printlogo


کد خبر: 212380تاریخ: 1398/8/18 00:00
چگونه تحریم‌ها بلای جان تیم‌ملی ایران شده است؟
معمای پرداخت حقوق ویلموتس

در شرایطی که نفرات منتخب در اردوی بعدی ایران همچنان اعلام نشده‌اند، نگرانی‌هایی بابت زمان ورود مارک ویلموتس به ایران وجود دارد. سرمربی بلژیکی تیم‌ملی که به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش در ایران قصد فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال را داشته است، همچنان بازنگشته و به‌زودی او را در مرکز ملی فوتبال خواهیم دید. در حال حاضر مشکل بزرگ نحوه پرداخت پول به این مربی با وجود تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران است. این موضوع را مهدی تاج روز پنجشنبه در جلسه هیات رئیسه فدراسیون در مشهد نیز دوباره تکرار کرد. مساله مهم این است که این مسائل حقوقی را همسر ویلموتس انجام می‌دهد و فدراسیون فوتبال ایران به دنبال راهی برای جلب نظر این زوج بلژیکی است. آخرین پیشنهاد ارائه‌شده به ویلموتس و همسرش حضور در استانبول ترکیه و دریافت پول از حسابی در یکی از بانک‌های این کشور بود تا بعد از پرداخت، سرمربی تیم‌ملی به ایران بازگشته و اردو را آغاز کند. مسأله مهم اینکه تحریم‌ها در حال حاضر بزرگ‌ترین مانع برای همکاری مطلوب و نرمال با مربیان و بازیکنان خارجی شاغل در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که پرداخت پول به صورت نقد و در داخل خاک ایران به خارجی‌ها چندان مرسوم نیست، آنها انتظار دارند دستمزد خود را بدون دردسر و ترس مسائل بعد از تحریم دریافت کنند که این اتفاق به دشواری و با راه‌های دیگر انجام می شود،
چرا که هر لحظه این احتمال وجود دارد حساب مربوط از سوی آمریکا بلوکه شود. در این شرایط فعلا استفاده از یک حساب ثانویه برای انتقال پول مد نظر ایران است که باید منتظر ماند و دید با سفر مدیر مالی فدراسیون فوتبال به استانبول آیا موضوع مالی بین ایران و سرمربی بلژیکی ختم به خیر می‌شود یا همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. تیم‌ملی بازی بسیار حساسی در آخرین روز دور رفت مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر در امان پایتخت اردن با عراق پیش رو دارد و مسائلی از این دست علیه تمرکز تیم‌ملی است. به نظر می‌رسد اسامی نفرات برگزیده برای این بازی بزودی اعلام و مارک ویلموتس نیز امروز در تهران حاضر شود، البته اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود.
 
دیدار در استانبول
 یک رسانه آلمانی مدعی شد سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران پیش از تصمیم‌گیری درباره آینده‌اش، قصد دارد با مسؤولان فدراسیون فوتبال کشورمان ملاقاتی داشته باشد. سایت آلمانی «فوتبال‌ اروپا» در خبری مدعی شد روزهای حضور مارک ویلموتس در تیم‌ملی ایران به پایان خود نزدیک شده اما او قصد دارد به فدراسیون فوتبال ایران فرصت دهد تا توضیحات خود را برای رفع مشکلات موجود ارائه کند. این سایت می‌نویسد: «مارک ویلموتس با اینکه تنها از ماه «مه» کار خود را در تیم‌ملی ایران آغاز کرده، به پایان همکاری‌اش با این تیم نزدیک می‌شود و این اتفاق در صورتی که مسؤولان فدراسیون قدمی برای رفع مشکلات موجود برندارند، قطعی می‌شود. سرمربی سابق تیم‌ملی بلژیک در حال حاضر از کارفرمایان خود ناراضی است. او به دلیل مشکلاتی که برای پرداخت حقوقش وجود داشته، قصد دارد کارش را به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران رها کند. با این حال این مربی 50 ساله خواسته جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون برای شفاف‌سازی درباره وضعیت و راه‌های رفع مشکلات موجود برای پرداخت حقوقش داشته باشد، جلسه‌ای که قرار است در ترکیه برگزار شود. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران مدعی شده حقوق ویلموتس را پرداخت کرده است.

Page Generated in 0/0104 sec