printlogo


کد خبر: 212335تاریخ: 1398/8/14 00:00
دور دنیا

شلیک به جوان فلسطینی برای تفریح
یک قاضی اسرائیلی درباره پرونده زخمی شدن یک جوان فلسطینی توسط یکی از عناصر زن پلیس گارد مرزی رژیم صهیونیستی بدون اینکه هیچ خطری برای آنها داشته باشد، هدف از این حادثه تیراندازی را تفریح و سرگرمی خواند! شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی فاش کرد،‌ عناصر پلیس مرزی یک سال و نیم پیش اقدام به تیراندازی به سمت یک فلسطینی بی‌دفاع کردند که منجر به شکستگی کمرش شد، این در حالی بود که او خطری برای آنها ایجاد نکرده بود.
 
درخواست غیرقانونی اپوزیسیون بولیوی
کارلوس مسا، رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی که نزدیک‌ترین رقیب اوو مورالس، رئیس‌جمهوری کنونی در شمارش آرای رسمی انتخابات بود، تاکید دارد: بهترین راهکار این بحران برگزاری یک انتخابات جدید است. خیابان‌های بولیوی اول هفته آرامی را پشت‌سر گذاشت و برخی معترضان تجمع‌های مسالمت‌آمیز برگزار کردند. حامیان مورالس و مسا پس از اعلام نتایج انتخابات درگیر شدند. 2 نفر در جریان ناآرامی چهارشنبه گذشته کشته شدند. سخنگوی دولت مورالس هنوز به درخواست مسا برای برگزاری انتخابات جدید واکنشی نداشته است.
 
قتل 5 سرباز سعودی در مرز یمن
عربستان به کشته شدن 5 نفر از نظامیانش در مرزهای جنوبی این کشور با یمن اذعان کرد. خبرگزاری واس به جزئیات و زمان کشته شدن این 5 نیروی نظامی سعودی اشاره‌ای نکرد؛ این در حالی است که نیروهای انصارالله از کشته و زخمی شدن سربازان عربستانی طی درگیری‌ها در نزدیکی مرزهای یمن خبر دادند.
 
ترامپ به آسیا متعهد است!
ویلبور راس، وزیر تجارت آمریکا که برای شرکت در نشستی منطقه‌ای به بانکوک رفته است، دیروز گفت رئیس‌جمهوری آمریکا «کاملا به آسیا متعهد» است. گفتنی است حضور هیات آمریکا در نشست منطقه‌ای مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) کوچک‌تر از سال‌های گذشته است و ویلبور راس ریاست هیات کشورش را بر عهده دارد.
 
پیشنهاد رهبران ژاپن و کره‌جنوبی برای حل مناقشات
سخنگوی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد، رهبران کره‌جنوبی و ژاپن روز دوشنبه پیشنهاد انجام گفت‌وگوهایی در سطح عالی را برای حل مناقشات سیاسی و تجاری بین 2 کشور مطرح کردند. در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: دو طرف بر این اصل تاکید کردند که مسائل دو جانبه باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل‌وفصل شود. بنابراین، گفت‌وگوهای عالی و در سطح بالا باید بین وزرای خارجه دو کشور برگزار شود. همچنین رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پیشنهاد داد اگر لازم باشد این گفت‌وگوها در سطح عالی برگزار شود و آبه شینزو نیز پیشنهاد یک قطعنامه را مطرح کرد.
 
سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط مقاومت
رسانه‌های فلسطینی از سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی توسط نیروهای مقاومت فلسطین در غزه خبر دادند. در همین راستا، منابع مطلع گفتند گروهی از نیروهای مسلح وابسته به مقاومت فلسطین به سمت پهپاد اسرائیلی که در ارتفاع پایینی در شمال نوار غزه در حال پرواز بود شلیک کردند و موفق به سرنگون کردن آن شدند. این منابع اعلام نکردند کدامیک از گروه‌های مقاومت این عملیات را انجام داده است.
 
هشدار فرانسه به انگلیس درباره برگزیت
اَملی دو مونشالان، وزیر امور اروپای دولت فرانسه گفت، با توجه به شرایط بسیار قوی‌ای که وضع شد، توافقی که بر سر ضرب‌الاجل 31 ژانویه با انگلیس شد دیگر قابل مذاکره نیست. وی در ادامه تصریح کرد: خطر یک برگزیت بدون توافق همچنان وجود دارد. به این خاطر به شرکت‌ها توصیه می‌کنم آماده باشند. اتحادیه اروپایی روز 28 آگوست  تا31 ژانویه  به انگلستان ضرب‌الاجلی دوباره داد تا این کشور بتواند به توافقی با این اتحادیه بر سر برگزیت دست پیدا کند.
 
کمین طالبان برای نظامیان افغان
مقامات محلی افغانستان اعلام کردند در حمله طالبان در استان بدخشان واقع در شمال شرق این کشور دست‌کم 9 نیروی امنیتی کشته و 8 تن دیگر  زخمی شدند. طالبان مسؤولیت این حمله رخ داده در استان بدخشان را برعهده گرفت. طبق گفته مقامات محلی افغانستان، طالبان ابتدا روز شنبه در محله‌ای در استان بدخشان به نیروهای امنیتی این کشور حمله کردند و درگیری‌ها تا دیروز ادامه پیدا کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که طالبان همچنان در نزدیکی ساختمانی اداری در این استان مستقر است.
 
انصراف نایجل فاراژ از نامزدی در انتخابات آتی انگلیس
نایجل فاراژ، رهبر حزب برگزیت انگلیس که پیش‌تر اعلام کرده بود در انتخابات آتی این کشور نامزد خواهد شد، از این کار انصراف داد. فاراژ که قصد داشت برای نامزدی در رقابت انتخابات سراسری پیش رو به بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نزدیک شود، از این کار انصراف داده و ترجیح داد از کاندیداهای حزب خود در سراسر انگلستان حمایت کند. او باز هم از توافقی که بین جانسون و اتحادیه اروپایی برای برگزیت انجام شد، انتقاد کرد. فاراژ گفت: رای‌دهندگان انگلیس باید بدانند آن توافقی که شده به معنی ارتباط نزدیک با تمام موسسات اروپایی است و مذاکراتی سه ساله را در پی خواهد داشت.

Page Generated in 0/0065 sec