printlogo


کد خبر: 212127تاریخ: 1398/5/10 00:00
اخبار

جزئیات سریال ۱۴۵ قسمتی  درباره شاهنامه
مهدی فقیه، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از تحقیق و نگارش یک سریال ۱۴۵ قسمتی بر اساس شاهنامه خبر داد که قرار است به صورت عروسکی و زیر نظر معاونت سیما تولید آن کلید بخورد. به گزارش مهر، فقیه درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: بیش از ۱۲ سال است روی متنی که مربوط به شاهنامه است کار کرده‌ام. به نظرم نباید از این موضوع براحتی گذشت و باید مطالعه عمیق و جست‌وجوی وسیعی درباره آن شکل بگیرد و باید دنبال این مطلب باشیم که فردوسی چه گفته است که به او می‌گویند «حکیم ابوالقاسم فردوسی». بازیگر سریال «علی‌البدل» درباره جزئیات این اثر و همچنین واکنش رئیس سازمان صداوسیما به ساخت آن، تصریح کرد: این سریال ۱۴۵ قسمت است و نزدیک ۲ سال پیش عروسک‌های آن ساخته شده که عروسک‌ها در واقع همان شخصیت‌های شاهنامه هستند. با توجه به صحبت‌هایی که تاکنون داشتیم احتمالا قرار است این سریال عروسکی را زیر نظر معاونت سیما بسازیم. این بازیگر پیشکسوت درباره علت کم‌کاری خود در چند سال اخیر بیان کرد: به من پیشنهادهایی شده است اما کاری که در شأن مردم ایران و این نظام نباشد انجام نمی‌دهم. شرایط الان به‌گونه‌ای شده است که برای بازی در سریال یا فیلمی پول می‌دهند تا ایفای نقش کنند؛ واقعا وقتی این مسائل را می‌بینیم چه انتظاری می‌توان از یک بازیگر داشت. در زمان قدیم بیشتر با احساسات و دل خود کار می‌کردند اما الان اینگونه نیست.


اولین روایت داستانی  درباره مادر رسول‌الله(ص)
جدیدترین کتاب نشر اسم در قالب رمان و با عنوان «عروس قریش» به قلم مریم بصیری منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، عروس قریش رمانی است که برای نخستین بار سراغ مادر بزرگوار پیامبر اسلام رفته و روایتی لطیف از زندگی این بانوی بزرگوار را از ولادت تا وفات به رشته تحریر درآورده است. مریم بصیری که تاکنون از وی آثار متعدد داستانی و پژوهشی منتشر شده، با خلاقیت و زبان شاعرانه دلنشین خود تاریخ زندگانی حضرت آمنه(س) را نگاشته است و صحت روایات تاریخی آن را از جلسات متعدد با اساتید تاریخ اسلام و منابع محدودی که درباره حضرت آمنه و عبدالله بن‌عبدالمطلب وجود دارد آزموده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «چشم که باز کرد ناگهان دید سقف چوبی اتاقش شکافته شده و چند زن از آسمان به اتاقش پر می‌کشند. با آنکه در اتاق تنها یک شمع روشن بود ولی اتاق از نور سیمای زنان چون روز می‌درخشید. آمنه محو دیدار آنان بود که یکی از زنان جلوتر آمد و کاسه‌ای شربت به او داد، شربتی شیرین‌تر از انگبین، سفیدتر از شیر و سردتر از برفی که نامش را از عبدالله شنیده بود». عروس قریش دهمین رمان ایرانی نشر اسم در ۳۲۰ صفحه و با قیمت 38 هزار تومان از امروز در کتابفروشی‌ها قابل تهیه است.


«حرف حساب» مأوا منتشر شد
آهنگ «حرف حساب» به خوانندگی «علی‌اکبر قلیچ» از آثار چهارشنبه‌های عاشقانه موسسه مأوا منتشر شد. به گزارش فارس، این اثر به خوانندگی و آهنگسازی «علی‌اکبر قلیچ» تنظیم «شجاعت شفایی» و روی شعری از «سعید پاشازاده» از سوی موسسه موسیقایی ماوا تولید شده است. مرکز «مأوا» طرحی با عنوان «چهارشنبه‌های عاشقانه» راه‌اندازی کرده که در آن چهارشنبه‌های هر هفته قطعه موسیقی عاشقانه منتشر می‌کند. در همین راستا مرکز موسیقایی «مأوا» که چندی پیش آلبوم «حالا که می‌روی» را با صدای محمد معتمدی عرضه کرد، قطعاتی عاشقانه با صدای رضا صادقی، علی لهراسبی، نیما علامه و چند خواننده دیگر منتشر کرد.


Page Generated in 0/0066 sec