printlogo


کد خبر: 212535تاریخ: 1398/8/21 00:00
تعطیلی مدارس برخی شهرهای استان تهران به دلیل افزایش آلاینده‌ها
شهردار تهران پاسخگوی تشدید آلودگی هوا باشد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح جدید ترافیک نتوانسته منجر به بهتر شدن وضعیت ترافیک و هوای پایتخت شود، گفت: آلودگی هوا افزایش پیدا کرده است. حجت نظری در گفت‌وگو با فارس، درباره طرح جدید ترافیک و موج انتقادات به آن طی روزهای اخیر اظهار داشت: متأسفانه طرح جدید ترافیکی تحت عنوان طرح کاهش آلودگی هوا نتوانسته منجر به بهتر شدن وضعیت هوا و ترافیک تهران شود. وی افزود: وضعیت هوا و ترافیک برای شهروندان ملموس است ولی معاون شهردار تلاش کرده با ارائه ارقام و اعدادی که نیاز به بررسی بیشتر دارد تأکید کند که طرح جدید ترافیکی موفق بوده است. نظری ادامه داد: من به عنوان یک شهروند هنگام تردد در خیابان‌ها و معابر تهران احساس نمی‌کنم ترافیک بهتر شده، بلکه وضعیت بدتر هم شده است. همچنین بر اساس اعلام شاخص‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نسبت به سال گذشته تعداد روزهای ناسالم و آلوده افزایش یافته است. عضو شورای شهر تهران گفت: تابستان زمانی که درباره طرح جدید ترافیک تذکر دادیم توجیه مدیران حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری افزایش ازن به دلیل تابش بیشتر نور خورشید بود ولی الان با کاهش دمای هوا نمی‌توان پذیرفت که ازن  علت آلودگی است. وی خاطرنشان کرد: به نظرم توجیهات محسن پور‌سیدآقایی، معاون شهردار قابل پذیرش نیست و آقای حناچی باید به تذکرات شورای شهری‌ها در این زمینه ورود جدی داشته باشد تا مجبور نشویم از اختیار قانونی خود که همان طرح سوال از شهردار است استفاده کنیم.
 
* تداوم آلودگی هوا برای همه گروه‌ها تا پنجشنبه
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه مناطق شرق، جنوب شرقی و همچنین مرکزی تهران پرچمدار میزان آلودگی هوا هستند، گفت: تا پنجشنبه تداوم آلودگی هوا برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت هوای تهران گفت: دیروز و امروز آلودگی هوا در تهران به اوج خود رسید. وی با بیان اینکه پایداری هوا که از روز‌های یکشنبه هفته جاری شروع شده تا پایان هفته تداوم خواهد داشت، با تاکید بر اینکه از روز پنجشنبه هفته جاری وضعیت ناپداری بر تهران حاکم خواهد شد، تصریح کرد: با ناپدار شدن هوا بهبود نسبی وضعیت هوا پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه انباشت آلاینده‌ها در شهر تهران وضعیت هوا را برای همه گروه‌ها، ناسالم کرده است، گفت: متاسفانه به علت پایداری هوا تهویه به درستی صورت نگرفته و آلاینده‌های محیطی آلودگی هوا را رقم می‌زنند.
 
* تعطیلی مدارس ۲ شهرستان استان تهران به دلیل آلودگی هوا
معاون عمرانی استانداری تهران با اعلام خبر تعطیلی مدارس در 2 شهرستان استان تهران، توضیحاتی درباره احتمال تعطیلی مدارس در شهر تهران داد. محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تعطیلی مدارس 2 شهرستان پیشوا و ورامین در 2 نوبت عصر دیروز دوشنبه و صبح امروز به دلیل آلودگی هوا اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در روز یکشنبه هفته جاری، تصمیم بر آن شد در صورتی که شاخص آلودگی هوا از مرز 150 بگذرد، مدارس تعطیل شود. وی تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، شاخص آلودگی هوا در دو شهرستان پیشوا و ورامین به 165 رسیده است و بر همین اساس تصمیم به تعطیلی مدارس در 2 نوبت عصر دیروز و صبح امروز گرفته شد. تقی‌زاده افزود: با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوای شهر تهران هم‌اکنون 116 اعلام شده است و در روزهای آتی این عدد به مرز 150 نخواهد رسید، تعطیلی مدارس در شهر تهران بعید است. معاون عمرانی استانداری تهران در ادامه گفت: کمیته اضطرار آلودگی هوا در صورتی که شرایط هوا نامناسب باشد، مجدد تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.
 

Page Generated in 0/0065 sec