printlogo


کد خبر: 212593تاریخ: 1398/8/22 00:00
برداشت 300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن زاهدان- چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: توسعه راه‌آهن چابهار پیشرفت 60 درصدی داشته است و راه‌آهن زاهدان به چابهار مجوز برداشت 300‌میلیون دلار از صندوق توسعه ملی را گرفته است.
عبدالرحیم کردی دیروز در نشست خبری که در منطقه آزاد چابهار برگزار شد، گفت: ایران می‌تواند 3 بازار بزرگ افغانستان و کشورهای مشترک‌المنافع CIS و قفقاز و روسیه و شرق اروپا، آفریقا و جنوب آفریقا و شرق و جنوب شرق آسیا را به هم متصل کند. کردی ادامه داد: این بازارها هدف ما هستند، زیرا توسط چابهار ما می‌توانیم این 3 بازار را به هم وصل کنیم و به این ترتیب فرصت بسیار مناسب مبادلات تجاری فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف مناطق آزاد صادرات و واردات است، گفت: اما منطقه آزاد چابهار تنها منطقه آزاد در دنیاست که مرز ندارد، در حالی که برای امر صادرات و واردات یک منطقه آزاد حتما باید دارای مرز باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار اظهار داشت: بنابراین طبیعی است که نمی‌شود از منطقه آزادی که نیاز اولیه‌اش برای صادرات و واردات را ندارد، عملکرد قابل توجهی را در زمینه تجارت انتظار داشت.
کردی با اشاره به طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار گفت: برای حل این مشکل این موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفته تا در صورت مصوبه دولت مشکل مرزی این منطقه به لحاظ مرز زمینی، هوایی و دریایی حل شود.
 

Page Generated in 0/0065 sec