printlogo


کد خبر: 212586تاریخ: 1398/8/22 00:00
اخبار

حضور یک متهم اقتصادی در حلقه نزدیکان روحانی
در تازه‌ترین تصاویر منتشر شده از سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان، مهدی جهانگیری که از متهمان فساد اقتصادی است و پرونده مفتوح در دادسرای تهران دارد در حلقه نزدیکان رئیس‌جمهور قرار گرفته است.
به گزارش فارس، بر اساس تصاویر منتشر شده، مهدی جهانگیری در افتتاح پروژه‌های استان کرمان، همچنین در بازدیدهای انجام‌شده و در زمان سخنرانی رئیس‌جمهور در نزدیک‌ترین نقطه به روحانی حضور داشته است.
گفتنی است، پرونده مهدی جهانگیری با اتهامات اقتصادی و مالی در دادسرای تهران مفتوح و خبرهایی درباره ادامه روند بررسی اتهامات وی در روزهای گذشته شنیده شده است.
***
شکایت ۱۰۰ دانشجو از علی مطهری
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت ۱۰۰ دانشجو از مطهری نماینده تهران به این هیأت خبر داد.
محمدجواد جمالی گفت: صبح سه‌شنبه شکایت ۱۰۰ دانشجو از مطهری نماینده تهران به دلیل اظهاراتش در روز ۱۳ آبان در دانشگاه شهید بهشتی به دست هیأت نظارت رسیده و به دبیرخانه رفته است. در نامه‌ای که این تعداد از دانشجویان خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نوشته‌اند، آمده است: «ما دانشجویان امضا‌کننده این نامه از آقای مطهری شکایت داریم و از شما می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کرده و همچنین از آقای مطهری می‌خواهیم به‌جای شکایت از رسانه، مظلوم‌نمایی و توهین بیشتر به دانشجویان بابت رفتار زشت اخیر خود معذرت‌خواهی کند».
***
واشنگتن دچار سردرگمی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی در افتتاحیه چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی در ناکام‌سازی راهبردهای آمریکا در غرب و شرق آسیا، حمایت از رژیم صهیونیستی و استقرار نظام تک‌قطبی در جهان گفت: توان بسیج‌کنندگی انقلاب اسلامی ضمن به شکست کشاندن راهبرد آمریکا در ایجاد و بهره‌برداری از فتنه داعش برای جلوگیری از گسترش امواج بیداری اسلامی، واشنگتن را دچار سردرگمی راهبردی کرده است. به گزارش «وطن امروز»، علی شمخانی نقش ‌و جایگاه دستگاه‌های اطلاعاتی بویژه سازمان اطلاعات سپاه در کسب موفقیت‌های شگرف جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم و تعیین‌کننده عنوان کرد و افزود: خوشبختانه تجربیات جنگ، مقابله با ضدانقلاب داخلی و مواجهه با عملیات پیچیده سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را به سطح قابل قبولی از آمادگی و مهارت حرفه‌ای رسانده است. وی افزود: امروز حوزه کارکردی اطلاعات فراتر از پشتیبانی از بخش عملیات شده و ایفای نقش مستقل و عملیاتی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی به ضرورتی غیر قابل اجتناب تبدیل شده است.
***
وزیر دولت اصلاحات: روحانی اقدامی انجام نداده
علی عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات با اشاره به احتمال ائتلاف دولتی‌ها با اصلاح‌طلبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که نظرتان درباره ائتلاف احتمالی اصلاح‌طلبان با حامیان دولت در انتخابات پیش روی مجلس چیست، اظهار داشت: دولت فعلی با اصلاح‌طلبان کاری ندارد و در نتیجه نیاز نیست اصلاح‌طلبان با دولت هماهنگ باشند، بنابراین به خدا توکل کنند. وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما عملکرد دولت تاکنون چگونه بوده است؟ گفت: دولت روحانی کاری نکرده است، ما که ندیده‌ایم دولت در عمر 6 ساله خود کاری را انجام داده باشد. وزیر دولت اصلاحات تاکید کرد:‌ در شرایط فعلی کشور و مملکت انتظار این بود دولت فعالیت و اقدامات چشمگیری انجام دهد اما دولت کاری نکرد.
***
آغاز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس از 10 آذر
بر اساس اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذر جمعا به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد.به گزارش «وطن امروز»، در اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور آمده است: در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی آن، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه مورخ 10/9/98 تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ 16/9/98 جمعاً به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد؛ لذا داوطبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین‌شده با همراه داشتن مدارک به وزارت کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام کنند.

Page Generated in 0/0433 sec