printlogo


کد خبر: 212081تاریخ: 1398/5/9 00:00
اخبار

رهبر انقلاب کوتاهی در پدافند هوایی را گناه می‌دانند
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توجه به پدافند هوایی یک اولویت است، تاکید کرد: هر تعللی بر اساس حکم حکومتی و شرعی‌ای که معظم‌له صادر کرده‌اند، قابل توجیه نیست. به گزارش فارس، امیر علیرضا صباحی‌فرد تصریح کرد: تدابیر، رهنمودها و دستورات فرمانده معظم کل قوا برای پدافند هوایی، در رابطه با حوزه‌های ساختاری، تجهیزاتی، نیروی انسانی، آموزشی، معنوی و... به عنوان سند راهبردی بالادستی، چراغ راهنماست که در تدوین اهداف، راهبردها، برنامه‌ها و تمام اقدامات و فعالیت‌ها به آن استناد شده و هم‌راستا می‌شود. وی افزود: با توجه به اهمیت و اولویت پدافند هوایی در ساختار دفاعی کشور، این یگان همیشه مورد لطف و عنایت معظم‌له بوده و همیشه از بیانات حکیمانه ایشان در دیدارهای خصوصی و عمومی، انرژی و روحیه مضاعف دریافت کرده‌ایم. امیر صباحی‌فرد در ادامه گفت: ایشان در یکی از بیانات گهربار خود فرمودند: «باید به طور جد، همه نیروها به پدافند هوایی بپردازید و پشتیبانی از پدافند را اولویت خود قرار دهند و این یک اولویت واقعی است، یعنی اینکه اگر اولویت ندادید گناهکارید، این هم یک گناه شرعی است و هم یک گناه ملی».

توسعه روابط ایران و چین  به سود صلح جهانی است
رئیس مجلس شورای اسلامی توسعه روابط ایران و چین را برای امنیت و صلح جهانی سودمند توصیف کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سونگ تائو، وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.لاریجانی با اشاره به سخنان وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین درباره فشار آمریکا به ایران و چین افزود: با تحلیل شما مبنی بر اینکه ایران و چین در معرض دشمنی آمریکا هستند، موافقم. این خصومت جنبه تاکتیکی ندارد، بلکه راهبردی و عمیق است و باید در مقابل آن تفکری راهبردی را دنبال کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رایزنی ایران و چین و همراهی برخی کشورهای دوست، می‌تواند مقابل خصومت آمریکا قرار گرفته و آثار آن را خنثی کند در عین حال که موفقیت‌آمیز بودن این برنامه مشروط به عملی بودن گام‌ها و حرکت رو به جلوی آنهاست. وی افزود: رهبر انقلاب و دولت ایران مایلند روابط ایران و چین گسترده باشد و پارلمان ایران نیز پشتیبان این مناسبات است.

درخواست عجیب وزیر خارجه انگلیس از ایران!
وزیر خارجه انگلیس ضمن درخواست آزادی نفتکش توقیف‌شده انگلیسی از سوی ایران، بار دیگر آن را اقدامی غیرقانونی تلقی کرد. به گزارش ایسنا، دومینیک راب در پی انتشار ویدئوی توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروهای سپاه پاسداران، در گفت‌وگویی با شبکه اسکای نیوز، خواستار آزادی این کشتی انگلیسی شد و گفت: اگر ایرانی‌ها می‌خواهند از تاریکی بیرون آمده و به عنوان یک عضو مسؤول جامعه جهانی پذیرفته شوند، باید به سیستم قانونمند جامعه جهانی پایبند باشند. وی افزود: نمی‌شود کشتی‌های خارجی را به طور غیرقانونی توقیف کرد. ادعای غیرقانونی بودن توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران در حالی مطرح می‌شود که نیروهای انگلیسی بیش از 2 هفته پیش در جبل‌الطارق یک نفتکش حامل نفت ایران را با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده توقیف کردند و تاکنون نیز مبادرت به آزادی آن نکرده‌اند.

کشتی «باوند» برزیل را به مقصد ایران ترک کرد
کشتی باوند که چند هفته به دلیل خودداری برزیل از تامین سوخت مورد نیاز آن متوقف شده بود، سرانجام پس از دریافت سوخت بندر پاراناگوآ را به مقصد ایران ترک کرد. به گزارش فارس، کشتی باوند که چند هفته پیش در مرکز تنش‌های ژئوپلیتیک میان تهران و برازیلیا بود، روز دوشنبه بندر این کشور آمریکای جنوبی را به مقصد ایران ترک کرد. کشتی باوند، پس از دریافت سوخت از شرکت دولتی «پترولیو برازیلیرو» بندر پاراناگوآ را ترک کرد. «ترمه» کشتی دوم ایران نیز که در حال حاضر در بندر «ایمبیتوبا» حضور دارد پس از بارگیری محموله ذرت به سوی ایران حرکت می‌کند.


Page Generated in 0/0061 sec