printlogo


کد خبر: 212056تاریخ: 1398/5/9 00:00
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی:
«ملکه کشتی‌ربا» افشای حقایقی است که دشمن پنهانش می‌کند

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره برپایی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ملکه کشتی‌ربا» با بیان اینکه این نمایشگاه ادای دین هنرمندان به غیورمردان سپاه پاسداران است، اظهار داشت: کاریکاتور یک زبان تصویری قابل فهم و بین‌المللی برای عموم است. این رشته هنری ظرفیت بسیار بالایی برای ارتباط با مخاطبان دارد. وی افزود: پس از اتفاق عجیبی که به واسطه توقیف نفتکش ما توسط دولت خبیث انگلیس رخ داد، در کمتر از 48 ساعت پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، غیورمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اقدامی متقابل نفتکش انگلیسی‌ها را توقیف کردند. توقیف این نفتکش در حالی که ناو انگلیسی کنار آن حضور داشته است، می‌تواند پیام بسیار مقتدرانه‌ای برای جهانیان به همراه داشته باشد. این هنرمند کارتونیست در ادامه به دلایل برپایی نمایشگاه «ملکه کشتی‌ربا» پرداخت و گفت: رسانه‌های خارجی بویژه رسانه‌های صهیونیستی بلافاصله پس از وقوع این اتفاق، بخش اول آن را نادیده گرفته و شروع به بزرگ‌نمایی بخش دوم اتفاق کردند. از این رو لازم بود ما از ظرفیت‌های رسانه‌ای مثل کاریکاتور بهره بگیریم تا به بیان واقعیات و حقایق این رخداد بپردازیم.
وی افزود:  آثار حاضر در این نمایشگاه ظرف کمتر از 4 روز جمع‌آوری شد. برای این منظور، هنرمندان عزیز از سراسر کشور به یاری ما شتافتند و در مجموع 35 اثر خلق شد که به واسطه این آثار، توانستیم جزئیات مربوط به خباثت دولت انگلیس را با زبان کاریکاتور به تصویر بکشیم. خوشبختانه فراخوان این نمایشگاه با کمک عزیزان بنیاد فرهنگی روایت فتح و سازمان بسیج، در سطح شهر نیز بخوبی دیده شد اما کار اصلی ما تازه از امروز آغاز می‌شود. سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی افزود: کار اصلی ما این است که از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌هایی که با آنها در ارتباط هستیم،‌ بهره‌مند شویم تا این آثار نه‌تنها در ایران، بلکه در دنیا دیده شود.
شجاعی‌طباطبایی در ادامه گفت: شاید ذکر این نکته جالب باشد؛ هنگامی که ما ویدئوی مربوط به توقیف مقتدرانه و متهورانه نفتکش انگلیسی را به بچه‌های کاریکاتوریست نشان دادیم، آنچنان منقلب و ذوق‌زده شدند که گفتند با تمام وجود پای کار می‌آییم و برای این نمایشگاه اثر خلق می‌کنیم.
وی سپس به بیان اسامی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه پرداخت و گفت: محمدحسین نیرومند، محمدعلی رجبی، شهرام شیرزادی، مازیار بیژنی، علیرضا ذاکری، مهناز یزدانی، جابر اسدی، محمود نظری، عباس گودرزی، طاهر شعبانی، اکبر تراب‌پور، علیرضا باقری و حبیب‌الله صادقی ازجمله هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند. بنده نیز این توفیق را داشتم تا در کنار بچه‌ها اثری را خلق کنم.
شجاعی‌طباطبایی افزود: هدف اصلی ما از برپایی این نمایشگاه، این بود که به افشای حقایق پنهانی بپردازیم که دشمن در جنگ رسانه‌ای خود تلاش می‌کند آنها را نادیده بگیرد. بی‌شک یکی از اتفاقاتی که مورد تاکید و توجه ما بود، نمایش اقتدار بچه‌های سپاه در منطقه بود. وی افزود: ما خداوند را بابت داشتن چنین هنرمندان توانمندی شاکریم که می‌توانند اینگونه درخشان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ظاهر شوند و دشمنان را به زبونی و خواری بکشند.
 


Page Generated in 0/0201 sec