printlogo


کد خبر: 212322تاریخ: 1398/8/14 00:00
سرگردانی خانواده‌ها در طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان

با وجود اینکه مسؤولان بهزیستی اعلام کرده‌اند ۴۰ هزار پایگاه در سطح کشور در ماه‌های آبان و آذر آماده پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال در طرح غربالگری تنبلی چشم هستند اما شواهد حکایت از آن دارد که برخی مراکز از پذیرش این کودکان ممانعت می‌کنند.
 به گزارش تسنیم، اجرای «طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال» از ابتدای آبان آغاز شده و بنا بر اعلام مجید رضازاده، معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، این طرح به مدت 2 ماه در سطح کشور فعال خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت، پایگاه‌های سیار، موقت و مهدهای کودک و مساجد نسبت به اجرای طرح اقدام کنند. بنا به این گزارش، در حالی ‌که مسؤولان بهزیستی از آمادگی
40 هزار پایگاه اعم از مراکز بهداشت، مهدهای کودک و مساجد در سطح کشور برای انجام این طرح خبر داده‌اند اما مشاهدات میدانی حکایت از آن دارد که بسیاری از مراکز اعلامی از پذیرش کودکان برای اجرای طرح اشاره شده ممانعت کرده‌اند! 
بسیاری از خانواده‌ها ضمن انتقاد و گلایه از اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی در ارتباط با مراکز اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم، از مسؤولان این سازمان خواستند نسبت به فرآیند اطلاع‌رسانی خود دقت داشته باشند.
 بر همین اساس پیگیری‌ها برای مصاحبه با مسؤولان بهزیستی در سطح کشور و استان تهران بی‌پاسخ مانده است و آنها در این زمینه سکوت کرده‌اند.

Page Generated in 0/0075 sec