printlogo


کد خبر: 212568تاریخ: 1398/8/21 00:00
رئیس قوه‌قضائیه ضمن اشاره به اراده دستگاه قضا برای مبارزه قاطعانه با فساد:
حاشیه‌سازی‌ها تأثیری ندارد
* رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: مبارزه با فساد به مذاق برخی‌ خوش نیامده

گروه سیاسی: یک روز بعد از هجمه روحانی به دستگاه قضا، آیت‌الله رئیسی تاکید کرد حاشیه‌سازی‌ها نمی‌تواند روند مبارزه دستگاه قضایی با فساد را کند یا متوقف کند.
به گزارش «وطن امروز»، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه، مبارزه با فساد را نکته‌ای اساسی برای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در ذات نظام وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند دغدغه مردم، نظام و کشور را داشته باشد اما دغدغه مبارزه با فساد نداشته باشد. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه مبارزه با فساد یک اصل و ضرورت است، تصریح کرد: امروز به برکت خون شهیدان و هدایت‌های مقام معظم رهبری، پرچم مبارزه با فساد برافراشته شده و یک موضوع کاملا همگانی است که مربوط به همه بخش‌ها و آحاد مردم است. هر کس امروز به نام مدیر به مردم خدمتگزاری می‌کند باید بداند توقع مردم از همه دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها، سلامت نظام اداری و خدمت بدون شائبه و مبارزه با فساد است. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مساله فساد برای همه رنج‌آور شده است، تاکید کرد: دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچ‌گونه حاشیه‌سازی، ما را گرفتار نخواهد کرد، از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضایی را کند نخواهد کرد. ما مصمم‌تر از همیشه به صورت قاطعانه با فساد مبارزه می‌کنیم و مردم را نیز در جریان اقدامات خود قرار خواهیم داد، زیرا معتقدیم مشارکت و احساس مسؤولیت مردم در این زمینه بسیار مهم است.
 
تفرقه، خواست دشمن است
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش وحدت در پرتو وجود مقدس نبی‌مکرم‌ اسلام(ص) را وحدتی راهبردی دانست که جمهوری اسلامی از ابتدا بر آن تاکید کرده است و تصریح کرد: این وحدت نه‌تنها بین شیعه و سنی، بلکه بین همه اقوام، گویش‌ها، فرهنگ‌ها و... مطرح است و امروز وحدت بین همه اقشار را امری ضروری می‌دانیم. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه دشمنان و استعمارگران همواره در طول تاریخ از تفرقه میان امت اسلامی سوءاستفاده کرده‌اند، ادامه داد: از جمله تلاش‌های دشمنان در سال‌های اخیر، ایجاد تفرقه در امت اسلامی و سوءاستفاده از آن بوده است، لذا امروز بیش و پیش از گذشته، امت اسلامی ضرورت وحدت را متوجه است. به گزارش میزان، آیت‌الله رئیسی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تقریب و نزدیکی بین دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، این امر را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: امروز هر کس دانسته یا نادانسته، خواسته یا ناخواسته، وحدت را مخدوش کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
 
* مبارزه با فساد به مذاق برخی‌ خوش نیامده
روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز بر مبارزه با فساد تاکید کرد. سرلشکر باقری که در اولین همایش حکمرانی اسلامی سخن می‌گفت، تاکید کرد: مبارزه با فساد در ایام اخیر، هر چند به مذاق برخی‌ خوش نیامده اما در پیش گرفته شده است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح در این خصوص اظهار داشت: بر اساس دیدگاه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه، شاخص‌های حکمرانی اسلامی را می‌توان قانون‌مداری، پاسخگو بودن، شفافیت، کارآیی و اثربخشی، مبارزه با فساد و عدم سوءاستفاده از قدرت برشمرد که این مبارزه با فساد بحمدالله در ایام اخیر، هرچند به مذاق برخی خوش نیامده اما در پیش گرفته شده است. وی در بخش دیگری از سخنانش در تشریح علل موفقیت نیروهای مسلح گفت: تبعیت از ولایت و امامین انقلاب، تلاش برای طراحی مدل بومی برای مقابله با تهدید خارجی، دل بریدن از بیگانگان و خارج، حرکت جهادی و انقلابی، دوری از یأس و ناامیدی، درس گرفتن از شکست‌ها، توسعه بازوان انقلاب برای مشغول کردن دشمن و تبدیل تجربیات ذهنی به عینی از جمله علل توفیقات نیروهای مسلح است.

Page Generated in 0/0073 sec