printlogo


کد خبر: 212299تاریخ: 1398/8/14 00:00
اخبار

«جراحی قضایی» ممکن است برای برخی تلخ باشد
رئیس قوه‌قضائیه راهبرد جدی دستگاه قضایی را تعامل با قوا عنوان کرد و گفت: امروز همکاری و تعامل را یکی از راهبردهای جدی و تنها راه برون‌رفت از مشکلات، رونق تولید، مبارزه با فساد و ساماندهی امور می‌دانیم.
به گزارش «وطن امروز»، آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: همه اقدامات ما و جراحی‌های قضایی در جهت تداوم سلامت نظام اداری کشور، صیانت از دولتمردان و حمایت از خدمتگزاران مردم است. طبعاً ممکن است این اقدامات ابتدا مثل یک دارو در کام برخی افراد تلخ بیاید اما در نهایت تبدیل به سلامت نظام اداری کشور می‌شود. بر همین مبنا، امروز دولت، مجلس، دستگاه‌ها و همه دغدغه‌مندان ارزش‌های انقلاب و پیشرفت کشور را در مسیر مبارزه با فساد کنار خود می‌بینیم و تأکید می‌کنیم که مبارزه با فساد، اصلاح امور و سلامت اداری در ذات انقلاب اسلامی است، لذا هیچ‌گونه ناسلامتی و فساد، زیبنده نظام نیست و هیچ‌کس نباید آن را بپذیرد.
 
موضوع قائم‌مقام اجرایی رهبری را پزشکیان پیشنهاد کرد
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع قائم‌مقام اجرایی برای رهبری توسط مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس در جلسه هیأت‌رئیسه مطرح شد.
احمد امیرآبادی‌فراهانی در توضیح صحبت‌های امیرحسین قاضی‌زاده درباره تلاش برخی اصلاح‌طلبان مجلس برای انتخاب قائم‌مقام اجرایی رهبری به‌منظور اداره امور کشور اظهار داشت: در یکی از جلسات هیأت‌رئیسه،‌ پزشکیان عنوان کرد همان‌طور که در دوران دفاع‌مقدس امام(ره) جانشین فرمانده کل قوا داشت و همه امور کشور را به وی سپرده بود، اکنون نیز در جنگ اقتصادی کنونی، رهبر معظم انقلاب باید یک قائم‌مقام اجرایی انتخاب کنند و بسیاری از اختیارات را به وی بسپارند تا ایشان بتواند کشور را از این جنگ اقتصادی عبور دهد. گفتنی است پیش از این امیرحسین قاضی‌زاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس در یک برنامه تلویزیونی، درباره ایده اصلاح‌طلبان مجلس برای پیشبرد امور مملکت در سایه کم‌کاری دولت به این موضوع اشاره کرده بود. البته روزنامه دولت این اظهارات را ساخته و پرداخته اصولگرایان مجلس عنوان و آن را تکذیب کرده بود. 
 
اعلام جزئیات کاهش تعهدات برجامی در زمان مقرر
سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرصت 60 روزه ایران به کشور‌های 1+5 روز چهارشنبه به پایان می‌رسد، گفت: ما در این زمینه پیش اعلامی نداریم و جزئیات آن را رئیس‌جمهور اعلام خواهد کرد.
به گزارش «وطن امروز»، علی ربیعی تصریح کرد: ما هم این فرصت را به اروپایی‌ها دادیم و هم به ملت و افکار عمومی خودمان ثابت کردیم که با راهبرد صبوری، این ما نبودیم که از برجام خارج شدیم، بلکه این سیاست زورگویانه آمریکا و مقاومت نکردن اروپایی‌ها بود که ما را به این نتیجه رساند.
 
وقت‌کشی اروپا در برجام برای خدمت به آمریکا
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با طرح این پرسش که باید دید اروپایی‌ها چقدر به اظهارات‌شان پایبند هستند، گفت: آنها اینستکس را که راه نینداختند و کار‌های دیگر را هم نکردند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده اینستکس فقط حدود ۴ میلیون دلار اعتبار دارد که این به معنای هیچ است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حمیدرضا آصفی گفت: ما هم باید اقدامات‌مان را انجام دهیم و هم صبر داشته باشیم، یعنی شتابزده و دستپاچه عمل نکنیم و به حرف‌های آنان اعتماد نداشته باشیم.
آصفی تاکید کرد: ما باید در این مسیر به اروپا زمان دهیم تا با خواست ما همراه شود اما اگر نشد، بدون توجه به اروپا و اتکا به آنان باید با ظرفیت‌های داخلی کار‌ها را انجام دهیم؛ این به عهده آنان است که آیا می‌خواهند از مسیر غلط‌شان بازگردند یا نه، که البته در این موضوع شخصا تردید دارم.
 
راه‌اندازی زنجیره ۳۰ تایی سانتریفیوژهای IR6
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز ما شاهد راه‌اندازی زنجیره 30 تایی ماشین‌های سانتریفیوژ IR6 هستیم. در اینجا مجموعه‌ای وجود دارد تحت عنوان S8 و سانتریفیوژهایی که مورد آزمایش و تثبیت‌های مکانیکی و آزمایش‌های فرآیندی قرار می‌گیرند و سپس به گود که مکان اصلی سانتریفیوژهاست برده می‌شوند، بنابراین اینجا یک محل آزمایش، تحقیق و توسعه است. به گزارش فارس، «علی‌اکبر صالحی» افزود: تعداد سانتریفیوژهایی که در طول این 2 ماه نصب کردیم نزدیک به 15 سانتریفیوژ نسل جدید است. صالحی ادامه داد: ما امروز 3 افتتاح به صورت نمادین داریم و زنجیره 30 سانتریفیوژ IR6 را راه‌اندازی کردیم. پیش از این یک زنجیره 20 تایی داشتیم که 20 فروردین نصب کرده بودیم. اکنون مجموع تعداد ماشین‌های IR6 ما حدود 60 ماشین است که هر کدام آنها 10 سو و در مجموع 600 سو اضافه کردند. گفتنی است پس از برجام تعداد سانتریفیوژهای ایران از 19 هزار سانتریفیوژ به 3 تا 4 هزار سانتریفیوژ کاهش پیدا کرد.

Page Generated in 0/0059 sec