printlogo


کد خبر: 212361تاریخ: 1398/8/18 00:00
دفاعی

دشمنان به دنبال سوءاستفاده از مطالبات مردم عراق هستند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان در روزهای اخیر، توطئه‌هایی را در لبنان و عراق ایجاد کردند تا از مطالبات به‌حق مردم سوء‌استفاده و بر آن موج‌سواری کنند. به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار محمد‌حسین باقری در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم با اشاره به تحولات منطقه اظهار کرد: دشمنان در روزهای اخیر، توطئه‌هایی را در لبنان و عراق ایجاد کردند تا از مطالبات به‌حق مردم سوء‌استفاده و بر آن موج‌سواری کنند و حکومت‌های مزدور را در این کشورها بر سر کار آورند ولی مرجعیت و مردم لبنان و عراق با توطئه‌های دشمنان مقابله کردند. وی افزود: حکومت‌های لبنان و عراق وظیفه دارند چه تظاهراتی باشد یا نباشد، مشکلات مردم خود را حل و کشورهای‌شان را آباد کنند، آنها این مسیر را طی می‌کنند، هیچ کس حق دخالت در این کشورها را ندارد، دشمنان فکر می‌کنند محور مقاومت با این توطئه‌ها ضربه می‌خورد. سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ملت عراق در اربعین نشان داد چه کرامت و بزرگواری و میهمان‌نوازی دارد و حماسه اربعین را خلق کرد.
 
انهدام پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی پدافند هوایی
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بامداد دیروز (جمعه) یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد. به گزارش فارس، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد گفت: بامداد دیروز (جمعه) یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد. امیر صباحی‌فرد تاکید کرد: ما بارها اخطار داده‌ایم شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد.
 
واکنش سپاه به تحریم ستاد کل نیروهای مسلح
سپاه پاسداران تحریم ستاد کل نیروهای مسلح توسط آمریکا را تحریک‌آمیز و موجب مصمم‌تر شدن نیروهای مسلح و مدافع انقلاب برای عملیاتی کردن سناریوهای مورد نظر برای مقابله با شیطان بزرگ و متحدان کاخ‌سفید دانست. به گزارش فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام شکست‌خورده اخیر رژیم تروریستی آمریکا در تحریم ستاد کل نیروهای مسلح و تعدادی از فرماندهان و مقامات لشکری کشورمان تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح مقتدر و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور با اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه بر وضعیت و تحرکات دشمن در جغرافیای داخلی و پیرامونی میهن اسلامی، مهار هوشمندانه سیاست‌ها و سناریوهای ضد‌امنیتی و مخاطره‌آفرین برای این سرزمین مقدس را در دستور کار دائمی داشته و قاطعانه اجازه نخواهند داد استقلال، تمامیت ارضی و امنیت پایدار و کم‌نظیر ایران عزیز خدشه‌دار شود.

Page Generated in 0/0051 sec