printlogo


کد خبر: 212237تاریخ: 1398/8/13 00:00
اخبار

استقبال عربستان و بحرین از طرح صلح ایران
یک روزنامه کویتی به‌ نقل از منبعی در وزارت امور خارجه ایران نوشت: تهران پاسخ مثبتی از سوی عربستان سعودی و بحرین به نامه رسمی‌اش به این دو کشور درباره «طرح صلح با همسایگان» دریافت کرده است. روزنامه «الجریده» کویت نوشت: ایران در اقدامی بی‌سابقه، نخستین نامه مکتوب خود به عربستان سعودی و بحرین را از طریق کویت ارسال کرد که در آن، طرح ابتکاری خود را برای تأمین امنیت ناوبری در تنگه هرمز و طرحش برای برقراری صلح با تمام همسایگانش در منطقه را پیشنهاد داده است. این روزنامه به ‌نقل از منبعی در وزارت امور خارجه ایران، نوشت: ایران 2 نامه‌ را به دستیار وزیر خارجه کویت تحویل داده که توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امضا شده که خطاب به «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین است. این منبع افزود: ایران این امر را از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیگیری کرده و واکنش مثبت کشورهای منطقه را در این زمینه، بویژه درباره تأمین امنیت ناوبری در تنگه هرمز، برقراری صلح در منطقه و حل‌وفصل اختلافات با همسایگان دریافت کرده است.
 
گزارش نشنال اینترست از سامانه موشکی «لبیک»
نشنال اینترست اطلاع داد ایران بتازگی از سامانه‌ای رونمایی کرده است که موشک‌های زمین به زمین غیرهدایت‌شونده را به موشک‌های نقطه‌زن تبدیل می‌کند. «مایکل پک» در نشنال اینترست نوشت: «سامانه لبیک شبیه به واحد‌های نقطه‌زن راکت‌های جامد فاتح ۱۱۰ به نظر می‌رسد، اگرچه سطوح کنترل مثلثی آن وارونه شده‌ است. این کیت هدایت‌کننده بین موتور راکت و کلاهک متصل می‌شود تا بتواند پرتابه را به سمت هدف خود هدایت کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد می‌توان از این سامانه برای شلیک راکت‌های توپخانه‌ای زلزال نیز استفاده کرد». بسیاری از کارشناسان نظامی اسرائیل از این خبر ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها اشاره می‌کنند حزب‌الله حدود ۱۵۰ هزار راکت در زرادخانه خود ذخیره کرده است. در صورتی که ایران سامانه‌های تبدیل راکت‌های غیرهدایت‌شونده به موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار حزب‌الله قرار دهد، تمام نقاط استراتژیک اسرائیل از جمله پالایشگاه‌ها، پایگاه‌های نظامی و نیروگاه‌های برق در تیررس نیرو‌های حزب‌الله قرار می‌گیرند.
 
وزیر کشور: نقشی در تأمین امنیت عراق نداشتیم
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امنیت واقعی در مراسم اربعین در عراق وجود داشت، اظهار کرد: ما هیچ نقشی در تامین امنیت داخل عراق نداشتیم. خبرنگاران از من پرسیدند آیا برای تامین امنیت در عراق با دولت این کشور به توافق رسیده‌اید که من گفتم نه دولت عراق چنین درخواستی از ما داشته است و نه ما چنین تقاضایی داشته‌ایم. وی ادامه داد:‌ رهبری بر تقویت جنبه‌های فرهنگی مراسم اربعین تاکید زیادی دارند و ما هم باید تبیین آموزه‌های دینی و فرهنگی مراسم اربعین را اصل کار خود دانسته و در این زمینه تلاش بیشتری کنیم. 
 
ساختار نیروی زمینی ارتش متحول شده است
فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی یگان‌های واکنش سریع و‌ نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش (نزاجا) در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهدافی که ما در نیروی زمینی ارتش دنبال می‌کنیم، تربیت افراد چندمهارته و یگان‌های چندمنظوره است. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی با تاکید بر اینکه ساختارها، سازمان‌ها، مهارت‌ها، آموزش‌ها، تخصص‌ها و نحوه عملکردها در نیروی زمینی ارتش تغییر کرده است و این نیرو خودش را برای تهدیدات پیش رو‌ کاملا آماده کرده است، گفت: وضعیت بسیار خوبی را از لحاظ آمادگی‌‌ در نیروی زمینی ارتش شاهد هستیم؛‏ در عین حال که بخش‌های عمده‌ای از این نیرو در‌ مرزهای شرقی و غربی و جنوب‌غرب کشور در حال پاسداری از حدود و‌ ثغور کشور هستند.
 

Page Generated in 0/0139 sec