printlogo


کد خبر: 212161تاریخ: 1398/8/11 00:00
عدلیه

انتقاد رئیس قوه‌قضائیه از روند خصوصی‌سازی برخی کارخانه‌ها
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی به صورت سرزده از کارخانه ماشین‌سازی تبریز دیدن کرد. رئیس دستگاه قضا با شرح کوتاهی از وضعیت چندی پیش کارخانه ماشین‌سازی تبریز بیان داشت: کسی بدون اینکه آورده‌ای داشته باشد از طریق وام‌های کلان دولتی یک دفعه صاحب کارخانه‌ای می‌شود و بعد می‌گوید رونق تولید را دنبال می‌کند و از سوی دیگر به جای افزایش تولید، توقف تولید و بیکاری کارگران را رقم می‌زند ولی بحمدالله با برخورد دستگاه قضایی و پیگیری مسؤولان و مدیران، این مشکل حل شد و چرخ‌های تولید این کارخانه فعال شده است. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این کارخانه درخششی که قبل از این واگذاری‌ها داشت، با اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده بیش از پیش داشته باشد. 
 
۶ قاضی فاسد برکنار شدند
دادستان کل کشور با بیان اینکه اراده و تصمیم دستگاه قضایی برخورد جدی با مفاسد درون دستگاه قضاست، گفت: در همین یکی دو هفته اخیر پرونده ۵ یا ۶ قاضی فاسد را در محکمه عالی رسیدگی و آنها را از دستگاه قضایی منفصل کردیم. حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: در گفت‌وگویی که با دادستان انتظامی قضات داشتم گفت که 7 تا 10 پرونده دیگر آماده رسیدگی در دادگاه عالی است.
 
عده‌ای حرام‌خوار قصد نفوذ در پرونده مفسدان را دارند
رئیس مرکز حفاظت ‌اطلاعات کل قوه‌قضائیه  با بیان اینکه برخی‌ با رانت و رشوه میلیون‌ها دلار از بیت‌المال به بهانه تولید می‌گیرند و در بازار دلالی می‌کنند و این نیز موجبات بیکاری جوانان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: در جریان رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی که اخیراً بیشتر دیده می‌شود عده‌ای حرام‌خوار و نفوذکننده قصد داشتند خلل ایجاد کنند؛ شاید اگر به قیافه این افراد نگاه می‌شد همه فکر می‌کردند اینها حتی نماز شب‌شان را قضا نمی‌کنند اما با این وجود دستگاه قضا شجاعانه در برابر مفسدان اقتصادی می‌ایستد. به عبارتی قوه‌قضائیه دست مفسدان اقتصادی را قطع می‌کند. حجت‌الاسلام علی عبداللهی گفت: شروع پاکسازی درون دستگاه قضا با دستور مقام معظم رهبری انجام گرفته و این قطار در حال حرکت متوقف نمی‌شود البته این برخوردها تلنگری به مفسدان و خاطیان است و در این میان در مبارزه با فساد خط قرمزی برای خود قائل نیستیم و تا زمانی که ریشه فساد را در جامعه نخشکانیم آرام نمی‌نشینیم.
 

Page Generated in 0/0131 sec