با گلی که زد، از رضا قوچان‌نژاد پیشی گرفت و بهترین گلزن ایرانی در لیگ‌های سطح اول اروپا شد.
سردار در نخستین فصل حضورش در لیگ روسیه، 4 گل زد. در لیگ 2015-2014 افت کرد و فقط یک گل زد. سپس به روستوف رفت و طی 3 فصل به ترتیب 3، 9 و 7 گل به ثمر رساند. در ادامه سردار به روبین‌کازان برگشت و در 2 فصل مجموعا 9 گل زد. سردار در نخستین فصل حضور در زنیت هم 9 گل به ثمر رساند و با 2 گلی که در فصل جدید زد، با 44 گل‌زده بهترین گلزن ایرانی در سطح اول لیگ‌های مختلف شده است.
هر چند که هیچ بازیکن ایرانی به اندازه رضا قوچان‌نژاد در اروپا گل نزده است ولی گوچی سال‌های زیادی از فوتبالش را در لیگ سطح پایین‌تر حضور داشت و گل‌هایش در لیگ 2 بود.
دیگر گلزنان برتر ایرانی در سطح اول فوتبال اروپا علیرضا جهانبخش، وحید هاشمیان و اشکان دژاگه هستند. علیرضا جهانبخش جز یک فصل، در همه سال‌های حضورش در اروپا در لیگ سطح اول بازی کرده است. جهانبخش با نایمخن 5 گل و 34 گل هم در مجموع 3 فصل حضورش در آلکمار ‌زد. هاشمیان هم 29 گل با بوخوم و 9 گل با هانوفر به ثمر رساند. اشکان دژاگه نیز در مجموع 24 گل‌ زده است. ضمن اینکه علی دایی آقای گل بازی‌های ملی تاریخ هم 22 گل در بوندسلیگا به ثمر رساند.


Page Generated in 0/0374 sec