printlogo


کد خبر: 212474تاریخ: 1398/8/20 00:00
گزارشی درباره قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره‌ای با مربی ایرانی
امپراتور شن ها

این‌بار وقت بزرگی فوتبال ساحلی ایران با یک مربی داخلی بود. عباس هاشم‌پور نه تبعه پرتغال است نه یکی از ویچ‌های کروات پرتعداد فوتبال ایران؛ یک مربی ایرانی که ثمره اعتماد فدراسیون فوتبال کشورمان بود. شاگردان هاشم‌پور شنبه‌شب در امارات موفق شدند برای دومین بار از عنوان قهرمانی جام بین‌قاره‌ای این رشته دفاع کنند. تیمی که نشان داد اگر به زیرساخت‌ها توجه شود و به مربی امتحان پس داده ایرانی اعتماد کنیم، می‌شود در رده جهانی آقایی کرد. بچه‌های ساحلی‌باز ایران حالا بر صدر قله این رشته ایستاده‌اند و این می‌تواند نقشه راهی باشد برای سایر رشته‌ها. اگر به مربی ایرانی اعتماد شود رسیدن به عناوین جهانی دور از دسترس نیست، البته به شرط آنکه آن مربی، در حوزه خود به حد کافی رشد کرده باشد. چند سالی است که فدراسیون فوتبال ژاپن با وجود اینکه توانایی لازم برای جذب بهترین مربیان جهان را دارد اما به مربیان داخلی خود اعتماد می‌کند و این یعنی برای همه ملت‌ها اعتماد به یک مربی از جنس داخلی اینک از اولویت‌هاست. امیدواریم همان‌طور که در فوتبال ساحلی و فوتسال به مربی ایرانی اعتماد کردیم و جوابش را گرفتیم، زمانی برسد در تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان هم این فضا مهیا شود.

 

ملی‌پوشان ساحلی ایران با نمایشی دلپذیر موفق شدند برای دومین سال پیاپی به قهرمانی جام بین قاره‌ای برسند. تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران که با صدرنشینی در مرحله گروهی و حذف امارات میزبان، موفق به صعود به فینال جام بین قاره‌ای شده بود، در دوبی به مصاف تیم‌ملی اسپانیا رفت و موفق به شکست این تیم بزرگ اروپایی شد. ساحلی‌بازان ایران بازی را توفانی آغاز کردند و در دقیقه ۳ با ضربه ایستگاهی مصطفی کیانی به گل رسیدند و در دقیقه ۶ نیز با شوت دیدنی سعید پیرامون از زمین خودی به کنج دروازه اسپانیا، گل دوم را زدند. اسپانیایی‌ها در دقیقه ۱۱ با ضربه قیچی‌برگردان زیبای گومز اختلاف را به حداقل رساندند و در فاصله ۲۴ ثانیه به اتمام بازی در وقت اول هم روی یک حرکت تیمی از کرنر گل تساوی را توسط سوارز زدند تا وقت اول با تساوی ۲ - ۲ به اتمام برسد. در دقیقه ۱۴ ضربه پنالتی محمد مختاری را دروازه‌بان اسپانیا مهار کرد و ۳۰ ثانیه پس از آن گارسیا از پنالتی به دست آمده برای تیمش نهایت بهره‌ را برد و موفق به گلزنی شد تا ایران برتری ۲ بر صفر را با نتیجه ۳ بر ۲ عوض کند. اما شاگردان عباس هاشم پور دقیقه ۱۷ به بازی برگشتند و محمد مختاری با جبران پنالتی از دست رفته، دروازه اسپانیا را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود. در حالی که 2 دقیقه به پایان وقت دوم باقی مانده بود، حمید بهزادپور دروازه‌بان ایران که شب درخشانی را پشت سر گذاشته بود، با شوت روی پای فوق‌العاده گل چهارم ایران را به ثمر رساند تا امیدهای ملی‌پوشان برای برتری زنده شود. دقیقه ۲۹ شروع مجدد به موقع و سریع بهزادپور با پرتاب دست را محمد احمدزاده با شوت نمایشی تبدیل به گل پنجم ایران کرد و در دقیقه ۳۳ نیز در حالی که ایران به دلیل اخراج احمدزاده با یک بازیکن کمتر بازی را دنبال می‌کرد، باز هم روی شروع مجدد دروازه‌بان ایران و یک پاس در عرض، محمد معصومی‌زاده از مقابل تیرک دوم گل ششم ایران را به ثمر رساند. تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران که در دوره قبل مسابقات جام بین قاره‌ای موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود، شنبه شب نیز توانست به پیروزی ۶ بر ۳ مقابل تیم اسپانیا دست پیدا کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
 
این دو گلر جادویی
بدون شک داشتن ۲ دروازه‌بان فوق‌العاده نقش کلیدی در قهرمانی تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره‌ای داشت. فوتبال ساحلی ایران با داشتن ۲ دروازه‌بان فوق‌العاده سال‌هاست خیالش از چارچوب راحت است. سید پیمان حسینی که جزو ۱۰ بازیکن برتر تاریخ فوتبال ساحلی جهان از سوی فرانس فوتبال معرفی و صاحب دستکش طلای جهان هم شده، یک شوت‌گیر فوق‌العاده و یک دروازه‌بان پنالتی‌گیر است، البته او به جز این خصوصیات، بمب انرژی تیم‌ملی هم به حساب می‌آید و حتی می‌تواند روحیه حریفان را هم تخریب کند. از سوی دیگر حمید بهزادپور که سال قبل در همین مسابقات فوتبال ساحلی بین قاره‌ای عنوان برترین دروازه‌بان را کسب کرد، در همین دوره هم اگر امارات میزبان سوم نمی‌شد، می‌توانست این عنوان را به خودش اختصاص دهد. بهزادپور در جام بین قاره‌ای ۲۰۱۹ که با قهرمانی ایران در امارات به پایان رسید، خیلی بیشتر از حسینی بازی کرد و درخشش فوق‌العاده‌ای داشت. نقطه قوت این دروازه‌بان تسلط او روی بازی با پا است. بهزادپور در همین جام ۲ گل حساس و سرنوشت‌ساز را در بازی با امارات و اسپانیا وارد دروازه حریفان کرد و در بازیسازی هم فوق‌العاده بود، البته نباید فراموش کنیم که پیمان حسینی هم ۲ شوت در چارچوب داشت که با دخالت دیگر بازیکنان وارد دروازه حریفان شد اما اوج کار او در بازی نیمه‌نهایی مقابل امارات و در ضربات پنالتی بود که با مهار آخرین پنالتی میزبان، ایران را به فینال برد. تاریخ نشان داده پیمان حسینی و حمید بهزادپور کاملا مکمل هم هستند؛ یکی بازیساز و گلزن و دیگری شوت‌گیر و پنالتی‌گیر. فوتبال ساحلی ایران نه‌تنها به خاطر داشتن این دو گلر باید به خودش افتخار کند، بلکه باید به خاطر این موضوع خوشحال باشد که حسینی و بهزادپور در عین رقابت فوق‌العاده تماشایی‌شان، با یکدیگر رفیق هم هستند. آنها بعد از قهرمانی تیم‌ملی فوتبال ساحلی در امارات کنار هم جلوی دوربین ها ایستادند و در حالی که با هم شوخی می‌کردند، از لحظات شیرین قهرمانی گفتند.
 

Page Generated in 0/0061 sec