printlogo


کد خبر: 212069تاریخ: 1398/5/9 00:00
اخبار

ثبت‌سفارش ۸ میلیارد دلار کالای اساسی
مدیرکل تأمین، توزیع و تنظیم بازار کالاهای اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت جزئیاتی از آمار ثبت‌سفارش، تخصیص ارز و ترخیص ۲۴ قلم کالای اساسی را در سال جاری تشریح کرد. محمدرضا کلامی به تسنیم گفت از ابتدای سال تا 22 تیر 98 در حدود 7 میلیارد و 998 میلیون دلار برای واردات 25 قلم کالای اساسی به کشور ثبت‌سفارش شده است. از این میان، برای حدود 5/5 میلیارد دلار ارز لازم تخصیص داده شده و 4 میلیارد دلار آن با ارز 4200 تومانی تأمین ارز شده است. به ‌گفته کلامی، در این مدت 8 میلیون و 126 هزار تن کالای اساسی به ارزش 4/4 میلیارد دلار ترخیص شده است. گفتنی است در این مدت بیش از 230 میلیون دلار از این کالاها با ارز نیمایی تأمین ارز شده است.


فرودگاه پیام مسافری شد
فرودگاه پیام کرج به فرودگاه مسافری تبدیل شد. هیأت دولت در آخرین جلسه خود با راه‌اندازی پروازهای مسافری و آموزشی در فرودگاه پیام موافقت کرد. با موافقت هیأت وزیران قرار شد فرودگاه پیام واقع در منطقه ویژه اقتصادی پیام بتواند علاوه بر حمل‌ونقل باری، به فعالیت مسافری و آموزشی نیز بپردازد.


تأسیس صندوق توسعه حمل و نقل
معاون اول رئیس‌جمهور با ابلاغ اساسنامه شرکت دولتی صندوق توسعه حمل‌ونقل به وزیر راه‌وشهرسازی که در دولت تصویب شد، راه‌اندازی این صندوق را کلید زد. طبق اساسنامه، صندوق توسعه حمل‌ونقل به صورت شرکت دولتی اداره می‌شود و هدف از تأسیس آن، تأمین مالی و توسعه بخش‌های زیربنایی حمل‌ونقل و بخش خدمات حمل‌ونقل کالا و مسافر است. ضمن اینکه از طریق بانک‌های عامل می‌تواند به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌‌های زیربنایی و خدماتی حمل‌ونقل اعم از کالا و مسافر وام بدهد. این صندوق دولتی و وابسته به وزارت راه خواهد بود. سرمایه اولیه صندوق ۱۹ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.


Page Generated in 0/0518 sec