printlogo


کد خبر: 212049تاریخ: 1398/5/8 00:00
اخبار

آخرین قدم‌های سه‌گانه انقلابی «محمدعلی گودینی»
محمدعلی گودینی درباره انتشار سومین کتاب از سه‌گانه داستان انقلابش اظهار داشت: «تالار پذیرایی پایتخت» و «زنی با کفش‌های مردانه» عنوان 2 جلد نخست این سه‌گانه است و جلد سوم با عنوان «دار بلوط مقدس» در حال آماده‌‌سازی است. وی در توضیح بیشتر درباره «دار بلوط مقدس» ابراز داشت: چندین سال پیش جلد سوم را نوشته بودم اما در ویرایش جدید برخی اتفاقات از آشوب دی‌ماه سال ۹۶ به کتاب افزوده شده و در حال نوشتن برخی بخش‌ها هستم. گودینی با بیان اینکه جلد اول روایتگر سال ۴۱ تا ۵۲ بود و جلد دوم چند ماه قبل از انقلاب تا سال ۷۰ را روایت می‌کرد اما جلد سوم «دار بلوط مقدس» به فتنه سال ۷۷ تا ۸۸ می‌پردازد، گفت: در سه‌گانه تلاش کردم سیر تحول انقلاب اسلامی را نشان دهم. پیش از این بخشی را نوشته بودم اما حوادث و اتفاقاتی به کتاب افزوده شد. مدتی بود قصد نوشتن داشتم اما توان جسمی نبود ولی از 3 ماه پیش اقدام به نوشتن کرده‌ام. این نویسنده در پایان کتاب را شامل ۳۰۰ صفحه دانست و ابراز داشت: 2 جلد نخست از سوی سوره مهر روانه بازار کتاب شد و احتمالا جلد سوم هم به جشنواره داستان انقلاب می‌رسد. آخرین اثر این نویسنده رمان «تالار پذیرایی پایتخت» است که در جشنواره داستان انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت.

«انقلاب چهل ساله» با یادداشت سردار سلیمانی رونمایی می‌شود
آیین معرفی کتاب «انقلاب چهل ساله؛ دستاوردها و فرصت‌ها» در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکنون کتب زیادی منتشر شده ‌است که هر یک از منظری به بررسی این دستاوردها پرداخته‌اند اما با این همه تاکنون کتابی که مجموعه دستاوردها و فرصت‌های انقلابی ایران را با یک دید جامع، واقع‌بینانه و همه‌جانبه مورد تبیین قرار دهد به رشته تالیف در نیامده است. از همین رو معاونت سیاسی نیروی قدس مبادرت با تالیف و انتشار کتابی با عنوان «انقلاب چهل ساله؛ دستاوردها و فرصت‌ها» کرده است. این کتاب همراه با یادداشتی از سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس منتشر شده است. مراسم رونمایی این کتاب با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و با سخنرانی علی‌اکبر ولایتی برگزار می‌شود. این مراسم روز چهارشنبه 9 مردادماه ساعت 16:30 در سالن همایش‌‌های حوزه هنری واقع در خیابان سمیه برگزار می‌شود.


ادامه تولید انیمیشن «حسنا کوچولو»
تهیه‌کننده انیمیشن «حسنا کوچولو» از تولید ۱۸۲ قسمت از این انیمیشن در 3 فصل خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، امید مرندی، تهیه‌کننده انیمیشن «حسنا کوچولو ۲» درباره آخرین وضعیت ساخت این انیمیشن گفت: ساخت فصل دوم انیمیشن «حسنا کوچولو ۲» به کارگردانی مجید محمودی از سال گذشته در ۶۷ قسمت آغاز شد و تاکنون حدود ۳۵ قسمت آماده نمایش شده و ۳۲ قسمت در حال ساخت است که تا آخر امسال این قسمت‌ها نیز آماده نمایش می‌شود. وی درباره پیش‌بینی از زمان پخش انیمیشن «حسنا کوچولو ۲» از تلویزیون بیان کرد: با توجه به آماده بودن بیش از نیمی از قسمت‌های فصل دوم، این انیمیشن احتمالاً زمستان سال جاری یا نوروز ۹۹ روی آنتن تلویزیون می‌رود. این تهیه‌کننده تلویزیون در پاسخ به این سوال که قرار است تا چند قسمت انیمیشن «حسنا کوچولو» ساخته شود، اعلام کرد: در نظر داریم قسمت‌های این انیمیشن را به ۱۸۲ قسمت برسانیم. این تهیه‌کننده تلویزیون درباره تغییرات فصل دوم انیمیشن «حسنا کوچولو ۲» نسبت به فصل اول آن خاطرنشان کرد: فصل دوم این انیمیشن از نظر داستان کمی تغییر کرده است. در فصل دوم خانواده حسنا سفر می‌کنند به شمال برای دیدن پدربزرگ و مادربزرگ حسنا و بخش زیادی از قسمت‌های فصل دوم در شمال است.


Page Generated in 0/0066 sec