printlogo


کد خبر: 212133تاریخ: 1398/8/11 00:00
آکادمی اسکار برای انتخاب بهترین فیلم بین‌المللی مقررات تازه‌ای وضع کرد
اسکار آنلاین

 با رونق گرفتن شبکه‌های استریم و کمپانی‌های اینترنتی، برخی فیلمسازان با طرح نگرانی‌هایی پیرامون مسأله اکران، از آکادمی اسکار خواستند قوانینی را برای محدود کردن این شرکت‌ها ایجاد کند. به گزارش «وطن‌امروز»، وضع قوانین سختگیرانه برای کمپانی‌های استریم البته هیچ‌گاه در اسکار به شکل جدی مطرح نشد و به چند نامه و مصاحبه محدود شد. تا اینکه در اردیبهشت‌ماه سال جاری آکادمی اسکار به طور رسمی اعلام کرد این شرکت‌ها  همچنان می‌توانند با فیلم‌های خود در جوایز اسکار شرکت کنند.
ماجرا از این قرار بود که پس از برنده شدن فیلم «رما» در بخش خارجی‌زبان اسکار 2019، اسپیلبرگ با حضور فیلم‌های نتفلیکس در اسکار مخالفت و اعلام کرد مدیران آکادمی اسکار را برای جلوگیری از حضور فیلم‌هایی از شبکه‌های استریم مجاب خواهد کرد. اما اسکار در فاصله کوتاهی اعلام کرد نیازمندی‌های کنونی همچنان بدون تغییر باقی می‌ماند و هر فیلم بلندی که یک هفته و هر روز 3 بار اکران در لس‌آنجلس داشته باشد، می‌تواند در اسکار شرکت کند که این موضوع شامل کمپانی‌های نتفلیکس و آمازون نیز می‌شود. جان بیلی، رئیس آکادمی پس از اعلام عدم تغییر قوانین برای کمپانی‌های استریم، درباره تغییرات دیگر اسکار سال آینده اظهار کرد: از سال آتی نام بخش جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به بخش جایزه فیلم بین‌المللی تغییر خواهد کرد. همچنین قرار است تعداد فیلم‌های حاضر در این بخش افزایش پیدا کند. آنطور که مهر به نقل از ورایتی نوشته است، بتازگی آکادمی اسکار برای انتخاب یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های خود یعنی انتخاب بهترین فیلم بلند بین‌المللی ۲۰۲۰ که تا سال پیش به‌عنوان بخش خارجی‌زبان شناخته می‌شد، تغییراتی وضع کرده است. اطلاعیه‌ای نیز برای اعضای شاخه‌های مختلف اسکار ارسال شد تا به آنها اطلاع داده شود چه تغییراتی در روند رای دادن به فیلم‌های راه‌یافته به فهرست نهایی ایجاد شده است. در مرحله اول رای‌دادن شامل یک دور مقدماتی است که کمیته انتخاب فیلم‌های بلند بین‌المللی، ۹۳ فیلم داوطلب حاضر در رقابت اسکار امسال را برای بررسی ارائه می‌کند و از آنجا یک فهرست کوتاه شامل ۱۰ فیلم انتخاب می‌شود. این رقم تا پیش از این شامل نام ۹ فیلم بود و در آوریل امسال هیات‌رئیسه اسکار تصویب کرد به ۱۰ فیلم افزایش یابد. علاوه بر این، آکادمی بیشتر در راستای استفاده از یک سیستم آنلاین برای رای‌دهندگان حرکت کرده است و اعضایی که این ۱۰ فیلم را به صورت آنلاین دیده‌اند می‌توانند در مرحله دوم هم رای دهند. این در حالی است که قبلا لازم بود رای‌دهندگان فیلم‌ها را در سینما ببینند.
آکادمی بتازگی اعلام کرد فیلم‌ها را به صورت آنلاین در دسترس می‌گذارد. رای‌دهندگان اکنون قادر خواهند بود مستندها، انیمیشن‌ها و فیلم‌های کوتاه را نیز روی سایت آکادمی تماشا کنند. فیلم‌های بلند داستانی نیز در «اپ اتاق نمایش» آکادمی در دسترس است.
نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن به‌وقت ایران) در «دالبی تیه‌تر» در هالیوود برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0063 sec