printlogo


کد خبر: 212518تاریخ: 1398/8/21 00:00
اخبار

چطور در عصر «مذاکره» تسلیحات عامل بقای برجام شد؟
حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان با اشاره به سخنان دیروز روحانی پیرامون امکان فروش سلاح در سایه برجام گفت: آقای روحانی! شما و دوستان‌تان، داشتن سلاح را امری منفی می‌دانستید، حالا چه شده است می‌گویید سلاح مفید است و رفع تحریم خرید و فروش سلاح را دستاورد می‌دانید؟ شما تا حالا می‌گفتید ما با بحث نظامی‌ کاری نداریم و دیپلماسی و مذاکره، ارزشمند است.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با فارس، ادامه داد: مگر شما و دوستان‌تان نگفتید ژاپن پیشرفت کرده چون بحث نظامی را کنار گذاشته است؟! مگر نگفتید عصر، عصر مذاکره است نه موشک؟! چه شده که حالا موضوع تسلیحاتی، عامل بقای برجام شده است؟! این نکته‌ای جدی است که آقای روحانی و همفکران‌شان باید به آن پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه دولت روحانی 4 سال اقتصاد را تعطیل و ملت را معطل امضای برجام کرد، گفت: الان هم می‌خواهد همه را معطل خروج گام‌به‌گام از برجام کند. به عبارتی، کل دوره آقای روحانی، شامل 4 سال معطل کردن مردم برای امضای برجام و حالا 4 سال معطل کردن مردم برای خارج‌کردن کشور از برجام می‌شود. در این میان، اقتصاد مردم چه می‌شود؟
 
الحاق ناوشکن «دماوند» به نیروی دریایی ارتش در آینده نزدیک
امیر سرتیپ امیر حاتمی  در جمع دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: ما ناگزیریم توان رزمی و دفاعی خود را حفظ کرده و آن را ارتقا دهیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ارائه توضیحاتی درباره پیشرفت‌های حوزه‌های رزم موشکی، زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی و غیره در شرایط تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار، آمادگی کامل صنعت دفاعی را در رفع کامل نیازها و درخواست‌های نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی اعلام کرد.
وی همچنین در حاشیه حضور خود در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناوشکن «دماوند» آماده شده و بزودی به دریای خزر و نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد، گفت: این ناوشکن یک دماوند جدید بوده، به این معنی که اورهال نشده است. به‌عبارتی در یک زمان بسیار کوتاه‌تر از دماوند نخست، ما این ناوشکن را ساختیم که آماده، تجهیز و بزودی به نیروی دریایی عزیزمان ملحق می‌شود.
 
جامعه از عملکرد قوه‌قضائیه خوشحال است
نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که ادعا می‌کنند قوه‌قضائیه جناحی عمل می‌کند،‌ دلیل بیاورند؛ نباید شبهه‌ای در اقدامات قوه‌قضائیه ایجاد شود. عماد افروغ با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: من هم همیشه روی قوه‌قضائیه مستقل و مقتدر تأکید داشتم، در آن زمانی که این فسادهای گسترده در کشور نبود. حالا قوه‌قضائیه به میدان آمده است، البته نمی‌گویم تمام پرونده‌ها در حال بررسی است اما به هرحال مبارزه با فساد شروع شده و این امر در مردم امیدی ایجاد کرده است.
افروغ اظهار داشت:‌ امروز جامعه از عملکرد قوه‌قضائیه خوشحال است، چراکه احساس می‌کند احقاق حقی صورت گرفته است و با فساد مقابله می‌شود.
 
استراتژی نتانیاهو در قبال ایران فروپاشیده
«الون بن‌دیوید» تحلیلگر صهیونیست در شبکه 13 تلویزیون رژیم اشغالگر، به نقل از منابعی در موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: استراتژی نتانیاهو در قبال ایران، فروپاشیده و ضعف آمریکا در دفاع از دولت عبری، تل‌آویو را تضعیف کرده است. بن‌دیوید افزود: در صورت خروج از توافق هسته‌ای منطقی بود که این اقدام، متکی بر قدرتنمایی آمریکا برای ایران و با هدف واداشتن آن برای بازگشت به میز مذاکره انجام می‌گرفت اما با توجه به ضعفی که واشنگتن اکنون از خود نشان می‌دهد، ایران احساس آزادی عمل می‌کند و بار دیگر فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر گرفته است. امروز، ایران در جایگاهی ایستاده است که به آن اجازه می‌دهد خواستار برطرف شدن تحریم‌ها به‌عنوان شرط اولیه مذاکره با ایالات متحده شود. در این شرایط، اسرائیل خود را در مقابل ایران هسته‌ای، تنها می‌بیند و چاره‌ای ندارد جز آنکه یک استراتژی امنیتی جدید اتخاذ کند.
 
مجمع تشخیص مصلحت نظام فرآیند شفافیت را کلید زد
 فرآیند ثبت دارایی مسؤولان نهادهای مهم حاکمیتی با حضور کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرآیند ثبت دارایی مسؤولان نهادهای مهم حاکمیتی روز یکشنبه نوزدهم آبان با حضور کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.
پیش از این، به منظور تسهیل فرآیند ثبت دارایی مسؤولان جمهوری اسلامی ایران، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه برای ایجاد دفاتر موقت در نقاط مهم حاکمیتی اعلام آمادگی کرده بود. ایجاد این دفاتر در راستای ثبت‌نام «ثنا» توسط مسؤولان بوده است، مسؤولان یادشده می‌توانند در این سامانه اموال‌شان را ثبت کنند.

Page Generated in 0/0259 sec