printlogo


کد خبر: 212606تاریخ: 1398/8/22 00:00
اخبار

معادلات پیچیده برای جایگزینی داورزنی در وزارت ورزش
با استعفای محمدرضا داورزنی از پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش، چند گزینه شانس اصلی جایگزینی او در این پست هستند. محمدرضا داورزنی از پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش استعفا کرد تا خود را برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال آماده کند؛ فدراسیونی که در یک سال گذشته یکی از بی‌ثبات‌ترین فدراسیون‌ها بوده و امید می‌رود که 29 آبان‌ماه با انتخاب رئیس جدید، این رشته پرمخاطب بتواند دوباره به روزهای اوج خود بازگردد. با استعفای داورزنی، گمانه‌زنی‌ها برای جایگزینی وی بیشتر شده است. مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان و مهدی قدمی معاون پشتیبانی نهاد ریاست‌جمهوری گزینه‌های اصلی برای جایگزینی داورزنی هستند. شنیده‌های تسنیم حاکی از آن است که قدمی تمایلی برای حضور در این پست ندارد و تمایل دارد در نهاد ریاست‌جمهوری به کار خود ادامه دهد و اگر این طور باشد شانس 2 گزینه دیگر بیشتر خواهد بود. مسعود سلطانی‌فر هنوز تصمیم قطعی خود را برای معرفی جایگزین داورزنی نگرفته است. تجربه نشان داده وی می‌تواند سورپرایزی برای این پست داشته باشد، همچنان که قرار بود حکم سرپرستی فدراسیون دوومیدانی به جای عرب به نام فرد دیگری بخورد ولی به صورت ناگهانی، ایرج عرب به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. این احتمال هم وجود دارد که وزیر ورزش تا زمان انتخابات فدراسیون والیبال (29 آبان) فرد جدیدی را معرفی نکند تا تکلیف فدراسیون والیبال و داورزنی مشخص شود. هر چه هست باید در این چند روز صبر کرد و دید تکلیف مهم‌ترین معاونت وزارت ورزش چه خواهد شد و چه کسی بر صندلی این پست تکیه خواهد زد.
***
رئیس اتحادیه جهانی کشتی پاسخ نامه قاسمی را داد
دارنده مدال نقره المپیک ریو می‌گوید لالوویچ پاسخ نامه شخصی او درباره دریافت مدال طلای المپیک لندن را داده و اعلام کرده نحوه اعطای مدال به او اعلام خواهد شد.
سید کمیل قاسمی با بیان این مطلب افزود: پس از اعلام خبر اعطای مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به من، خبری از مراجع بین‌المللی درباره چگونگی پس گرفتن مدال برنز و اهدای مدال طلا نشد و متاسفانه پیگیری‌هایی هم  که در داخل کشور انجام دادم  بی‌جواب ماند. از این رو مجبور شدم خودم به‌طور مستقیم با اتحادیه جهانی کشتی مکاتبه کنم. وی تصریح کرد: چند روز پیش به‌عنوان یکی از قهرمانان این رشته و عضو کمیسیون ورزشکاران اتحادیه جهانی کشتی، مستقیما طی نامه‌ای به نناد لالوویچ، از ایشان درخواست کردم نحوه دریافت مدال طلای المپیک لندن را به من اعلام کنند. دارنده مدال نقره المپیک ریو خاطرنشان کرد: فورا پاسخ دریافت کردم که این موضوع در حال گذراندن مراحل حقوقی و اداری است و پس از اتمام این مراحل، نحوه دریافت مدال طلا به من اعلام می‌شود.
***
ویلموتس: هیچ نتیجه‌ای مقابل عراق باعث حذف یا صعود قطعی نمی‌شود
سرمربی تیم‌ملی فوتبال در آستانه دیدار تیم‌ملی مقابل عراق گفت: هیچ نتیجه‌ای باعث حذف یا صعود قطعی تیمی نمی‌شود. به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مارک ویلموتس، سرمربی تیم‌ملی در آستانه دیدار تیم‌ملی مقابل عراق پیامی به شرح ذیل صادر کرد:
«قبل از هر چیز به همه مردم عزیز ایران سلام می‌کنم. در وهله نخست، ابراز تاسف و تاثر قلبی‌ام را به خانواده حادثه‌دیدگان زلزله در آذربایجان‌شرقی اعلام می‌کنم. اندکی راجع به بازی ایران - عراق صحبت کنیم. تیم‌ملی به اهمیت این بازی واقف است و می‌توانم به شما اطمینان بدهم که بخوبی برای این بازی آماده می‌شویم. با اشتیاق و عزم فراوان آمادگی خود را حفظ می‌کنیم تا شما مردم ایران به تیم‌ملی افتخار کنید و بازیکنان با لباس تیم‌ملی افتخارآفرینی کنند. همه ما یک هدف مشترک داریم و آن راهیابی به جام‌جهانی است. هیچ نتیجه‌ای باعث حذف قطعی یا صعود قطعی تیمی نمی‌شود اما می‌دانیم که مسابقه پنجشنبه بازی مهمی برای مردم ایران است و به شما مردم عزیز اطمینان می‌دهم حداکثر توان خود را برای ارائه بهترین بازی به کار می‌گیریم».
***
عاقبت دعوا با یک هم‌تیمی استرلینگ از تیم‌ملی خط خورد!
سرمربی سه‌شیرها نام مهاجم منچسترسیتی را به‌خاطر ایجاد جنجال و حاشیه در اردو، از تیم‌ملی خط زد.
«گرت ساوت‌گیت» قلم قرمز روی نام رحیم استرلینگ کشید. سرمربی تیم ملی انگلیس  بعد از آنکه این فوروارد تکنیکی روز گذشته در اردوی تیم‌ملی با «جو گومس‌» درگیری فیزیکی پیدا کرد، برای رویارویی با مونته‌نگرو، عضو سیتیزن‌ها را از فهرست ملی‌پوشانش حذف کرد. براساس تصمیم گرفته‌شده،‌ گلزن 24 ساله در اردوی تیم‌ملی خواهد ماند و همراه با سایرین تمرین نیز خواهد کرد اما برای بازی پنجشنبه‌شب با مونته‌نگرو در کادر بازیکنان نخواهد بود.
 

Page Generated in 0/0186 sec