printlogo


کد خبر: 212416تاریخ: 1398/8/19 00:00
اخبار

اسد: انگلیس راهزن دریایی است
رئیس‌جمهور سوریه توقیف کشتی حامل نفت ایران توسط دولت انگلیس را دزدی دریایی خواند. به گزارش ایسنا، بشار اسد در بخشی از گفت‌وگوی خود با شبکه راشاتودی در پاسخ به سوالی درباره اقدام انگلیس برای توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل‌الطارق، آن را دزدی دریایی توصیف کرد. اسد در ادامه تصریح کرد: این اقدام دزدی دریایی است که توسط رژیم بریتانیا انجام گرفت. این دقیقا معنای رژیم است، چراکه رژیم، راهزنی و این گروه‌ها (تروریستی) چیزی شبیه به هم هستند.
***
عراقچی: واکنش امارات به «صلح هرمز» بهتر بود
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفرهای متقابل میان ایران و امارات در سطح سیاسی گفت: علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد دست‌های پنهانی در اختلافات میان تهران و کشورهای خلیج‌فارس نقش دارند. سیدعباس عراقچی  ادامه داد: واکنش اماراتی‌ها به ابتکار«صلح هرمز» بهتر بود؛ در سطح سیاسی سفرهای متقابلی انجام شد و به باور ما میان ایران و امارات تفاهم بیشتری وجود دارد. امیدواریم فضاهای آرام‌تری میان ایران و امارات ایجاد و این مساله منجر به آرامش در منطقه شود.
***
اردوغان: هدف اعتراضات عراق ایران است
رئیس‌جمهور ترکیه هشدار داد افرادی قصد دارند اعتراضات عراق را به ایران بکشانند. رجب طیب اردوغان با بیان اینکه هدف ناآرامی‌ها در عراق ایجاد شکاف در جهان اسلام است گفت حدس می‌زند چه کسانی پشت این ناآرامی‌ها هستند. وی ادامه داد: «چه کسانی پشت این تظاهرات‌ها هستند؟ ما حدس‌هایی می‌زنیم. فکر می‌کنیم ممکن است به ایران کشانده شود. هدف ایجاد شکاف در جهان اسلام و ایجاد اختلاف میان یکدیگر است. فکر کنید، در عراق بعضی اظهارات علیه ترکیه مطرح شده است».
***
تجمع دانشجویان مقابل سفارت فرانسه در حمایت از جلیقه‌زردها
جمعی از دانشجویان در اعتراض به خشونت و برخورد دولت فرانسه با مردم، روز گذشته مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند. به گزارش فارس، برخی دانشجویان با پوشیدن جلیقه‌های زرد رنگ، اعتراض خود را به برخورد دولت فرانسه با مردم این کشور نشان داده و با در دست داشتن دستنوشته‌ها و پلاکاردهایی این اقدام را محکوم کردند. گفتنی است دانشجویان همچنین با سر دادن شعارهایی از مسؤولان کشور فرانسه خواستند از اقدامات ضدمردمی خود دست برداشته و به خواسته‌های مردم تمکین کنند. تجمع‌کنندگان همچنین با قرائت بیانیه‌ای که به زبان فارسی و فرانسوی قرائت شد از سفیر فرانسه خواستند صدای دانشجویان ایرانی در حمایت از جلیقه‌زردها را به حاکمان فرانسه برساند.

Page Generated in 0/0077 sec