printlogo


کد خبر: 212099تاریخ: 1398/5/10 00:00
اخبار

موضع رهبر انقلاب درباره جنایت رژیم آل‌خلیفه در بحرین
ظلم و زور پایدار نخواهد ماند
رهبر حکیم انقلاب فرمودند: ظلم‌ و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم‌ و اراده‌ ملت‌های‌ عدالت‌طلب‌ سرانجام‌ پیروز خواهد شد. در پی شهادت 2 تن از جوانان بحرینی توسط رژیم آل‌خلیفه بحرین، حساب توئیتر عربی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، موضعی از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در واکنش به این جنایت را منتشر کرد. رهبر انقلاب درباره‌ این حادثه فرمودند: «ظلم‌ و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم‌ و اراده‌ ملت‌های‌ عدالت‌‌طلب سرانجام‌ پیروز خواهد شد». رژیم آل‌خلیفه در ادامه سرکوب معترضان خود، روز شنبه‌ هفته جاری 2 جوان بحرینی به نام‌های احمد الملالی ۲۴ ساله و علی العرب ۲۵ ساله را پس از شکنجه، اعدام کرد. رهبر انقلاب اسلامی پیش از این نیز در موضع‌گیری‌های متعدد به جنایات این رژیم اشاره و آن را محکوم کرده بودند.

نهادهای مستقل به جنایات سعودی‌ها رسیدگی کنند
دبیر شورای نگهبان با اشاره به جنایات سعودی‌ها در یمن تاکید کرد: باید هر چه سریع‌تر این جنگ پایان یافته و نهادهای مستقل بین‌المللی به جنایات سعودی رسیدگی کنند. به گزارش مهر، آیت‌الله احمد جنتی دیروز در جلسه این شورا با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام گفت: در آستانه ماه ذی‌الحجه قرار داریم، ماهی که بهترین اعیاد از جمله اعیاد قربان، غدیر و روز عرفه در آن قرار دارد که امیدوارم همگان از فضایل معنوی این ماه استفاده کنند. وی با بیان اینکه آل‌الله و پیروان ایشان در طول تاریخ مظلوم بوده‌اند، به جنایات سعودی‌ها در یمن اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مردم مظلوم یمن توسط حکام سعودی مورد ظلم و جنایت قرار گرفته‌اند که هرچه سریع‌تر باید این جنگ پایان یافته و نهادهای مستقل بین‌المللی به جنایات سعودی رسیدگی کنند.

در رابطه با FATF منتظر پاسخ‌های دولت هستیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما کمیسیون مشترکی را تشکیل دادیم و در حال بررسی آن هستیم، مجمع 11 سوال از دولت داشت که خوشبختانه آقای روحانی این سوالات یازده‌گانه را در یک‌ماه اخیر به بانک مرکزی، وزرای امور خارجه، اقتصاد و چند وزارتخانه دیگر ابلاغ کرده‌اند و ما منتظر پاسخ‌های دولت هستیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی در پاسخ به این سوال که اگر دولت پاسخی به این سوالات ندهد، مجمع چه خواهد کرد، تصریح کرد: ما بدون اینکه دولت به سوالات مجمع پاسخ دهد، در حال کار روی این مساله هستیم و پژوهشگرانی را برای بررسی این موضوع انتخاب کردیم.

اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین شدند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند. به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی با اعلام اینکه  اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان مشخص شدند، گفت: نخستین دستور جلسه دیروز (چهارشنبه) شورای نگهبان، تعیین اعضای هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود که اسفندماه برگزار می‌شود. وی افزود: بر اساس انتخاب اعضای شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، صادقی‌مقدم و ره‌پیک، کدخدایی به همراه حجت‌الاسلام  محسنی‌اژه‌ای عضو خارج از شورای نگهبان به‌عنوان اعضای هیات مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند که ان‌شاءالله برنامه‌ها و دستور کار این هیات متعاقبا اعلام خواهد شد.


Page Generated in 0/0063 sec