printlogo


کد خبر: 212207تاریخ: 1398/8/12 00:00
دور دنیا

توقف طرح قطع دریافت مالیات از ثروتمندان شیلی
دولت شیلی در پی 2 هفته اعتراضات ناشی از خشم مردم از نابرابری‌ها، از برنامه خود برای قطع دریافت مالیات از ثروتمندان دست کشید. ده‌ها هزار تن از مردم شیلی در سانتیاگو، پایتخت این کشور دست به راهپیمایی زدند که باعث تعطیلی پروازهای 2 فرودگاه اصلی بین‌المللی شده. گروه‌های کوچک معترضان با پرتاب سنگ با پلیس شیلی درگیر شدند و پلیس هم برای مقابله با آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد. هزاران زن با در دست داشتن گل‌های میخک سفید و لباس سیاه بر تن در خیابان اصلی سانتیاگو راهپیمایی کردند تا یاد ۲۰ نفر از افرادی را که در جریان درگیری‌های اخیر کشته شدند، گرامی بدارند. دولت سباستین پینه‌را، رئیس‌جمهوری شیلی که با اعتراضات گسترده و درخواست برای افزایش دستمزدها، بهبود وضعیت بازنشستگان و وضعیت درمان روبه‌رو است، اعلام کرد برنامه قطع دریافت مالیات از ثروتمندان و مشاغل را کنار گذاشته است.
 
انتقاد پمپئو از روند مذاکرات با کره‌شمالی
 وزیر خارجه آمریکا گفت، پس از آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی، مذاکرات با این کشور خیلی کند پیش می‌رود. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پرتاب‌های موشکی روز پنجشنبه از سوی کره‌شمالی را «کم‌اهمیت» شمرد و گفت: کره‌شمالی قبلا هم چنین پرتاب‌هایی را انجام داده اما از این کشور می‌خواهیم تلاش‌های بیشتری در راستای مذاکرات اتمی انجام دهد. وی ادامه داد: روند پیشرفت در راستای مذاکرات اتمی با پیونگ‌یانگ بسیار کند و آهسته است. امیدوارم بتوانیم درباره این موضوع همکاری داشته باشیم و به نتیجه‌ای خوب در ماه‌های پیش‌رو دست پیدا کنیم.
 
مین‌های ضدزره اسرائیلی در انبارهای داعش
یگان‌های ارتش سوریه، یک مخفیگاه زیرزمینی را که شامل تعداد زیادی مین‌های ضدزره از بقایای گروه تروریستی داعش در حومه جنوبی قنیطره بود، کشف کردند. قابل توجه است این مین‌ها ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی است. این منبع خاطرنشان کرد که این مین‌ها و سایر سلاح‌های باقیمانده از تروریست‌ها که پیش از این در مناطق آزادشده کشف شده است، دال بر وجود ارتباط مستحکم میان این گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی است.
 
دادستان کل رژیم صهیونیستی به دنبال ممانعت از تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو
در حالی که به‌نظر می‌رسد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی آخرین روزهای حضورش در قدرت را سپری می‌کند، دادستان کل این رژیم نیز قصد دارد با اتخاذ تصمیمی مانع تداوم حضور نتانیاهو در این سمت شود. آویخای مندلبیت، دادستان کل اسرائیل هفته جاری تصمیم خواهد گرفت که در صورت محکوم شدن و تعیین مجازات برای نتانیاهو به جرم ارتشا در جریان پرونده‌های فساد مالی و دولتی، وی دیگر نتواند به عنوان نخست‌وزیر این رژیم فعالیت داشته باشد. مندلبیت هفته جاری گفت‌وگوهای جامعی را با قضات، وکلا و متخصصان حقوقی و دولتی درباره «پرونده 4000» که سنگین‌ترین پرونده اتهامات علیه نتانیاهو است، انجام می‌دهد تا برای اتخاذ تصمیم یادشده در پایان ماه جاری (نوامبر) به جمع‌بندی برسد.
 
توافق گروه‌ها بر سر دستور کار  کمیته قانون اساسی سوریه
فرستاده سازمان ملل به سوریه ضمن اعلام تشکیل هیأت تدوین قانون اساسی و دستور کار کمیته قانون اساسی سوریه اشاره کرد این هیأت کار خود را از روز دوشنبه آغاز می‌کند. گی‌یر پدرسن،‌ فرستاده سازمان ملل به سوریه در اظهاراتی مطبوعاتی گفت، تمام هیأت‌های کمیته قانون اساسی لیست شرکت‌کنندگان در هیأت تدوین را ارائه کردند و کار کمیته قانون اساسی از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. قرار است هیأت تدوین از کمیته‌ای کوچک شامل ۴۵ عضو از اعضای کمیته قانون اساسی تشکیل شود که به طور مساوی بین 3 لیست از نمایندگان دولت سوریه، مخالفان و جامعه مدنی خواهد بود. پدرسن کار کمیته قانون اساسی طی 2 روز اول را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: کل ۱۵۰ عضو کمیته قانون اساسی بر سر برنامه‌ها و اصول عملکرد خاص آن توافق نظر دارند.
 
حماس: تجاوز به غزه چون آتشی دامن اسرائیل را می‌گیرد
فوزی برهوم، سخنگوی حماس در واکنش به بمباران مناطقی از باریکه غزه در روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که بمباران پایگاه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و خانه‌های فلسطینیان در این باریکه در ادامه تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت و مقاومت قهرمان فلسطین انجام می‌شود که این تجاوزی خطرناک علیه افراد غیرنظامی است. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از برهوم گزارش داد، مسؤولیت هرگونه عواقب و پیامد حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه متوجه رژیم صهیونیستی است.

Page Generated in 0/0049 sec