printlogo


کد خبر: 212044تاریخ: 1398/5/8 00:00
آمریکا

اخراجی جدید دولت ترامپ
مدیر اطلاعات ملی آمریکا  برکنار شد
در پی انتشار گزارش‌ها از تغییرات تازه در میان اعضای ارشد دولت فدرال آمریکا، رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر تایید کرده‌ است که دَن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا تا ۱۵ آگوست از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت قصد دارد جان راتکلیف، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان را نامزد این پست کند.
پیش از این شماری از رسانه‌های ایالات متحده احتمال کناره‌گیری کوتس را مطرح کرده بودند. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع مطلع خبر داده بود که دن کوتس، طی روزهای آینده از مقام خود استعفا می‌کند.
خبرگزاری رویترز نیز از راتکلیف به‌عنوان نامزد مورد نظر ترامپ برای اداره اطلاعات ملی نام برده بود.
دن کوتس از سال ۲۰۱۷ مدیر اطلاعات ملی آمریکاست؛ اداره‌ای که در رأس جامعه اطلاعاتی ایالات متحده یعنی مجموعه‌ای از نهادها و آژانس‌ها، از سی‌آی‌ای و آژانس اطلاعات دفاعی تا شاخه اطلاعاتی پلیس فدرال آمریکا قرار دارد.
به گزارش رسانه‌های آمریکایی و خبرگزاری‌های بین‌المللی، مواضع دن کوتس و دونالد ترامپ در موارد مختلف با هم در تضاد هستند و نظرات آنها نیز گاه در تناقض با نظر دیگری بیان شده ‌است.
جان راتکلیف که ترامپ او را به‌عنوان نامزد جدید این پست معرفی کرده، قانون‌گذاری نزدیک و متحد رئیس‌جمهوری آمریکاست.
مدیر اطلاعات ملی آمریکا از سوی رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود و این انتخاب باید به تایید سنا برسد. اکثریت سنای آمریکا در دست جمهوری‌خواهان قرار دارد.

آمریکایی‌ها تجارت نفت سوریه را از داعش دزدیده‌اند
ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد آمریکا تعداد نیروهای شرکت‌های امنیتی خصوصی را برای استخراج نفت از میادین نفتی سوریه افزایش داده است.
«سرگئی رودوفسکی» رئیس بخش عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه می‌گوید آمریکایی‌ها تجارت نفت سوریه را از داعش دزدیده‌اند.  به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، ژنرال رودوفسکی گفت: آمریکا در سوریه شبکه قاچاق نفت راه انداخته و با شبه‌نظامیان عرب و کرد مبادله نفتی و تسلیحاتی می‌کند.
این ژنرال ارشد روس بر اساس منابع اطلاعاتی همچنین گفت که شرکت‌های امنیتی خصوصی تحت کنترل آمریکا نفت سوریه را در میادین نفتی «العمر»، «کوناکو» و «تاناک» به صورت غیرقانونی استخراج و با قاچاق آن به شرق رود فرات به فروش می‌رسانند.
وی با اشاره به این موضوع از افزایش شمار نیروهای این شرکت‌های پیمانکاری امنیتی به 3500 نیرو در سوریه خبر داد.
تعدادی از میادین و چاه‌های نفتی سوریه در مناطق شمال و شمال شرقی این کشور قرار دارد که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است. نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت همه‌جانبه آمریکا قرار دارند.
مقام ارشد نظامی روس با بیان اینکه شمار تسلیحات خارجی از جمله سیستم‌های راکتی چند منظوره که در اختیار تروریست‌ها در سوریه قرار دارد بشدت افزایش یافته است، تاکید کرد: شبه‌نظامیان سوری از سیستم‌های راکتی چندمنظوره و پهپادهای جنگی علیه پایگاه هوایی حمیمیم مسکو استفاده می‌کنند.
پایگاه حمیمیم مقر نیروهای نظامی روسیه است که با مجوز دولت دمشق در اختیار این کشور قرار گرفته است.
بر اساس گزارش اسپوتنیک روسیه، نیروهای نظامی این کشور طی یک ماه و نیم گذشته 11 تانک و 12 سکوی پرتاب راکتی متعلق به این شبه‌نظامیان در جنوب غربی ادلب را که جزو مناطق عاری از تنش است، منهدم کرده‌اند.
 در ماه جولای، ارتش روسیه 2 حمله راکتی به پایگاه نظامیان خود در حمیمیم را خنثی کرده است.


Page Generated in 0/0123 sec