printlogo


کد خبر: 212348تاریخ: 1398/8/14 00:00
میلیون‌ها ایرانی به همراه دانش‌آموزان، دیروز در سراسر کشور چهلمین سالروز تسخیر لانه جاسوسی را جشن گرفتند
ضد آمریکایی

گروه سیاسی: اقشار مختلف مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان کشورمان صبح دیروز در چهلمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام با حضور گسترده در راهپیمایی روز ملـی مبـارزه با اسـتکبار، یک ‌بار دیگر ضمن اعلام برائت از ماهیت استکباری و تجاوز‌کارانه آمریکا، نسبت به تهدیدهای اخیر دولتمردان این کشور واکنش نشان دادند. در راهپیمایی روز گذشته که با پوشش گسترده‌ای نیز از جانب رسانه‌های بین‌المللی همراه بود، تعداد قابل توجهی از مسؤولان کشوری و لشکری با حضور و اعلام حمایت از خروش ضداستکباری مردم، بر تلاش، همدلی و همزبانی در مهار تهدیدات آمریکا تاکید کردند.خروش انقلابی مردم اما محدود به خیابان‌ها نماند و با برگزاری ده‌ها همایش در دانشگاه‌های سراسر کشور، کارشناسان، اساتید و دانشجویان به بحث و تامل پیرامون وظایف امروز خود در مقابله با این قدرت استکباری پرداختند.

نظام سلطه به دنبال تحمیل گفتمان سازش است

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی یوم‌الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا اظهار داشت: آنچه باعث اقدام شجاعانه جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی شد، اولا عقبه ذهنی جامعه‌ ایرانی از رفتارهای تحقیرآمیز و
ضد مردمی آمریکا در وقایع تاریخی قبل از انقلاب، مانند کودتای 28 مرداد، حمایت از رژیم منحوس پهلوی و چپاول منابع ملی ایران و ادامه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی و ثانیا بررسی رفتار آمریکا در کشورهای مختلف در طول ۱۰۰ سال گذشته بود.وی یادآور شد: انقلاب اسلامی یک چله‌ پرچالش اما پرافتخار را پشت سر گذاشته و به‌صورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای از مجموعه‌ای از موانع و دشواری‌ها و مشکلات که هر نظامی را از پا در می‌آورد، با وفاداری کامل به آرمان‌ها و ارزش‌ها و مقاومت در برابر دشمنان با موفقیت عبور کرده و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی شده است.سرلشکر موسوی ابراز داشت: نظام سلطه برای ادامه استیلای شیطانی خود، تلاش می‌کند گفتمان سازش را در قالب واژه‌های خاکستری به ملت آزاده و حق‌طلب ایران تحمیل کند اما با پایداری و ایستادگی ملت بزرگ ایران، امروز گفتمان مقاومت در سراسر منطقه گسترش یافته و به الگویی کارآمد در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.فرمانده کل ارتش تاکید کرد: تغییر رفتار ایران از اردیبهشت 98 و اتخاذ راهبرد مقاومت فعال باعث تغییر در محاسبات و رفتار نظام استکبار شده و عقلای آنها این پیام را درک کرده‌اند که دوران فشار با هزینه صفر به پایان ‌رسیده و ایران برای پاسخ به فشارها، امکانات، اراده و اجماع لازم را دارد.

تسخیر لانه جاسوسی لیبرال‌ها وظیفه امروز جوانان است

سردار محمدعلی جعفری در میزگرد ضد‌امپریالیستی که عصر دیروز توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به تدریجی، مستمر و مردمی بودن ماهیت انقلاب اسلامی ایران گفت:  بر اساس تعریف انقلاب اسلامی، همیشه منتظر انقلاب هستیم. انقلاب در سال ۵۷ تمام نشد و استمرار دارد. انقلاب اسلامی بر اساس تعریف رهبری 5 مرحله است و تاکنون 2 مرحله را پشت سر گذاشته و در مرحله سوم قرار دارد. مرحله اول پیروزی انقلاب اسلامی و مرحله دوم تشکیل حکومت اسلامی و تثبیت آن به صورتی است که غیرقابل براندازی باشد. این اتفاق ۴۰ سال طول کشید. 2 مرحله با موفقیت کامل تحت عنوان گام اول انقلاب

پشت سر گذاشته شده است. مرحله سوم و چهارم اسلامی شدن دستگاه‌های ‌اجرایی و جامعه است و عدالت مهم‌ترین هدف جامعه اسلامی به شمار می‌رود. وی با تأکید بر اینکه امروز نیز لازمه حرکت‌های آتش به اختیاری چون تسخیر لانه جاسوسی احساس می‌شود، گفت: هر چند لانه جاسوسی اکنون وجود ندارد ولی جاسوس‌ها و عوامل خودفروخته و لیبرال‌ها وجود دارند و تسخیر اینها و بیرون راندن‌شان از حاکمیت، وظیفه دانشجویان انقلابی به صورت آتش به اختیار است.
سردار جعفری اظهار کرد: بارها مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند باید برای رفع مشکلات نگاه به داخل داشت، جوانان در این زمینه نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. مهم‌ترین اقدام تطبیق فعالیت‌های دانشجویان کنونی و دانشجویان خط امام(ره) سال ۵8 است. رهبری در بیانیه گام دوم به حرکت عمومی برای رسیدن به چشم‌انداز روشن اشاره می‌کنند. جوانان و دانشجویان باید در این راستا گام بردارند.
 
دوگانه واقعی، تعامل سازنده و تعامل بازنده است
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در ویژه‌‌برنامه یوم‌الله ۱۳ آبان بسیج دانشجویی دانشگاه علم‌و‌صنعت با عنوان «سیاست خارجی؛ تعامل یا تقابل» با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه تقابل یا تعامل با دنیا باید به رای گذاشته شود، گفت: طرح این سوال اشتباه است. اینکه بگوییم تقابل درست است یا تعامل، مانند این است که بگوییم در ماشین، ترمز خوب است یا گاز؟ وی با بیان اینکه هر کشور طبق منافع خود در سیاست خارجه ممکن است به تقابل یا تعامل روی بیاورد، گفت: چه کسی گفته است تعامل نباشد؟ اتفاقا معنای تعامل گسترده این است که معطل چند کشور استکباری نباشیم. عضو شورای ‌عالی امنیت ملی ادامه داد: اگر قرار است دوگانه‌ای مطرح شود، دوگانه تعامل بازنده و تعامل سازنده است. اگر قرار است موضوعی به رای گذاشته شود، این دوگانه تعامل سازنده و تعامل بازنده است که باید به رای گذاشته شود. جلیلی، دلواپسی را لازمه هوشمندی و دیده‌بانی در سیاست خارجی دانست و گفت: در دنیایی که مملو از تعاملات و تقابلات است مگر می‌شود دلواپس سیاست خارجی نبود؟
رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای قبل از دولت فعلی اقدامات اساسی انجام شد، گفت: اینطور نبود که  وقت تلف ‌کرده‌ باشیم. اینکه آژانس رسما نامه می‌دهد و می‌گوید هر ۶ مسأله مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داده شده، این مربوط به سال ۸۷ است. جلیلی ادامه داد: می‌گویند عده‌ای مخالف مذاکره با ۶ کشور بوده‌اند. باید پرسید این ۶ کشور چه وقت پای میز مذاکره آمدند؟ مگر سال ۹۷ پای میز مذاکره ‌آمدند؟! شما که همه چیز را تعلیق کردید.
 
راهبرد مقاومت فعال و مخالفت با دو قطبی مذاکره- مقاومت
راهپیمایی بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» با بازتاب‌های گسترده‌ای در سطح رسانه‌های جهان و منطقه همراه بود. ۱۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌های‌ خارجی و  ۲۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌های داخلی راهپیمایی ۱۳ آبان در سراسر کشور را پوشش خبری دادند. خبرگزاری فرانسه نوشت: عده زیادی امروز به خیابان‌های تهران و سایر شهرها آمدند، فریادهای «مرگ بر آمریکا» سر دادند و مراسم چهلمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا را برگزار کردند.رویترز نیز خبری را به این راهپیمایی اختصاص داد و نوشت مردم ایران امروز[دیروز] به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر شعارهای «مرگ بر آمریکا» سر دادند و چهلمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در ایران را گرامی داشتند. یورونیوز هم در خبر خود نوشت: تلویزیون ایران خیابان‌های پر از جمعیت تهران را نشان داد. مردم ایران به خیابان‌ها آمدند و در چهلمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا شعارهای «مرگ بر آمریکا» سر دادند. شبکه راشاتودی نیز با بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان با تیتر «مرگ بر آمریکا؛ هزاران ایرانی خارج از سفارت سابق آمریکا تجمع کردند و تسخیر سفارت در سال ۱۹۷۹ را گرامی داشتند» نوشت: هزاران نفر از مردم با تجمع در برابر سفارت سابق آمریکا در تهران و دیگر شهر‌های ایران، شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و چهلمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا را گرامی داشتند.پایگاه خبری صدی البلد با انتشار ویدئویی نوشت هزاران ایرانی در چهلمین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران راهپیمایی کردند. این پایگاه خبری نوشت: هزاران نفر در این مراسم پلاکاردهایی در دست داشتند که شعارهایی علیه آمریکا و انگلیس بر روی آنها نوشته شده بود. همچنین تظاهرکنندگان در قطعنامه پایانی این راهپیمایی «مقاومت فعال» در برابر دسیسه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش را یک تکلیف دینی و آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی دانستند و هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دو‌قطبی‌سازی مذاکره– مقاومت در جامعه را شدیدا محکوم کردند.

Page Generated in 0/0075 sec