printlogo


کد خبر: 212582تاریخ: 1398/8/22 00:00
دور دنیا

ترور 2 فرمانده مقاومت فلسطین توسط صهیونیست‌ها
بهاء ابوالعطا، عضو شورای نظامی جهاد اسلامی در نوار غزه و اکرم العجوری، فرزند مسؤول سیاسی جهاد اسلامی در دمشق بامداد دیروز هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. در پی این حمله نیروهای مقاومت تل‌آویو را هدف موشک قرار دادند که تا لحظه تنظیم خبر گزارشی از تلفات صهیونیست‌ها مخابره نشد.
***
وزیر خارجه مکزیک: مسؤول حفاظت از مورالس هستیم
وزیر خارجه مکزیک ضمن تایید عزیمت «اوو مورالس» به این کشور اعلام کرد با هدف تامین امنیت رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی، هواپیمای مکزیکی مامور انتقال وی شد. ابرارد عنوان کرد زندگی رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی در خطر قرار داشته و به همین دلیل به وی پناهندگی اعطا شد. به نوشته خبرگزاری پرنسالاتینا، مارسلو ابرارد در صفحه شخصی‌اش نوشت: یک هواپیمای نیروی هوایی مکزیک پیش‌تر برای انتقال مورالس وارد بولیوی و او نیز سوار بر این هواپیما شد. ابرارد تاکید کرد مورالس از آن پس تحت حفاظت دولت مکزیک قرار دارد. این اظهارات وزیر خارجه مکزیک در حالی منتشر شده است که مورالس پیش از ترک کشورش، قول داد بزودی با انرژی و قدرت بیشتری بازگردد.
***
سفر معاون وزیر دفاع عربستان به عمان
خبرگزاری رسمی عمان از ورود معاون وزیر دفاع عربستان سعودی به این کشور خبر داد. براساس این گزارش «سلطان قابوس» پادشاه سلطنت‌نشین عمان عصر روز دوشنبه در کاخ «بیت‌البرکه» از «خالد بن‌سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی استقبال کرد. خبرگزاری رسمی عمان به جزئیات این دیدار اشاره‌ای نکرده است. وزارت دفاع  عربستان نیز گزارش کرد خالد بن‌سلمان با شماری از مقام‌های عمانی دیدار و با آنها درباره روابط دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو می‌کند.
***
آمار بالای تن‌فروشی دختران نوجوان در فرانسه
شبکه رادیویی یوروپ ۱ (Europe1) در صفحه اطلاع‌رسانی خود نوشت سالانه بین ۶ تا ۱۰ هزار دختر نوجوان ۱۱ تا ۱۷ ساله در فرانسه تن‌فروشی می‌کنند. این آمار را ارنستین رونه، رئیس سازمان دیده‌بانی خشونت علیه زنان اعلام کرد.
***
بازگشت بیش از 150 تفنگدار آمریکایی از افغانستان
به گزارش ان‌‌بی‌سی کنتیکت، بیش از 150 نفر از تفنگداران دریایی دسته «فاکس» گردان دوم ارتش آمریکا پس از گذراندن دوره 7 ماهه در افغانستان به آمریکا بازگشتند. این گزارش مشخص نکرده این نظامیان هنگام اعزام به افغانستان در کدام منطقه این کشور حضور داشتند و به نظر می‌رسد این نیروها در قالب نیروهای چرخشی به آمریکا بازگشته‌اند. دونالد ترامپ که چند ماه پیش از توقف مذاکرات با طالبان خبر داده بود با نزدیک شدن دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تجمعات انتخاباتی بر بازگرداندن نیروها از افغانستان و پایان دادن به جنگ در این کشور تاکید می‌کند.
***
«چشمه صلح» موضوع بحث ترامپ و اردوغان
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ترامپ در دیدار خود با اردوغان، حمله اخیر ترکیه در شمال شرقی سوریه را بررسی خواهد کرد. به گزارش روزنامه «هیل» پمپئو مدعی شد:  واشنگتن پیرامون تحولات اخیر در شمال سوریه و داشتن بالاترین سطح همکاری با ترکیه به بحث خواهد نشست تا از «حفاظت از همه مردم سوریه و نه فقط کردها» اطمینان حاصل کند.
***
دزدی نفت سوریه توسط آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم
مقامات پنتاگون از حضور نظامی آمریکا در میادین نفتی سوریه حمایت کردند و مدعی‌اند چون هدف نیروهای آمریکایی حفاظت از آمریکایی‌ها در برابر فعالیت‌های تروریستی است، بنابراین این حق را دارند نیروهای دولت سوریه را به خاطر تلاش برای بازپس‌گیری کنترل منابع ملی این کشور هدف قرار دهند.
به گزارش اویل پرایس، چندی قبل هم مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته بود: «این ماموریت ما است که از میادین نفتی محافظت کنیم» و دونالد ترامپ پس از آن گفت: «ما از میادین نفتی محافظت می‌کنیم و ما تصمیم می‌گیریم در آینده با آن چه کنیم. نفت به ما کمک می‌کند پس باید بتوانیم آن را در اختیار داشته باشیم».
***
تأکید ماهاتیر محمد بر مقابله با تجاوزهای اسرائیل علیه فلسطینیان
ماهاتیر محمد در سخنرانی خود در کنفرانس «رهایی از اسلام‌هراسی» گفت: ما باید برای متوقف کردن تروریسم اسرائیل علیه مسلمانان فلسطین، حمایت جامعه بین‌الملل را به دست آوریم.
به گزارش القدس العربی، نخست‌وزیر مالزی گفت: اگر می‌خواهیم فشارهای رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان فلسطین را متوقف کنیم، باید حمایت جامعه بین‌المللی را کسب کنیم. وی افزود: این مسأله بسیار مهمی است که مسلمانان جهان برای متوقف کردن تروریسم اسرائیل علیه ملت فلسطین اقدام کنند.

Page Generated in 0/0119 sec