printlogo


کد خبر: 212108تاریخ: 1398/5/10 00:00
اخبار

انتقال تکنولوژی تولید  صافی دیالیز به کشور
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در کشور ما سالانه حدود ۶ میلیون نیاز به صافی دیالیز و همودیالیز وجود دارد که ۲ تا ۳ میلیون آن از خارج تامین می‌شود. با انتقال کامل تکنولوژی ساخت و تولید صافی همودیالیز از شرکت سوییسی به ایران، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز بازار ایران به این محصول تامین می‌شود. طاهر موهبتی در مراسم امضای تفاهمنامه انتقال کامل تکنولوژی ساخت و تولید صافی همودیالیز از شرکت دیالایف سوییس به شرکت فارماشیمی، گفت: با امضای تفاهمنامه و عقد قرارداد انتقال کامل تکنولوژی ساخت و تولید صافی همودیالیز از شرکت سوییسی به ایران، از خروج ۱۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود. وی گفت: همه خطوط شرکت فارماشیمی از سازمان غذا و دارو GMP گرفته است، البته باید به پتانسیل فنی موجود در کشور نیز تکیه داشته باشیم.

کارتخوان در مطب پزشکان اجباری شد
 بر اساس توافق به عمل آمده بین سازمان نظام پزشکی، سازمان امور مالیاتی و سازمان دامپزشکی، استفاده از کارتخوان برای افرادی که در حرفه پزشکی و دامپزشکی مشغول به فعالیت هستند، الزامی شد. به گزارش فارس، بر اساس توافق به عمل آمده بین سازمان نظام پزشکی، سازمان امور مالیاتی و سازمان دامپزشکی، استفاده از کارتخوان برای افرادی که در حرفه پزشکی و دامپزشکی مشغول فعالیت هستند، الزامی  اعلام شد. محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی همواره از قانون تبعیت کرده است، گفت: با توافق سازمان امور مالیاتی، سازمان نظام‌پزشکی و سازمان نظام دامپزشکی، از صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به منظور ثبت‌نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش دعوت به عمل آمده است. وی افزود: تمام افراد شاغل در حرفه پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و دامپزشکی، باید تا ۲۳ مرداد ۹۸ نسبت به تهیه دستگاه کارتخوان و استفاده از آن اقدام کنند.


اجرای طرح مسکن استیجاری  در تهران
شهردار تهران با بیان اینکه رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با پیشنهاد بنده درباره طرح مسکن استیجاری ارزان‌قیمت موافقت کرد، گفت: شهرداری به‌عنوان بزرگ‌ترین اجاره‌دار در شهر، بیشترین ابزار را در این زمینه در دست دارد تا این طرح را به‌صورت سریع اجرا کند. به گزارش تسنیم، پیروز حناچی در این‌باره افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا، موضوع مسکن اجتماعی یا مسکن برای کم‌درآمدها توسط شهرداری‌ها پیگیری می‌شود؛ در این راستا از دولت خواستیم پشتیبانی‌هایی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود را به شهرداری‌ها معطوف کنیم. وی تصریح کرد: شهرداری به‌عنوان بزرگ‌ترین اجاره‌دار در شهر، بیشترین ابزار را در این زمینه در دست دارد تا این طرح را به‌صورت سریع و کم‌هزینه اجرا کند. وی ادامه داد: قرار شد این موضوع با محوریت وزارت کشور دنبال شود. حناچی ‌خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است قانون شهرداری‌ها ظرفیت انجام این کار را دارد.


رئیس شورای شهر تهران:
مردم خوش‌شان نمی‌آید  چنین مراسمی بگیریم
رئیس شورای شهر تهران به مراسم جشن تولد فرماندار شمیرانات واکنش نشان داد و گفت: مردم خوش‌شان نمی‌آید در این شرایط اقتصادی مسؤولان چنین مراسم‌هایی بگیرند! به گزارش تسنیم، دیروز جلسه مشترک برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با سیاوش شهریور، فرمانداری شمیرانات برگزار شد. در این جلسه رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان شمیرانات برای فرماندار تولد گرفت که این تولد مورد انتقاد محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران قرار گرفت. هاشمی با انتقاد از اقدام رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان شمیرانات گفت: توصیه اخلاقی من این است که این کار را نکنید و اگر هم می‌خواهید انجام دهید در جلسه رسمی انجام ندهید! وی یادآور شد: مردم مشکلات زیادی دارند و هم‌اکنون روی مردم فشار است و مشکل را از ما مسؤولان می‌دانند؛ درسته ما این مشکلات را گردن استکبار و صهیونیست می‌اندازیم ولی مردم خوش‌شان نمی‌آید که به همدیگر هدیه بدهیم!»


Page Generated in 0/0059 sec