printlogo


کد خبر: 212155تاریخ: 1398/8/11 00:00
مرا هزار امید است و هر هزار تویی

سید عابدین نورالدینی: روزنامه «وطن امروز» دور جدید انتشار خود را از امروز شنبه 11 آبان 1398 آغاز می‌کند. دقیقا 3 ماه قبل روزنامه «وطن امروز» به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم دولتی بویژه در حوزه تخصیص یارانه و مسأله کاغذ، محکوم به تعطیلی شد. این یک تصمیم اجتناب‌ناپذیر بود. 
تکانه‌های تورم انفجاری تابستان 97 مانند دیگر آحاد و اقشار جامعه، گریبانگیر رسانه‌ها و نشریات مستقل نیز شد. شرایط «وطن امروز» اما قدری متفاوت بود، چرا که در یک جبهه متحمل افزایش بی‌سابقه هزینه‌ها از جمله جهش بی‌سابقه قیمت کاغذ شد و در دیگر جبهه با حجم انبوهی از عملیات‌ها برای «بستن دهان منتقدان» مواجه بود. این 2 به مثابه لبه‌های قیچی عمل کردند و «وطن امروز» به ناچار تعطیل شد و چند ماهی روی کیوسک مطبوعات غایب بود. 
اما چه باک زان همه دشمن چو دوستدار تویی. و البته دقیق‌تر اینکه: «مرا هزار امید است و هر هزار تویی».
 
به محض اعلام خبر تعطیلی روزنامه «وطن امروز» موج بی‌سابقه‌ای از حمایت‌ها توسط خوانندگان، همراهان و علاقه‌مندان «وطن امروز» به راه افتاد. حجم این حمایت‌ها حتی برای اهالی «وطن امروز» نیز غیرمنتظره بود. اقشار مختلف مردم و جریان انقلابی و همینطور دلسوزان انقلاب به صورت مکرر خواستار انتشار مجدد «وطن امروز» شدند. حجم پیام‌های محبت‌آمیز و نیز دلگرمی‌های فراوان بویژه از سوی دلسوزان انقلاب برای فراهم شدن زمینه‌های انتشار مجدد روزنامه بسیار قابل توجه و تامل‌برانگیز بود. این حمایت‌ها و دلگرمی‌ها که از سوی طیف‌های گسترده و متنوع مردمی و انقلابی صورت گرفت، اگرچه یک سرمایه اجتماعی بزرگ و کم‌نظیر است اما الحق دین و تکلیفی شد بر ذمه «وطن امروز» تا دیگر بار صدای آنها و جریان انقلابی باشد.
 
به همین سبب به پشتوانه این ظرفیت عظیم و مطالبات گسترده مردم و علاقه‌مندان و دلسوزان نظام، تلاش برای رفع مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها برای فراهم شدن زمینه انتشار مجدد روزنامه «وطن امروز» در دستور کار مدیریت روزنامه قرار گرفت. به پشتوانه این ظرفیت بزرگ مردمی و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اعمال تبعیض رسانه‌ای، بخشی از تعهدات قانونی دولت در قبال نشریات، به صورت مشخص در مسأله کاغذ انجام شد. پیشنهادهای زیادی از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان برای همیاری در انتشار مجدد روزنامه از جمله خرید اشتراک سالانه روزنامه مطرح شد. تدابیری نیز در فضای مجازی، از جمله طراحی برخی اپلیکیشن‌ها برای همیاری و مشارکت خوانندگان و علاقه‌مندان «وطن امروز» در راستای فراهم شدن امکان انتشار روزنامه و تداوم آن در دستور اجراست. 
 
نهایتا برآیند همه این اقدامات، فعلا زمینه‌های انتشار مجدد روزنامه را فراهم کرده است، البته استمرار انتشار «وطن امروز»، به عنوان یک روزنامه مستقل، ملزم و مشروط به تداوم اجرای تعهدات قانونی دولت در قبال نشریات و نیز ادامه همیاری و حضور خوانندگان و علاقه‌مندان عزیز و محترم است. 
 
حالا امروز پیشخوان مطبوعات یک‌بار دیگر میزبان «وطن امروز» است. در دور جدید انتشار، مواضع و دیدگاه‌های «وطن امروز» بر اساس همان منظومه فکری و سرحدات عقیدتی است که 11 سال گذشته مبنا و موروث سوگیری‌های روزنامه بوده است. البته بی‌شک حمایت بی‌سابقه مردمی و عنایت جریان انقلابی و مطالبه آنها برای بازگشت «وطن امروز»، همانند تولدی دوباره، یک محرک بسیار اثرگذار و انگیزه‌ای مضاعف خواهد بود برای تیزتر شدن قلم «وطن امروز» در دفاع از انقلاب و طرح و پیگیری صریح مطالبات مردم. 
 
در دور جدید انتشار، تحریریه «وطن امروز» مجموعه‌ای از نیروهای متعهد، جوان و البته مولد و با تجربه را شامل شده است؛ تحریریه‌ای که در مسیر پیگیری جدی مطالبات بحق مردمی و در سنگر دفاع از مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی، نیازمند دعای خیر شما خوانندگان عزیز و محترم است.
 
قطعا این قلم به کج‌راهه ناسپاسی می‌رود اگر ذکر خیری از برادر عزیز و متدین، رضا شکیبایی که طی 11 سال گذشته سردبیر «وطن امروز» بوده‌اند و نقش محوری و کلیدی در برومند شدن نهال «وطن امروز» داشته‌اند، نشود. قطعا روزنامه‌نگاری انقلابی که بخشی از آن در عملکرد «وطن امروز» نمودار شده است، مرهون خلاقیت، بردباری و تقوای ایشان است. اکنون مسؤولیت و تکلیفی بزرگ‌تر برعهده برادر شکیبایی است و ان‌شاءالله ثمرات حضور ایشان در گستره‌ای فراگیر‌تر نصیب جبهه رسانه‌ای انقلاب خواهد شد. با این حال نقطه اتکای «وطن امروز» در دور جدید نیز حضور و نظارت برادر شکیبایی است. 
 
لازم است یک‌بار دیگر از تمام حمایت‌ها و عنایاتی که طی 3 ماه گذشته نسبت به روزنامه «وطن امروز» انجام شده، سپاسگزاری کنیم. قطعا فرزندان انقلاب در «وطن امروز» محتاج دعای خیر مردم عزیز ایران هستند.  
 

Page Generated in 0/0064 sec