printlogo


کد خبر: 212187تاریخ: 1398/8/12 00:00
اخبار

سرنخ مشکلات امروز عراق به آمریکا بازمی‌گردد
فرمانده قرارگاه فرهنگی- اجتماعی بقیه‌الله الاعظم(عج) با اشاره به ابعاد حضور آمریکایی‌ها در عراق، این حضور را عامل وضعیت امروز این کشور دانست و گفت: بدون شک مشکلات امروز عراق به خاطر ابعاد حضور آمریکایی‌ها و سفارت این کشور در عراق است؛ ملت عراق باید بدانند تا زمانی که از دست آمریکایی‌ها خلاص نشوند و آنها در عراق حضور داشته باشند، آمریکایی‌ها مدام درحال برنامه‌ریزی، ارتباط‌گیری و تحریک عناصر فریب خورده یا ناراضی هستند. سرلشکر محمدعلی جعفری ابعاد حضور آمریکایی‌ها در عراق را عامل وضعیت امروز این کشور دانست و با بیان اینکه در هر کشوری مشکلات، نارضایتی‌ها، کمبودها و نواقصی وجود دارد، تصریح کرد: آمریکا از هر کشوری که در آن منافعی داشته باشد به‌سادگی نمی‌گذرد و تمام سعی و تلاشش را برای روی کارآوردن عناصر هماهنگ با خود در آن کشور انجام می‌دهد تا منافع خود را تامین کند. وی با بیان اینکه امروز دیگر دست آمریکایی‌ها رو شده است، اظهار داشت: 40 سال از انقلاب می‌گذرد و دخالت آمریکایی‌ها در بسیاری از کشورها حتی خارج از این منطقه، چون ونزوئلا و امثال آن مشهود است، کشورهایی که به دنبال استقلال خود هستند و منابعی دارند که منافع آمریکا را تامین می‌کند.
 
آمریکا از غوطه‌ور شدن در توهمات خود‌ساخته دست بردارد
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم بخش عمرانی ایران توسط آمریکا اظهار داشت: اینگونه اقدامات نشانه ضعف و ناکارآمدی این کشور در دیپلماسی است.
سیدعباس موسوی افزود: متاسفانه دستگاه دیپلماسی آمریکا ناتوان از انجام ابتکار و راهکارهای دیپلماتیک و معقول بوده و تنها اتکای آنها به زور و تروریسم اقتصادی است.
وی افزود: دیپلماسی قلدر‌مآبانه ایالات متحده که در ارتباط با سایر کشورها و حتی سازو‌کارهای بین‌المللی و چند‌جانبه نیز به کار گرفته می‌شود، به یک معضل جهانی تبدیل شده است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خاتمه اظهار داشت: بهتر است ایالات متحده به‌جای تحریم‌های تکراری و غوغا‌سالاری که قطعا آنها را به اهداف‌شان نخواهد رساند، از غوطه‌ور شدن هر چه بیشتر در توهمات خود‌ساخته دست برداشته و به اجرای تعهدات خود در برجام باز‌گردد.
 
شکست تحریم‌های آمریکا عاملی برای افسردگی بیشتر ترامپ است
عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: شکست تحریم‌ها عاملی برای افسردگی بیشتر ترامپ است. متن کامل توئیت سخنگوی شورای نگهبان بدین شرح است:  «ناکارآمدی سیاست فشار حداکثری، موجب شد تا دشمنی ترامپ یک‌بار دیگر علنی شده و با وضع تحریم در حوزه ساخت‌و‌ساز، از سینه پرکینه خود پرده‌برداری کند. این تحریم بخوبی نشان داد که ترامپ با آبادانی و سازندگی ایران مشکل دارد که البته شکست آن نیز، عاملی می‌شود برای افسردگی بیشتر ترامپ!»
 
بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون در کمیسیون آموزش مجلس
عضو هیأت‌ رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون در جلسات این هفته کمیسیون خبر داد. حجت‌الاسلام سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: تعیین کمیته اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره اجرای ناقص قوانین مربوط به آموزش‌وپرورش و عدم تحقق عدالت آموزشی در استان سیستان‌و‌بلوچستان بنا به درخواست کمیسیون عمران دیگر برنامه کمیسیون در روز دوشنبه هفته جاری است. وی ادامه داد: به دلیل به حد‌نصاب نرسیدن جلسه، بررسی این گزارش به جلسات کمیسیون پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه موکول شد، بنابراین قرائت گزارش کمیته ماده 234 درباره پرونده تحصیلی آقای حسین فریدون نیز در دستورکار جلسات هفته جاری قرار دارد؛ پس از بررسی گزارش در کمیسیون این گزارش تقدیم هیأت ‌رئیسه پارلمان می‌شود.
 
بررسی اصلاح ساختار نظام مالیاتی در جلسه سران قوا
چهل‌ویکمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران 3 قوه روز شنبه با حضور اعضا و سران 3 قوه تشکیل شد.
به گزارش «وطن امروز»،‌ در ادامه مباحث پیرامون اصلاحات ساختاری بودجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات انجام شده را مطرح کرد. سیاست‌های اصلاح ساختار نظام مالیاتی مبتنی بر افزایش پایه مالیاتی و نسبت آن با درآمد ناخالص ملی و تأمین منابع پایدار و جهت‌گیری‌های مالیاتی در حمایت از افزایش تولید و حمایت از اقشار کم درآمد، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در ادامه جلسه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه واردات و صادرات ارائه کرد و مقرر شد ورود کالاهایی که امکان تولید داخلی آن و تأمین نیازهای بازار وجود دارد، در حمایت از تولیدگران داخلی و افزایش اشتغال ممنوع شود.

Page Generated in 0/0055 sec