printlogo


کد خبر: 212085تاریخ: 1398/5/9 00:00
اخبار

منع تردد دوچرخه‌سواران در BRT
پلیس راهور تهران بزرگ صدور مجوز تردد دوچرخه‌‌سواران در خطوط ویژه را تکذیب کرد. به گزارش تسنیم، پلیس راهور تهران بزرگ با تکذیب خبر موافقت پلیس راهور تهران بزرگ با تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه، اعلام کرد: راه‌اندازی خطوط ویژه به‌منظور سهولت در جابه جایی مسافران گرامی با استفاده از حمل‌ونقل عمومی و ارائه خدمات ویژه امدادی و انتظامی به شهروندان است. در این اطلاعیه آمده است: همچنان‌که در ابتدای این مسیرها، تابلوی ورود ممنوع به ‌استثنای اتوبوس و وسایل نقلیه امدادی و انتظامی نصب شده، به ‌استناد بند 49 ماده یک آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، خط ویژه برای تردد وسایل نقلیه مجاز اختصاص‌یافته و تردد دوچرخه‌سواران در این مسیر ممنوع است.


تخریب اردوگاه معلولان در بابلسر
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تخریب اردوگاه ویژه معلولان توسط نیروهای فرمانداری بابلسر خبر داد. محمد نفریه در گفت‌وگو با تسنیم، در این‌باره اظهار داشت: این اردوگاه با مساحت 15 هکتار ویژه مددجویان و معلولان در بابلسر طراحی شده و یکی از اردوگاه‌هایی است که با تشکیل سازمان بهزیستی در ابتدای انقلاب اسلامی برای استفاده معلولان و مددجویان و خانواده‌های‌شان واگذار شده است. وی با اشاره به استفاده معلولان جسمی- حرکتی و حتی معلولان روانی از فضای اردوگاه، گفت: این اردوگاه با فضایی ورزشی و تفریحی برای مددجویان فراهم شده و مددجویان و معلولان با حضور در این اردوگاه از فضای فراهم شده آن استفاده می‌کنند و سالانه بسیاری از این افراد با ثبت‌نام در ادارات بهزیستی هر استان به این محل مراجعه می‌کنند. نفریه با انتقاد از اقدام اخیر فرمانداری بابلسر و بریدن فنس‌های این اردوگاه و همچنین لطمه زدن به برخی از تاسیسات اردوگاه افزود: در سالی که قرار است  قانون حمایت از حقوق معلولان با همکاری دیگر بخش‌ها انجام شود، شاهد یک اقدام غیرقابل قبول از سوی فرمانداری بابلسر به بهانه آزادسازی ساحل در این اردوگاه هستیم و بر همین اساس نیروهای فرمانداری بدون دریافت حکم قضایی با ورود به محل اردوگاه اقدام به تخریب تاسیسات و فضای اردوگاه کرده‌اند.


سالانه ۷۰۰ پزشک از کشور می‌روند
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در واکنش به مباحث مطرح درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در مجلس، به ارائه آمار و ارقامی درباره بیکاری و مهاجرت پزشکان پرداخت و بر لزوم اصلاح فرآیند توزیع نیروهای پزشکی و منابع مرتبط با آن تاکید کرد. دکتر محمدرضا ظفرقندی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن مخالفت با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، با تاکید بر لزوم بررسی کارشناسی و علمی طرح مجلس در این باره، گفت: ما از این جهت نگرانیم که افزایش بی‌رویه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی اگر هماهنگ با ارتقای زیرساخت‌های لازم نباشد، کاهش جدی در کیفیت سواد سلامت و سطح علمی و عملی فارغ‌التحصیلان پزشکی ایجاد می‌کند؛ موضوعی که آسیب آن قطعا به مردم می‌رسد. وی افزود: به همین دلیل هم با افزایش بی‌رویه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی مخالفیم و طی مکاتبه‌ای با مسؤولان ذی‌ربط و رئیس مجلس شورای اسلامی، رسما مخالفت‌مان را اعلام کردیم. وی درباره مهاجرت پزشکان گفت: بر اساس ارزیابی ما مهاجرت پزشکان در سال و در حوزه عمومی حدود ۴۰۰ نفر است و در حوزه پزشکان متخصص هم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر است.


کشف ۳ سیاره جدید
تلسکوپ فضایی تسه بتازگی 3 سیاره جدید را با فاصله ۷۳ سال نوری کشف کرده‌ که یکی از آنها، ابر زمین و دوتای دیگر مشابه نپتون هستند. به گزارش تسنیم، محققان 3 سیاره جدید را خارج از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که دور یک ستاره کهنسال در مدار 270TOI-می‌چرخند و این سیارات را می‌توان کوچک‌ترین و نزدیک‌ترین سیارات به زمین تلقی کرد که تا به حال کشف شده‌ است. این سیارات توسط تلسکوپ تسه کشف شده‌اند و این اکتشاف می‌تواند به دانشمندان برای شناخت تکامل سیارات کمک کند و رابطه پیدایش سیارات صخره‌ای با سیارات گازی شکل را بیان کند.


Page Generated in 0/0066 sec