printlogo


کد خبر: 212481تاریخ: 1398/8/20 00:00
اخبار

عیادت محمدی‌گلپایگانی از حسینی‌بوشهری
حجت‌الاسلام‌ محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری دیروز از امام جمعه موقت قم عیادت کرد. پیش از آن رئیس مجلس و برخی چهره‌های سیاسی هم با حضور در بیمارستانی که آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آن بستری شده است،‌ از وی عیادت کردند. آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم ‌به دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است. 
***
لوایح پالرمو و CFT راه شناسایی مسیرهای دور زدن تحریم‌ها
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سکوت مجمع هرگز به معنای موافقت با لوایح پالرمو و CFT نیست، گفت: آقا حتی یک کلمه هم در باب موافقت با لوایح پالرمو و CFT بیان نکردند به همین دلیل اکثریت قاطع اعضای مجمع بررسی لوایح پالرمو و CFT را به مصلحت نمی‌دانند، چون معتقدند بی‌عرضگی‌های مدیران اجرایی به حساب مجمع تشخیص گذاشته خواهد شد و مجمع می‌شود مقصر اول و آخر بی‌کفایتی‌ها و عملکردهای نادرست آقایان. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحث مربوط به این 2 لایحه مدتی بود در مجمع تشخیص مصلحت نظام فروکش کرده بود. لوایح پالرمو و CFT دو لایحه بسیار خطرناک است. این 2 لایحه راه نفوذ آمریکا در ساختار و مصلحت کشور را باز و مسلط می‌کند. غربی‌ها در تصویب لوایح پالرمو و CFT در ایران به دنبال آن هستند هر چه می‌کنیم برای آنان کاملا روشن و شفاف باشد؛ به بیان دیگر آمریکایی‌ها دنبال آن هستند بفهمند وقتی نفت ایران را تحریم می‌کنند ایران از چه طریقی می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند یا چگونه موفق به انتقال ارز ناشی از فروش نفت و کالاهای تحریم‌شده به داخل کشور می‌شود تا اگر به میل آنها رفتار نکنیم، مجازات‌مان کنند، این مسأله بسیار خطرناک است.
***
امروز، افتتاح ستاد انتخابات کشور
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه، ستاد انتخابات کشور توسط وزیر کشور افتتاح می‌شود. به گزارش فارس، سیداسماعیل موسوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حالی که قریب به ۴ ماه مانده به روز انتخابات، همه اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات کشور و همچنین اعضای ستاد امنیت انتخابات کشور در محل ستاد استقرار پیدا کرده و فعالیت‌های تخصصی خود را بر اساس برنامه زمانبندی انتخابات انجام خواهند داد.
***
کنایه انتخاباتی رمضان‌زاده به کرباسچی
سخنگوی دولت اصلاحات طی توئیتی به اظهارات غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نسبت به طرح سامانه رأی‌گیری اصلاح‌طلبان‌-‌ سرا- واکنش نشان داد. به گزارش فارس، عبدالله رمضان‌زاده نوشت: در تهیه طرح «سرا» هیچ نقشی نداشتم در تصویب آن هم، به آن نقدهایی هم وارد است، برای کسانی که بخواهند در انتخابات شرکت کنند- تاکید می‌کنم بخواهند شرکت کنند- مسیر دموکراتیک و شفاف مبتنی بر رای بدنه اجتماعی تنها راه گریز از تصمیم‌گیری مبتنی بر منافع شخصی و باندی پدرخوانده‌هاست. غلامحسین کرباسچی چندی پیش درباره طرح «سرا» گفته بود این دموکراسی وارونه است.
***
آغاز عملیات بتن‌ریزی رآکتور واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر
عملیات بتن‌ریزی رآکتور واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر طی مراسمی روز یکشنبه ۱۹ آبان با حضور علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و الکساندر لوکاشین، معاون سازمان انرژی اتمی روسیه و مدیرعامل شرکت اتم استروی اکسپورت انجام شد. بتن‌ریزی دومین مرحله مهم مقدماتی این پروژه است که با کمی تاخیر دیروز آغاز شد. در آغاز این مراسم یاد و خاطره محمد احمدیان، رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و پیمانکار ایرانی نیروگاه با پخش کلیپی گرامی داشته شد.
***
مرزبانان ربوده‌شده در میرجاوه در سلامت هستند
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به موضوع مرزبانان ربوده ‌شده در مرز میرجاوه گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم 2 مرزبان ربوده‌شده در سلامت کامل هستند اما همچنان زمان آزادی آنها مشخص نیست. به گزارش تسنیم، سردار قاسم رضایی با اشاره به مدیریت مشترک مرزی با کشور پاکستان گفت: هنوز بخشی از گروهک‌ها و اشراری که شرارت می‌کنند و جانی‌هایی که تحت تعقیب مقامات قضایی کشور قرار دارند در خاک پاکستان هستند، از این رو باید از طرف دولت پاکستان به این امر رسیدگی شود. 

Page Generated in 0/0121 sec