printlogo


کد خبر: 212217تاریخ: 1398/8/12 00:00
ابهام در میزبانی عراق از ایران و بحرین
بصره امن می‌شود؟

تظاهرات و اغتشاشات روزهای گذشته در عراق، اتفاقات ورزشی در سطح این کشور را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است تا جایی که فدراسیون فوتبال عراق در آستانه سومین شوک از سوی مجامع بین‌المللی قرار دارد. بعد از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی جوانان این قاره در شهر کربلا را باز پس گرفت نوبت به اتحادیه فوتبال کشورهای عرب رسید تا میزبانی نیروی هوایی عراق از مولودیه الجزایر را به حالت تعلیق درآورده و برگزاری این بازی در جام باشگاه‌های عرب را به زمان دیگری موکول کند. در سومین شوک حالا رسانه‌های عراقی از ورود فیفا به مسأله میزبانی این کشور در مقدماتی جام‌جهانی 2022، با آغاز تحرکات جدی ایران و بحرین خبر می‌دهند. الکره العراق نوشت فدراسیون‌های ایران و بحرین دو رقیب آتی و مهم عراق در مقدماتی جام‌جهانی در تلاش برای خارج کردن بازی از شهر بصره هستند و از ورود مقامات فیفا به این موضوع خبر داد. پیش از این رئیس فدراسیون فوتبال عراق با افزایش نگرانی‌های طرفداران این کشور از مسأله میزبانی بصره مدعی شده بود که در سفر به تهران هیچ‌کدام از مقامات ایرانی درخواست خارج شدن بازی از بصره را نداده‌اند ضمن اینکه میزبانی تیم‌ملی این کشور در بازی‌های قبلی نیز به تایید فیفا رسیده است.
بازی با ایران در موعد مقرر
رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد مسابقه تیم‌ملی این کشور برابر ایران طبق برنامه در موعد تعیین شده برگزار خواهد شد. عبدالخالق مسعود درباره برگزاری دیدار عراق و ایران گفت: «طبق برنامه از پیش تعیین‌شده اقدامات مقدماتی لازم به منظور میزبانی از ایران در ورزشگاه جذع‌النخله بصره انجام شده است. شرایط برای برگزاری این بازی آماده است و مسائل سیاسی هیچ تاثیری بر برنامه برگزاری مسابقه نخواهد داشت. مردم بصره پیش از این هم در مقاطع مختلف موفق و سربلند بوده‌اند، آنها میزبانی این بازی را بخوبی انجام می‌دهند و از تیم‌ملی کشورشان حمایت خواهند کرد. تیم داوری این بازی هم از کشور اردن انتخاب شده و هیچ مشکلی برای بازی با ایران طبق برنامه وجود ندارد».
حسین الخراسانی، سخنگوی فدراسیون فوتبال این کشور نیز در گفت و گو با سومریه‌نیوز گفت: «بازی ایران - عراق طبق برنامه در تاریخ مورد نظر و به میزبانی بصره برگزار خواهد شد. شهر بصره از هر جهت برای برگزاری این بازی آماده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. با تغییر شرایط موجود و استقرار اوضاع در عراق رقابت‌های لیگ هم پیگیری می‌شود».
 

Page Generated in 0/0045 sec