printlogo


کد خبر: 212043تاریخ: 1398/5/8 00:00
اخبار

امارات کارگاه جدید «معامله قرن»
پس از شکست کارگاه اقتصادی منامه، این‌بار امارات میزبان کارگاه جدیدی در راستای اجرای طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» خواهد بود. امارات در گام‌هایی شتاب‌زده در تلاش است نقش فعال‌تر و موثرتری را در چارچوب تحرکات آمریکا در منطقه و طرح‌ سیاسی و اقتصادی این کشور برای حل اختلافات میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها موسوم به معامله قرن ایفا کند.
نقش جدیدی که امارات سعی دارد آن را به دست بیاورد و برای این کشور یک «پاداش بزرگ آمریکایی» محسوب می‌شود، این است که اراضی این کشور میزبان کارگاه آتی باشد که قرار است تحولات معامله قرن در آن بررسی شود و نتایج کارگاه اقتصادی منامه را که در ۲۵ و ۲۶ ژوئن برگزار شد و فلسطینی‌ها و طرف‌های بسیاری آن را تحریم کردند، پیگیری کند.
به گزارش ایسنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، سایت خبری «خلیج آنلاین» به نقل از منابع عربی عالی‌رتبه، اعلام کرد: «ابوظبی» به طور رسمی از طریق جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به واشنگتن اعلام کرد که آماده میزبانی از رایزنی‌های مربوط به «معامله قرن» است و امارات پس از بحرین دومین کشور میزبان این کنفرانس خواهد بود. منابع یادشده همچنین اعلام کردند: دولت آمریکا به‌رغم ملاحظه‌های بسیار خود درباره آنچه «نقش ضعیف امارات در منطقه، کاهش نفوذ و تاثیرگذاری این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای عربی مانند عربستان و مصر» می‌خواند، به صورت اولیه با برگزاری کارگاه بعدی معامله قرن در ابوظبی موافقت کرده است. این منابع همچنین اعلام کردند که امارات مسؤولیت آماده‌سازی دومین کارگاه معامله قرن را برعهده خواهد گرفت و اقدام به ارسال دعوتنامه‌هایی به شخصیت‌های عربی، آمریکایی، اسرائیلی‌ و حتی فلسطینی برای مشارکت در آن خواهد کرد تا از خاک خود گام جدیدی از «معامله قرن» را اعلام کند؛ همان طرحی که فلسطینیان به آن به عنوان بزرگ‌ترین خطری که آینده مسأله آنها را تهدید می‌کند، می‌نگرند. طبق اعلام منابع عربی، آماده‌سازی‌ها و رایزنی‌ها درباره کارگاه ابوظبی به طور رسمی از اوایل ماه آگوست آغاز خواهد شد تا این نشست پس از عید قربان برگزار شود و امارات تاکید دارد این کارگاه موفقیت‌آمیز باشد. منابع یادشده همچنین اعلام کردند: کارگاه ابوظبی تکمیل‌کننده کارگاه منامه خواهد بود و طرف آمریکایی توسط کوشنر تصمیمات جدیدی را در ارتباط با معامله‌ای خواهد گرفت که دولت آمریکا به دنبال مطرح کردن آن و نیز اجرایی کردن توافقات حاصله در نشست بحرین است. کارگاه اقتصادی «صلح برای شکوفایی» منامه در ۲۵ و ۲۶ ژوئن برگزار شد که بحث و جدل و انتقادهای زیادی را در محافل فلسطینی در سایه تحریم عربی و بین‌المللی آن به دنبال داشت، زیرا تصمیماتی در آن گرفته شد که به طور مستقیم به پرونده فلسطین ضربه وارد می‌کند و راه‌حل اقتصادی را بر راه‌حل سیاسی ارجحیت داده و اسرائیل را به منطقه عربی نزدیک کرده و راه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از طریق طرح‌های اقتصادی باز می‌کند.

رئیس‌کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا:
ترامپ سزاوار استیضاح است
رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای گفت با توجه به اظهارات بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، ترامپ سزاوار استیضاح است. «جری نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا حضور «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا در جلسه استماع این کمیته را نقطه عطفی در برملا کردن دروغ‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دانست. وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما درباره فسادهای دولت و سوءاستفاده از قدرت تحقیق می‌کنیم. چیزهایی که رابرت مولر در گزارش خود بیان کرد ممکن است نقض‌های احتمالی باشد که باعث توسل به ماده‌ای از قانون درباره استیضاح شود. ما درحال تحقیق هستیم و مشخص خواهیم کرد که آیا باید این مواد قانونی را به مجلس نمایندگان ارائه کنیم؟ ما به دادگاه مراجعه می‌کنیم تا به مدارک بیشتری دست یابیم». پس از حضور رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در جلسه شهادت کنگره، تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ افزایش یافته است.  روند استیضاح ترامپ به‌دلیل آغاز تعطیلات تابستانی کنگره متوقف شده است. نمایندگان آمریکایی از روز پنجشنبه به‌مدت 6 هفته به تعطیلات رفته‌اند.
 


Page Generated in 0/0057 sec